10 شهر ساحلی جهان برای تعطیلات تابستان

به گزارش نیلی ابزار، محبوب ترین مقصد گردشگران، سواحل و شهرهای ساحلی هستند و بسیاری از شهرهای ساحلی جهان برای تعطیلات تابستانی برترین انتخاب برای این منظور بحساب می آیند. سواحل از دیرباز نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرها داشته اند و امروزه با رونق یافتن صنعت گردشگری، شهرهای ساحلی به یکی از برترین جاذبه ها برای گردشگران و فعالان صنعت توریسم تبدیل شده اند. در تمام نقاط جهان، زیرساخت ها و پروژه های فراوان و کلانی برای تجهیز و مدرن سازی شهرهای ساحلی تدارک دیده می گردد تا گردشگران را بسوی این منطقه ها جذب کنند. آب و هوای پاک و دلپذیر، طبیعت زیبا و منحصربفرد سواحل دریا و اقیانوس، امکانات و تفریحاتی که تنها در سواحل و شهرهای ساحلی در دسترس هستند و بسیاری دیگر از جذابیت های مطلوب برای تجربه یک سفر فراموش نشدنی همگی در شهرهای ساحلی فراهم است.

10 شهر ساحلی جهان برای تعطیلات تابستان

انتخاب برترین شهر های ساحلی دنیا، کاری بسیار سخت و به نوعی محال است. چرا که شهرهای ساحلی بسیاری بر کرانه اقیانوس ها و دریاهای دنیا قرار گرفته اند که هر یک در نوع خود و بسته به شرایط اقلیمی و فرهنگی، برترین بحساب می آیند. در میان انبوهی از شهرهای این چنینی و سواحل خیال انگیز آن ها، نیلی ابزار در این مقاله شما را با ده شهر از برترین شهر های ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی آشنا می نماید.

سواحل آمالفی؛ ایتالیا

آمالفی بهشت شهرهای ساحلی دنیا است. منطقه ای زیبا و چشم نواز که هر بیننده ای را مسحور منظرههای بدیع و رنگارنگ خود می سازد. این منطقه ساحلی، نواری است واقع در جنوب غربی ایتالیا که حدود 55 کیلومتر طول آن است. آمالفی 13 شهر را شامل می شود که همگی آن ها به وسیله بزرگراه زیبای اس اس 163 با یکدیگر ارتباط دارند.

شهرهای این منطقه همگی شهرهای کوچکی هستند که می توان با استفاده از بزرگراه اس اس 163 چند روزه از همگی آن ها تماشا کرد و در هر یک، زیبایی های جادویی ساحل را از زاویه ای متفاوت تجربه کرد. آمالفی، پوزیتانو و آترانی از جمله شهرهای مهم این ناحیه هستند. سالانه بیش از پنج میلیون توریست از آمالفی تماشا می نمایند و همگی بر این عقیده اند که آمالفی یکی از برترین شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی است.

باهاماس؛ آمریکای شمالی

باهاماس یا به تلفظّ صحیح تر، باهاما، کشوری کوچک در شرق قاره آمریکای شمالی است که در اقیانوس اطلس واقع شده است. این کشور تشکیل شده از بیش هفتصد جزیره کوچک و بزرگ است که از سمت غرب با استان فلوریدا و از جنوب با کوبا و هاییتی مرز دریایی مشترک دارد.

باهاما نخستین منزلی است که کریستف کلمب در آن لنگر انداخت و دوران تازه تاریخ را با اکتشاف قاره آمریکا شروع کرد. برای علاقمندان سفر به شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی، هیچ یک از منطقه ها ساحلی دنیا قابل رقابت با باهاما نیستند. هوای مطبوع، طبیعت بکر، آبی افسونگر اقیانوس اطلس، نسیم و شن های ساحلی و امواج؛ همگی فضایی پدید می آورند که دل کندن از آن سخت است. به همین علت است که بسیاری از جزایر شخصی و انحصاری دنیا در این منطقه قرار دارند. مهم ترین جزایر و تفریحگاه های ساحلی باهاما عبارتند از: اِکزوماس، هاربِر آیلَند، پارادایز آیلند و آتلانتیس.

دوربان؛ آفریقای جنوبی

بی هیچ تردیدی، دوربان یکی از بکرترین و شگفت انگیز ترین شهرهای ساحلی دنیا است. حضور در فضای منحصربفرد این شهر مانند زندگی کردن در یک رؤیای ناب است. تماشای ترین و بی تکرارترین رویدادها و منظرههای طبیعت را در این شهر تجربه خواهید کرد. منظره ها بسیار وسیع از شن زارها و حرکت سریع شن ها و البته، مهمانی شکار ساردین در فصل تابستان. نهنگ ها و دلفین ها در فصل مهاجرت ساردین ها در سواحل دوربان مشغول شکار در اجتماع میلیونی این ماهی ها می شوند که منظره ای نفس گیر و حیرت آور است.

ساختار شهری دوربان و معماری آرت دکو در این شهر یکی دیگر از جذابیت های آن است. زندگی خیابانی و شاد و البته کافه ها و رستوران هایی که خارج از دوربان در هیچ نقطه از دنیا وجود ندارد. این شهر ساحلی، جواهری بی مانند است که انتخاب بسیاری از توریستان و عاشقان طبیعت بعنوان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی است.

هونولولو؛ جزایر هاوایی

معرفی برترین شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی بدون اینکه نامی از جزایر هاوایی برده شود؛ ناقص خواهد بود. استان هاوایی یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی ایالات متحده آمریکا است. هونولولو بعنوان مرکز این استان، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دنیا است. هونولولو بعلت برخورداری از هوای گرم و مطبوع، سواحل زیبای کرانه اقیانوس آرام، منظره ها چشم نواز و محیطی آرام و دلنشین، سرزمین رؤیایی بسیاری از توریستان است.

رقابت های دنیای موج سواری و غروب زیبای آفتاب در سواحل هونولولو از مهم ترین جاذبه های توریستی این شهر هستند. بطور میانگین روزانه حدود 35 هزار توریست از این شهر بندری زیبا تماشا می نمایند. از دیگر نقاط تماشای بکر و منحصربفرد هونولولو می توان به پارک ساحلی دایموند هِد، پارک ساحلی سان سِت، آبشار مانوا و راستا پیاده روی فانوس دریایی اشاره نمود.

تِنه ریف؛ جزایر قناری؛ اسپانیا

تنه ریف بزرگترین و مهم ترین جزیره در میان هفت جزیره ای است که با نام جزایر قناری شناخته می شوند. مرکز این جزیره، سانتاکروز، یکی از شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی دنیا برای تجربه یک زندگی پر شور و هیجان انگیز، در عین حال سرشار از آرامش و امنیت است. زندگی شبانه در این جزیره، هر توریستی را شیفته این شهر ساحلی خیال انگیز خواهد نمود. تماشای ها و جاذبه های تنه ریف فراوان است. این شهر امکانات رفاهی و خدماتی فوق العاده ای دارد. از هتل ها و مراکز خرید تماشای گرفته تا بارها و رستوران های بین المللی با دنیایی از غذاها و نوشیدنی های بی مانند.

تنه ریف جاذبه های طبیعی متنوعی نیز دارد. هوای مطبوع و بسیار ملایم آن، سواحل زیبا و ماسه ای زیبا با منظرههایی بی همتا و کوه آتشفشانی مونته تِیده، هر توریستی را مسحور زیبایی های بی انتهای این ناحیه خواهد نمود. سواحل تنه ریف یکی از برترین منطقه ها برای ورزش های آبی و بخصوص موج سواری است. یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی تنه ریف رصدخانه بزرگ واقع بر قله کوه آتشفشانی است که علاقمندان به نجوم را همیشه به این منطقه می کشاند.

سن مالو؛ فرانسه

شهر بندری سن مالو شهری تاریخی واقع در شمال غربی فرانسه و از توابع استان بِرِتانی این کشور و شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی است. تأسیس این شهر به قرن اول میلادی برمی شود که روزگاری محل سکونت دزدان دریایی بوده است. یکی از نمادهای منحصر بفرد آن دیوارهای گرانیتی بلند و رمپ مانندی است که در اطراف منطقه قدیمی شهر کشیده شده است و نزدیک به هزار سال قدمت دارند. کلیسای کاتولیک باشکوه سنت مالو یکی دیگر از نمادهای این شهر است که با معماری رومی-گوتیک خود هر نگاهی را به خود خیره می سازد. این کلیسا در جریان جنگ دنیای دوم به وسیله ارتش آلمان تخریب شد و پس از اتمام جنگ، بیست سال طول کشید تا بطور کامل بازسازی و بازسازی شد.

در کنار تمام تماشای های تاریخی، سن مالو یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی است که هر ساله میلیون ها توریست از آن تماشا می نمایند. هوایی دلپذیر و ساختار شهری سنتی که در عین حال دارای امکانات رفاهی فوق العاده ای است و نیز منظره تماشای و بدیع دریا از فراز دیوارهای شهر، تجربه ای بی تکرار و فراموش نشدنی است. هر توریستی که غروب خورشید را در پیاده روهای آرام این شهر و با منظره دیوارهای ایستاده در برابر امواج خروشان به نظاره نشسته باشد؛ از سن مالو بعنوان منحصربفردترین شهر روی زمین نام خواهد برد!

شهر ساحلی پوری؛ فنلاند

هنگامی که به گذران تعطیلات تابستانی در یک شهر ساحلی مدرن و آرام فکر می کنیم؛ کمتر کسی به فکر انتخاب شهری در شمال اسکاندیناوی فکر می نماید. شهر پوری و منطقه ساحلی بکر و شگفت انگیز آن با نام ییتِری می تواند انتخاب فوق العاده ای برای این منظور باشد. این منطقه نوار ساحلی خیره نماینده ای دارد که با بیش از پنج کیلومتر وسعت بر کرانه های دریای بالتیک قرار گرفته است. در محدوده ای محصور شده بین جنگل های کهن و باشکوه کاج از یک سو و ماسه های نرم و سفید و پاک در سوی دیگر. گرمای آرامش بخش آب های کم عمق بالتیک در فصل تابستان و نسیم روح نواز سرشار از عطر دریا و جنگل های کاج، ییتری را به ساحل بی مانندی تبدیل نموده است.

شهر پوری فنلاند و ساحل شمالی آن، بهشت گمشده شهرهای ساحلی دنیا است. کمتر توریستی پیدا می شود که به این شهر سفر نموده باشد و تکرار سفر به پوری بعنوان یکی از بکرترین و آرامش بخش ترین شهر های ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی، رؤیای او نباشد!

سان تورینی؛ یونان

بدون تردید سان تورینی زیباترین جزیره یونان و یکی از زیباترین جزایر دنیا است. این میراث باشکوه تاریخی با طبیعت حیرت انگیز خود متشکل از پنج بخش است و با مساحتی حدود 76 کیلومتر مربع؛ بهشت محبوب توریستان و عاشقان طبیعت است. پنج دهکده اویا، ایمه رو ویگلی، فیرا، فیروستفانی و آکروتیری که بر فراز تپه های آتشفشانی؛ منظره ای شگفت انگیز از دریا و دهانه ای آتشفشان باستانی منطقه را پیش چشم توریستان می گذارند؛ بخش شهری سان تورینی را تشکیل می دهند.

سفر به سان تورینی، سفر به دوران باستان و تجربه احساس منحصربفرد دور شدن از دنیای پر هیاهوی مدرن است. در سان تورینی هرچه هست از شکوه دریا و افسون طبیعت و اعجاز آن سخن می گوید. منظره های بکر و خیال انگیز که واژگان از وصف آنان ناتوان هستند. آنچه از سفر به این جزیره رؤیایی به یادگار می ماند؛ آرامش است و البته گشت و گذار در ساحل دریا و جزیره، هتل های لوکس و دنج، غذاهای فوق العاده و نوشیدنی های منحصربفرد و غروب رؤیایی این بهشت زمینی.

ریودوژانیرو؛ برزیل

ریودوژانیرو یا ریو، دومین شهر بزرگ کشور برزیل و یکی از بزرگترین شهرهای ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی است. دلایل زیادی برای محبوبیت این شهر و استقبال توریستان از آن وجود دارد که مهم ترین آن گستردگی و تنوع نقاط تماشای و نیز سبک زندگی خیابانی شاد و پر هیجان این شهر است. آب و هوای گرم اما مطبوع استوایی، نوار ساحلی حدود سی کیلومتری این شهر را برای انواع تفریحات آبی و دریایی بسیار مناسب نموده است. سواحل زیبای اقیانوس و شهری سرسبز؛ ریودوژانیرو را مقصد ایده آل طرفدارن سفر به شهرهای ساحلی ساخته است.

نقاط تماشای فراون و مشهوری مانند ورزشگاه ماراکانا، محله سانتا ترزا، مجسمه مسیح منجی، موزه ملی برزیل، کلیساهای تاریخی و باشکوه و البته منطقه ها ساحلی فوق العاده زیبا مانند کوپاکابانا؛ در ریو وجود دارد. به همین علت جای تعجب نیست که توریستان از ریو بعنوان یکی از مهم ترین شهر های ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی نام می برند.

سنگاپور؛ جنوب شرقی آسیا

کشور سنگاپور بعنوان کوچکترین کشور منطقه جنوب شرق آسیا؛ یکی از ثروتمندترین و مدرن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود که صنعت توریسم از اصلی ترین ارکان اقتصاد آن است. شهر زیبای سنگاپور مرکز این جزیره زیباست که با جاذبه های توریستی فراوان و متنوع خود توریستان را با کمبود زمان برای بازدید از تمام نقاط شهر روبرو می نماید.

در کنار موزه ها، مراکز خرید و نقاط تماشای دیگر مانند محله چینی ها، سواحل زیبای سنگاپور یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر زیبا هستند. آب های گرم و زلال اقیانوس، سواحل ماسه ای زیبا و چشم نواز و امکانات تفریحی و ورزشی مختلف؛ ساحل سنگاپور را به مقصد محبوب بسیاری از توریستان برای گذراندن تعطیلات تبدیل نموده است. اگر برای سفر به یکی از شهر های ساحلی دنیا برای تعطیلات تابستانی، سر در گم هستید؛ بدون هیچ تردیدی سنگاپور را انتخاب کنید!

سخن سرانجامی

در سرانجام یادآور می شود که انتخاب برترین شهر ساحلی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن انتظارات و اهداف شما از انتخاب آن شهر است. البته نباید از تاثیر بودجه مشخص شده برای سفر نیز غافل شد. با این حال و در هر شرایطی، سفر تابستانی به یک شهر ساحلی تجربه ای بیاد ماندنی و زیبا خواهد بود. در این لیست نام بعضی از برترین شهر های دنیا برای تعطیلات تابستانی از قلم افتاد که علت آن بی نیازی آن ها از معرفی است. شهرهای بارسلون و مالاگا در اسپانیا، جزایر سیسیل و ساردنی در ایتالیا، شهرهای نیس، کَن و مارسی در فرانسه، سواحل کالیفرنیا و میامی در ایالات متحده آمریکا، سیدنی استرالیا، سواحل تایلند و مالدیوز و بسیاری دیگر از جزایر و سواحل که هر یک می تواند انتخاب بسیار خوبی برای چنین سفری باشند.

منبع: الی گشت

به "10 شهر ساحلی جهان برای تعطیلات تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر ساحلی جهان برای تعطیلات تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید