مقایسه دو تبلت ویوو پد و شیائومی پد 5

به گزارش نیلی ابزار، ویوو به تازگی با اولین تبلت خود، Vivo Pad وارد بازار تبلت ها شده است. این تبلت دارای مشخصات رده بالایی از جمله اتصال 5G است؛ اما نمی توان آن را قدرتمندترین تبلت موجود دانست. درست مانند Xiaomi Pad 5؛ یکی دیگر از تبلت های رده بالا که قیمت تقریبا مناسبی دارد. در این مطلب به مقایسه این دو تبلت تقریبا هم رده می پردازیم.

مقایسه دو تبلت ویوو پد و شیائومی پد 5

طراحی

ویوو پد و شیائومی پد 5 هر دو از طراحی زیبایی برخوردارهستند. هر دو تبلت دارای حاشیه های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر بوده و بدنه ای بسیار نازک و سبک دارند. در این مقایسه ویوو پد برنده می گردد؛ زیرا بدنه آن از مواد بهتری ساخته شده است. این تبلت دارای طراحی یکپارچه آلومینیومی می باشد، در حالی که شیائومی پد 5 فقط یک قاب آلومینیومی دارد، و پنل پشتی آن از پلی کربنات ساخته شده است. بعلاوه شیائومی پد 5 ضخیم تر و سنگین تر از رقیب خود، ویوو پد است. هر دو دستگاه از یک صفحه کلید و یک قلم برای دست نویسی و طراحی پشتیبانی می نمایند و فاقد جک صدا و خواننده اثر انگشت هستند.

صفحه نمایش

به نظر می رسد شیائومی پد 5 صفحه نمایش بهتری داشته باشد. صفحه نمایش این تبلت یک پنل IPS LCD است که به لطف مشخصات پیشرفته خود کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد. این پنل دارای قطر 11 اینچ، رزولوشن 1600 در 2560 Quad HD، یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 120 هرتز، استاندارد HDR10 و فناوری دالبی ویژین است. بعلاوه نمایشگر شیائومی پد 5 با چهار بلندگوی استریو جفت شده است. ویوو پد دارای یک صفحه نمایش 11 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز، رزولوشن 1600 در 2560 Quad HD و گواهی HDR10 است. این تبلت نیز دارای چهار بلندگوی استریو می باشد. این پنل تا یک میلیارد رنگ را نمایش نمی دهد و از دالبی ویژن نیز پشتیبانی نمی نماید.

مشخصات و نرم افزار

ویوو پد سخت افزار قوی تری دارد. این تبلت از تراشه اسنپدراگون 870 ساخته شده در فرآیند 7 نانومتری با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز و اتصال 5G پشتیبانی می نماید. بعلاوه دارای 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. شیائومی پد 5 از چیپست ضعیف تر اسنپدراگون 860 بهره می برد و فاقد اتصال 5G است؛ بنابراین در صورت انتخاب شیائومی پد 5 نه تنها شاهد عملکرد ضعیف تر CPU و GPU خواهید بود، بلکه باید اتصال سلولی را نیز کنار بگذارید. ویوو پد اندروید 12 را که به وسیله OriginOS HD سفارشی شده است، اجرا می نماید. شیائومی پد 5 همچنان مبتنی بر اندروید 11 است که به وسیله MIUI 12.5 سفارشی شده است.

دوربین

اگر در پی یک دوربین برتر هستید، ویوو پد را انتخاب کنید. هر دو تبلت با دوربین 13 مگاپیکسلی ارائه می شوند؛ اما ویوو پد علاوه بر این دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض نیز می باشد که دوربین همه کاره تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این تبلت ها قادر به ضبط ویدئو های 4K با دوربین پشتی و ویدئو های 1088p با دوربین 8 مگاپیکسلی جلو هستند.

ب اتری

شیائومی پد 5 به باتری بزرگتر 8720 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و عمر باتری آن بیشتر است. از سوی دیگر ویوو پد به علت باتری کوچکتر و برخورداری از شارژ سریع واتی سریعتر شارژ می گردد. به لطف برخوداری از شارژ معکوس، حتی می توانید از آن به عنوان پاور بانک نیز بهره ببرید.

قیمت

قیمت اولیه ویوو پد برای نوع پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در بازار چین تقریباً 360 یورو (388 دلار) می باشد. شیائومی پد 5 با قیمت 350 یورو (377 دلار) در نوع پایه خود با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می رسد و قیمت پایین تری نسبت به ویوو پد دارد.

ویوو پد برنده این مسابقه است، زیرا از چیپست بهتر، اتصال 5G، دوربین فوق عریض و شارژ سریعتر بهره می برد. شیائومی پد 5 با صفحه نمایش بهتر و باتری بزرگتری ارائه می گردد و قیمت پایین تری نیز دارد. اگر به دوربین فوق عریض و 5G احتیاج ندارید و می خواهید در هزینه صرفه جویی کنید، می توانید شیائومی پد 5 را انتخاب کنید. در ادامه نقاط ضعف و قوت دو تبلت را مشاهده می کنید:

ویوو پد

نقاط قوت:

چیپست بهتر

5G

دوربین فوق عریض

شارژ سریعتر

شارژ معکوس

نقاط ضعف:

باتری کوچکتر

شیائومی پد 5

نقاط قوت:

باتری بزرگتر

پشتیبانی از یک میلیارد رنگ

ارزان تر

نقاط ضعف:

سخت افزار و دوربین ضعیف

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "مقایسه دو تبلت ویوو پد و شیائومی پد 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو تبلت ویوو پد و شیائومی پد 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید