بهداشت دهان و دندان

این موجود غول پیکر 72 میلیون سال پیش بر روی زمین می زیسته!، عکس

زومیت نوشت: بقایای تقریبا کامل یک موساسور بی سابقه در ژاپن حفاری شد. این موجود با ابعاد نزدیک به کوسه بزرگ سفید، به هیچ موجود زنده و منقرض شده ای شبیه نیست.

2 دی 1402

کشف یک گونه تازه تمساح با قیافه ای بسیار متفاوت، عکس

محققان متوجه شدند که یک فسیل 230 هزار ساله که در سال 2005 کشف شده بود، متعلق به یک گونه نو از تمساح ها است. این گونه نو، ویژگی های بسیار متمایزی از سایر تمساح ها دارد.

1 آبان 1402

داخل کابین جت های خصوصی چه خبر است؟، عکس

در یک جت خصوصی، تمام امکانات در راستای ایجاد برترین تجربه برای مسافران است؛ از ملحفه هایی که با پنبه مصری ساخته شده اند تا چایی هایی که در طول سفر آماده می گردد، تمام آن ها در لوکس ترین حالت ممکن است.

12 شهریور 1402

بلای عجیبی که سیگار الکترونیک سر شما می آورد!

بسیاری از مردم تصور می نمایند مصرف نمایندگان سیگار های الکترونیکی علاوه بر عارضه های ریوی احتمالی، حس چشایی خود را نیز از دست می دهند که شرایطی به نام زبان ویپ یا ویپر خوانده می گردد. اگرچه این شرایط موقتی است و به نظر می رسد زمانی که کاربران استفاده از...

22 مرداد 1402

کشف بقایای 300 هزار ساله کودک هومو نالِدی در آفریقای جنوبی

محققان در اعماق سیستم غار رایزینگ استار در آفریقای جنوبی، در گذرگاه های تاریکی که به سختی 15 سانتی متر عرض دارند، بخش هایی از جمجمه و دندان های کودکی را یافت کردند. این کودک که حدوداً بین چهار تا شش سال سن داشته، از گونه ای از انسان تبار ان به نام هومو نالِدی...

3 مرداد 1402

زنگ انشا، به بهانه روز معلم

اگر روزگاری برای قدم برداشتن به عقب برگردیم، لحظات گذران شیرین عمر در کنار معلم را نمی توانیم انکار کنیم.

24 اردیبهشت 1402

9 خاصیت درمانی گوجه سبز، این افراد هرگز گوجه سبز نخورند

وجود مقادیر بالای فیبر در گوجه سبز باعث بهبود در روند کار دستگاه گوارش انسان می گردد. خوردن گوجه سبز در تابستان به حرکات دودی روده یاری می نماید. از آنجا که گوجه سبز منبع غنی از ویتامین C و فیبر قابل هضم است، از یبوست و نفخ شکم جلوگیری می نماید.

13 اردیبهشت 1402

این نوشیدنی پرطرفدار قندخون را تنظیم و عطش را برطرف می نماید

نوشیدنی ای که در این مطلب معرفی می کنیم خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد، بعلاوه مصرف آن برای روزه داران در ماه رمضان هم بسیار مفید است.

4 فروردین 1402

قوانین استانبول که باید بدانید

استانبول که بین بخش غربی آسیا و شرق اروپا واقع شده است، یک شهر خاورمیانه ای غنی از فرهنگ است که تحت تأثیر امپراتوری های رومی یونانی عثمانی بیزانس و ایرانقرار گرفته و در نهایت به شکل امروزی شهری مدرن و تاریخی تبدیل شده است.

21 بهمن 1401

با روش تمیز کردن مبلمان چوبی آشنا شوید

چوب با سبک های ماندگار و ویژگی های ساختاری بادوام ، مستحکم و طولانی مدت یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت مبلمان است. همه ما می دانیم که مبلمان چوبی که با طیف گسترده ای از مدل ها فراوری می شوند ، جایگاه مهمی در دکوراسیون دارند. امروزه مبلمان...

13 بهمن 1401

طرز تهیه کراهی؛ غذای پرادویه و مشهور بلوچی

با طرز تهیه کراهی، یکی از غذاهای خوشمزه و پرادویه بلوچی، هندی و پاکستانی آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، یک غذای نو و تند را امتحان کنید.

4 اردیبهشت 1401

افتتاح بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی جنوب غرب کشور در اهواز

خبرگزاری خبرنگاران- بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی جنوب غرب کشور در اهواز افتتاح شد.

30 آبان 1400

خواص شیرکاکائو برای سلامتی

شیر کاکائو علاوه بر پروتئین، یک منبع از ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، فسفر، پتاسیم، ید و ویتامین های B نیز می باشد. شیر کاکائو حاوی کربوهیدرات و مقداری کمی چربی رژیمی است.

30 آبان 1400

هلیله سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

هلیله سیاه (Myrobalan) جزو گیاهان مقدس طب سنتی است که از آن به عنوان اکسیر طول عمر یاد می گردد. از جمله خواص مهم هلیله سیاه تقویت حافظه است.

20 اسفند 1399

بهترین ماسک مو برای موهای شما، چه نوع ماسک مویی است؟

انتخاب و خرید ماسک مو مناسب یکی از مهمترین عواملی است که به داشتن موهای زیبا و جذاب یاری میکند. جنس و نوع موهای افراد متفاوت است پس برای انتخاب ماسک مو مناسب ابتدا باید جنس موهای خود را بشناسیم سپس برای خرید ماسک موی مناسب اقدام کنیم.

2 اسفند 1399

طرز تهیه سالاد نخود و بادمجان خوشمزه و لذیذ

سالاد نخود و بادمجان، بسیار خوشمزه و لذیذ است و طعم دودی بادمجان کبابی در این سالاد اشتهای هر کسی را باز می نماید. تنوع سبزیجات و سس مخصوصی که در این سالاد استفاده شده، فرصت امتحان پیش غذایی بی نظیر و متفاوت را برای شما فراهم می نماید.

27 بهمن 1399

استفاده از جوش شیرین و روش های کاربردی آن

استفاده از جوش شیرین تنها برای پخت و پز و آشپزی نیست. جوش شیرین یا بی کربنات سدیم می تواند کاربردهای فراوان دیگری نیز داشته باشد. در گذشته از جوش شیرین تنها برای تهیه انواع نان و شیرینی استفاده می کردند، اما این روزها از این ماده برای موارد کاربردی دیگری...

16 آذر 1399

سنگواره های 620میلیون ساله در موزه سنگ و فسیل سنگسر

موزه از دو بخش سالن و فضای باز با متراژ 150 متر تشکیل شده؛ سالن موزه داری سه بخش با موضوعات مجزاست و هر بخش دارای چیدمان ویژه ای است.

28 آبان 1399

مکمل های دارویی حاوی کلسیم برای چه کسانی مناسب است؟

فاطمی گفت: رژیم غذایی غنی از لبنیات بهترین راه برای به دست آوردن کلسیم مورد احتیاج بدن است، اما برای بعضی افراد مصرف مکمل های کلسیم می تواند گزینه مناسبی باشد.

30 بهمن 1398

کدام رشته تحصیلی شما را پولدار می نماید؟

13میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی و در حال تحصیل در کشور داریم که 5میلیون و 500هزار نفر آنها هیچ وقت به دنبال شغلی نرفته اند و یک میلیون و 400هزار نفر آنها نیز بیکارند.

12 دی 1398