با این گیاهان آپارتمانی حال و هوای منزلتان را پاییزی کنید!

به گزارش نیلی ابزار، با سرد شدن هوا شب ها طولانی تر می شوند و اغلب ما زمان بیشتری را در منزل سپری می کنیم. استفاده از گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین راه ها برای تبدیل خانه به یک مکان آرامش بخش خصوصا در شب های بلند پاییز و زمستان است. این گیاهان علاوه بر جنبه زیبایی، به تصفیه هوا و کاهش استرس نیز کمک می کنند. در ادامه با معرفی بهترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در پاییز و زمستان با راهنماتو همراه باشید.

با این گیاهان آپارتمانی حال و هوای منزلتان را پاییزی کنید!

1- سانسوریا

اگر در پی یک گیاه آپارتمانی مقاوم با ظاهر زیبا می گشت، نگهداری از سانسوریا را به شما پیشنهاد می کنیم. سانسوریا به نور شدید و آبکمک مکرر نیاز ندارد و می تواند چندین هفته بدون آسیب دیدن تنها بماند. این گیاه به ندرت با آفات و تجمع حشرات گلدانی روبرو می شود. تحقیقات ناسا نشان می دهند که گیاه سانسوریا می تواند با از بین بردن سمومی مانند فرمالدئید و بنزن به تصفیه هوای داخل خانه کمک کند.

2- کروتون

گیاه کروتون بدون نیاز به مراقبت چندان، خانه شما را با رنگ های گرم پاییزی مزین می کند. این گیاه گرمسیری از جنگل های جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه می آید و در طبیعت حتی می تواند تا ارتفاع 3 متر نیز رشد کند. توصیه می شود اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، از نگهداری این گیاه خودداری کنید. زیرا تمامی قسمت ها خصوصا دانه های آن سمی هستند.

3- بروملیاد

بروملیاد یک گیاه آپارتمانی منحصربه فرد و محبوب است که در ترکیب رنگ فوق العاده قرمز، سبز، بنفش، نارنجی و زرد دیده می شود. شاید در نظر اول، نگهداری از این گیاه سخت به نظر برسد، اما جالب است بدانید گیاه بروملیاد در برابر نوسانات دما، خشکی و کمبود تغذیه مقاوم است، به نور میانه نیاز دارد و یکی از اصلی ترین گزینه ها برای ایجاد دکوراسیون مدرن به شمار می رود.

4- کالاتیا

کالاتیا یک گیاه تزئینی بسیار زیبا با برگ های ظریف و رنگ های متنوع است که از منطقه ها گرمسیری می آید. این گیاه در هنگام غروب آفتاب جمع شده و صبح هنگام شکوفا می شود. گیاه کالاتیا گل هایی به رنگ های سفید، زرد و نارنجی دارد و حتی برخی از گونه های آن نیز قابل خوردن هستند. وجود برگ های راه راه و رگه های چشم نواز در برخی از گونه های این گیاه موجب شده تا با نام های مستعار گیاه گورخر، گیاه طاووس یا گیاه مار زنگی نیز شناخته شود.

5- آگلونما

آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی یک گیاه مقاوم با برگ های زینتی و زیبا است که در مکان های کم نور نیز بخوبی رشد می کند. این گیاه ضمن پاکسازی فضا از مواد شیمیایی مضر مانند بنزن و فرمالدئید اندازه اکسیژن بالایی از خود ساطع می کند و یکی از محبوب ترین گیاهان از بین برنده آلاینده های هوا در کشور چین است. گیاه آگلونما به دمای معمولی اتاق، آبکمک میانه و نور غیرمستقیم خورشید نیازمند است.

6- آنتوریوم

آنتوریوم یا گل فلامینگو یک گیاه بومی منطقه ها مرطوب گرمسیری جنگلی در جنوب آمریکا می باشد. این گیاه برگ های قلبی شکل و چرمی دارد و متعلق به خانواده شیپوری ها است. آنتوریوم به عنوان یک گیاه همیشه سبز آپارتمانی معرفی می شود و به اعتقاد برخی، یک گیاه خوش یمن است که شیطان را از خانه دور می کند. این گیاه به نور کافی و غیر مستقیم خورشید و خاک مرطوب نیاز دارد و در دمای کمتر از 4 درجه سانتی گراد از بین خواهد رفت.

7- دراسنا

دراسنا یا خوش سیاوشان یکی دیگر از گیاهان محبوب و سرسخت آپارتمانی است که بیش از 40 گونه مختلف دارد و خانواده بزرگی از گیاهان را در برمی گیرد. این گیاه به نور کمی نیاز دارد، با هر آب و هوایی سازگار است و برگ هایی به رنگ سبز پررنگ و متراکم دارد. گیاه دراسنا بنزن، دی اکسید کربن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن موجود در هوای خانه را از بین برده و از این طریق به پاکسازی هوا کمک می کند. این گیاه را از حیوانات خانگی کنجکاو دور نگه دارید، زیرا برای دوستان پشمالوی ما سمی هستند.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "با این گیاهان آپارتمانی حال و هوای منزلتان را پاییزی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گیاهان آپارتمانی حال و هوای منزلتان را پاییزی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید