کشف یک گونه تازه تمساح با قیافه ای بسیار متفاوت، عکس

به گزارش نیلی ابزار، محققان متوجه شدند که یک فسیل 230 هزار ساله که در سال 2005 کشف شده بود، متعلق به یک گونه نو از تمساح ها است. این گونه نو، ویژگی های بسیار متمایزی از سایر تمساح ها دارد.

کشف یک گونه تازه تمساح با قیافه ای بسیار متفاوت، عکس

تینا مزدکی: فسیلی که در سال 2005 در یک حوضچه کوچک کشف شد، اکنون پس از نزدیک به دو دهه تحقیق به گونه ای باستانی نو از تمساح مرتبط شده است. این فسیل در تایلند، زیر یک متر رسوبات شنی پس از حفر یک حوضچه کوچک برای جستجوی فسیل به وسیله گروهی از روستاییان کشف شد. به گزارش بانکوک پست، فسیل های تمساح حاوی قسمت هایی مانند یک جمجمه، دو استخوان فک و پنج قطعه استخوان دیگر بودند.

تمساح سیننسیسsinensis چینی

فسیل های کشف شده در تایلند بسیار شبیه تمساح چینی هستند اما گونه نو به شمار می روند.

یکی از ساکنان این استخوان ها را کشف کرد و سپس استخوان ها به اداره منابع معدنی کشور فرستاده شد. پس از سال ها تحقیق، دانشمندانی که از آلمان استخدام شده اند به این نتیجه رسیده اند که فسیل ها متعلق به گونه ای از تمساح است که بومی آن منطقه بوده اند. قدمت فسیل ها به 230000 سال پیش در دوره پلیستوسن می رسد. دوره پلیستوسن یک دوره زمانی است که آخرین عصر یخبندان را شامل می گردد که تقریباً 11700 سال پیش به خاتمه رسیده است.

تمساح آمریکاییmississippiensis

محققان این فسیل ها را با یک نوع تمساح آمریکایی که به نام تمساح آمریکاییmississippiensis نیز شناخته می گردد و همینطور نوعی تمساح چینی به نام تمساح سیننسیسsinensis مقایسه کردند. فسیل ها بسیار شبیه ساختار استخوان تمساح چینی بودند و این مطالعه نشان داد که این دو گونه با هم مرتبط هستند و احتمالاً اجدادی دارند که در سیستم رودخانه مکونگ-چائو فرایا زندگی می نموده است.

محققان در این مطالعه نوشتند:مورفولوژی بسیار متمایز آن ها و در عین حال چندین ویژگی مشترک مشتق شده، نشان دهنده ارتباط نزدیک با تمساح سیننسیس است و یک گونه نو را نشان می دهد.

تصویر شبیه سازی شده تمساح موننسیس munensis

در حالی که این تمساح که تمساح موننسیس munensis نام گرفته است، دارای چندین ویژگی مشترک با تمساح سیننسیس و تمساح آمریکایی است، تفاوت های مشخصی نیز دارد، به ویژه در ساختار استخوانی جمجمه شان؛ به همین دلیل محققان کشف کردند که تمساح موننسیس دارای عضلات ادکتور فک به خوبی پیشرفته و نیروی گاز گرفتن قوی مطابق با یک نوع دندان خرد کننده است.

به گفته یکی از نویسندگان این مطالعه، تمساح موننسیس دارای چندین ویژگی است که با سایر گونه های تمساح، منقرض شده یا زنده، فرق دارد. گونه نو سوراخ های بینی کوچک و گرد داشت که با فاصله از نوک پوزه قرار داشتند. روی فک بالایی آن فقط 12 حفره دندان وجود داشت که آن را به گونه ای تمساح با کمترین تعداد دندان تبدیل می کرد. بعلاوه ناحیه بین چشمان تمساح منحنی بود که با سطح صاف مشاهده شده در سایر گونه های تمساح تفاوت دارد.

فسیل تمساح موننسیس munensis

این فسیل نشان می دهد که تمساح دارای دندان های بزرگ در پشت دهانش بوده است که با له کردن طعمه های سخت پوسته مانند حلزون ها سازگار است. محققان بعلاوه نوشتند که در گونه های منقرض شده نو میزان سوراخ های بینی کاهش یافته است، که این بر خلاف سایر تمساح ها با سوراخ بینی بیرونی کوچک و گرد که به وسیله یک میله داخلی عریض به دو نیم تقسیم می شوند بود.

وقتی شکارچی شکار می گردد/ تقلای تمساح برای زنده ماندن/ عکس

دنیای اسرارآمیزی که از دل جنگل بیرون آمد!/ عکس

تمساح آمریکایی و تمساح چینی هر دو گونه های حفاظت شده هستند و تمساح نیز در خطر انقراض ترین گونه در دنیا است. باغ وحش ملی آمریکا، تمساح چینی را یکی از معدود تمساح های خارج از قاره آمریکا توصیف می نماید. تمساح آمریکایی نیز در معرض تهدید قرار گرفته و به وسیله قانون گونه های در معرض خطر از سوی فدرال محافظت می گردد.

منبع: newsweek

58323

منبع: خبرآنلاین

به "کشف یک گونه تازه تمساح با قیافه ای بسیار متفاوت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک گونه تازه تمساح با قیافه ای بسیار متفاوت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید