جاذبه های گردشگری لوزان ، شهر کوچک و آرام سوئیسی

به گزارش نیلی ابزار، لوزان شهری آرام و زیباست که در غرب سوئیس و در ساحل دریاچه ژنو قرار گرفته است. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت کشور سوئیس به شمار می رود و دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که هر ساله خیل انبوهی از جهانگردان را مجذوب خود می نمایند. اگر به لوزان سفر کنید، با تماشا بخش قدیمی قرون وسطایی این شهر در کنار سواحل خوش چشم انداز و چشم اندازهای بی نظیر از کوه آلپ شگفت زده خواهید شد. برای سفر به سوئیس و شهر زیبای لوزان با تورهای مسافرتی همراه شوید و خاطرات خوبی ثبت کنید. برای شناخت بیشتر جاذبه های گردشگری این شهر دوست داشتنی با خبرنگاران همراه باشید تا هنگام سفر به سوئیس، به برترین وجه از زمان خود بهره ببرید و به تماشای زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس، جاهای تماشای سوئیس و مقاصد گردشگری سوئیس بروید.

جاذبه های گردشگری لوزان ، شهر کوچک و آرام سوئیسی

چرا به لوزان سفر کنیم !؟

اگر تابحال به سوئیس سفر نموده باشید، به احتمال زیاد شهر های بزرگ تر از لوزان مانند زوریخ یا ژنو را به این شهر ترجیح می دهید. اما با این که شهر لوزان از نظر بزرگی از این دو شهر دیگر کم می آورد، از نظر هویت و زیبایی از هر دو آنها سرتر است و بدینوسیله کاستی بزرگ نبودن را جبران می نماید. لوزان که مرکز یکی از کانتون های (استان های) سوییس به نام کانتون وو Vaud است، در بخش فرانسه زبان کشور سوییس به نام روماندی و در کناره های دریاچه ژنو (دریاچه ای در دو کشور سوییس و فرانسه) واقع شده است. با تاکستان های بسیار، جنگل های صنوبر و پارک های بزرگ و مشهورش، هیچ عجیب نیست که لوزان را به عنوان یکی از سبز ترین شهر های اروپا می شمارند. از تپه شهر قدیم لوزان بالا بروید تا بتوانید منظره های زیبایی از سقف های قرمز رنگ و معماری باشکوه شهر ببینید. اگر در ماه ژوئن به این شهر سفر کنید می توانید در فستیوال تابستانی Lausanne Estivale که بیش از 300 نمایش فرهنگی را به سرتاسر شهر می آورد شرکت کنید.

در لوزان چه کنیم !؟

در سفر به سوئیس از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس، جاهای دیدنی سوئیس و مقاصد گردشگری سوئیس، شهر لوزان غافل نشوید. شهر لوزان به دو بخش تقسیم می شود. منطقه ساحلی اوچی Ouchy و شهر قدیمی تاریخی که از طریق یک ریل قطار به هم وصل می شوند. این ریل باعث شده است که آن سربالایی کشنده قدیمی روی تپه های پر شیب لوزان به گذشته بپیوندد. اگر در ناحیه Flon از قطار پیاده شوید، حتما تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. در این ناحیه با یک تقاطع فرهنگی روبرو می شوید که در آن، شهر قدیم با ناحیه ای تازه و شیک که بخاطر شور زندگی و هیجان شب هایش مشهور است ترکیب می شود و از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس و مقاصد گردشگری سوئیس می باشد. در این منطقه به کلیسای جامع گوتیک در شهر لوزان بر می خورید که بزرگ ترین کلیسا در سرتاسر سوییس است و دارای یک پنجره گلدیس بزرگ با 78 قطعه اوریجینال از قرن سیزدهم میلادیست. دقیقا در مقابل این کلیسا، موزه موداک Mudac museum که متشکل از تمامی انواع هنر های معاصر از جمله یک نمایشگاه از مجسمه های شیشه ای می باشد واقع شده است. موزه تاریخ لوزان Lausanne History Museum دقیقا کنار کلیسای Bishops Palace واقع شده است. به داخل بروید و دیدنی ماکت تحسین برانگیزی که نمای شهر لوزان در قرن هفدهم میلادی را به نمایش می گذارد از دست ندهید. وقتی بعد از بازدید از موزه ها، به سمت چپ بپیچید، به قسمت پله های بازار Escaliers du Marché می رسید که کلیسای جامع را به میدان Place de la Palud متصل می نماید. در این میدان، می توانید تالار بزرگ شهر و قدیمی ترین فواره شهر را ببینید. برای این که سرعت حرکتتان کمتر شود، به منطقه ساحلی اوچی Ouchy بروید و از نمایشگاه های موزه المپیک Olympic museum که در حال حاضر درون یک کشتی روی دریاچه برگزار می شوند، دیدن کنید. در همان نزدیکی، تاکستان های طبقه طبقه لاوا Lavaux قرار دارند که مشرف به دریاچه هستند و قدمت آنها به قرن یازدهم میلادی بر می شود. اگر خیلی مشتاق به دیدن تاکستان ها هستید، بعضی از مسیرهای پیاده روی خوش منظره این منطقه که شما را به تاکستان ها می رسانند دنبال کنید. در واقع هم به پیک نیک می روید و هم آب انگور های خوش طعم و تازه را مزه می کنید.

کجا اقامت کنیم !؟

دو اقامتگاهی که در این بخش به شما معرفی می کنیم از برترین ها در شهر لوزان و محبوب ترین ها در میان گردشگران هستند. هتل Chateau dOuchy با سبک نئو گوتیک خود در کنار وسعت آبی و زیبای دریاچه لوزان قرار گرفته است. بنابراین هر روز صبح که بیدار می شوید، با منظره هایی شگفت انگیز از دریاچه و طبیعت فوق العاده اطراف آن روبرو خواهید شد. اتاق های این هتل ویژگی های خاص و منحصر بفردی دارند از جمله این که در قسمت هایی از طراحی آنها آجرهای رنگی به کار رفته است و بعضی از آنها دارای تخت خواب های ستون دار شیک هستند که با این قلعه باستانی سابق جفت و جور به نظر می رسد. اسپا و هتل لوزان پلس Lausanne Palace and Spa که در دوره Belle Epoque ساخته و افتتاح شده است، یک هتل بی نظیر در قلب شهر لوزان است. اتاق های این هتل دارای حمام های مرمری و منظره های زیبا از کلیسای جامع شهر هستند. در سفر به سوئیس از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس، جاهای دیدنی سوئیس، مقاصد گردشگری سوئیس و اقامت در این هتل در شهر لوزان غافل نشوید.

برای خوردن و نوشیدن به کجا برویم !؟

رستوران Auberge de la Gare، یک رستوران خانوادگی در قلب تاکستان های لاوا Lavaux است که اتاق هم کرایه می دهد. اگر به این رستوران بروید، می توانید در حالی که از دیدن کوه های آلپ لذت می برید، فیله ماهی و استیک بخورید و یک لیوان نوشیدنی گامای Gamay بنوشید. در هتل لوزان پلس Lausanne Palace، رستوران La Table dEdgard که دارای ستاره میشلین (یک نوع امتیاز ویژه برای رستوران ها) نیز هست، غذاهایی با سبک آشپزی فرانسوی از جمله گوشت بره پیرنه ای بهمراه فلفل، آویشن و گوشت خرگوش شکم پر سرو می نماید. اگر با یک گروه از دوستان هستید، بهتر است در رستورانی میز رزرو کنید که بتوانید آشپزها را در حال تهیه غذا دیدن کنید. رستوران نوماد Nomade در منطقه فلون ، بیشتر بنظر می رسد رستورانی در لندن باشد. در تعطیلات آخر هفته، این رستوران پر از میهمانان جوان و شیک است که غذاهای ترکیبی مانند سینه مرغ و شربت افرا یا فوآ گراس و نان زنجبیلی سفارش می دهند. رستوران Pinte Besson از سال 1780 در حال کار بوده است و منوی آن شامل غذاهای معمول سوییسی مانند فوندوی پنیر و پاپت وودوآ Papet Vaudois (یک نوع غذای سوییسی درست شده از تره فرنگی و سیب زمینی که بهمراه سوسیس کلم سرو می شود.) می باشد.

منبع: همگردی

به "جاذبه های گردشگری لوزان ، شهر کوچک و آرام سوئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری لوزان ، شهر کوچک و آرام سوئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید