نقد و آنالیز گوشی موبایل گلکسی A33 سامسونگ 5G

به گزارش نیلی ابزار، سامسونگ با گوشی های سری A خود توانست نظر کاربران زیادی را جلب کند؛ زیرا این گوشی ها در عین داشتن قیمتی ارزان، قابلیت های بسیار خوبی را ارائه می دهند حتی بعضی از توانایی های آن ها در حد گوشی های پرچم دار است. گلکسی A33 5G جایگزینی برای A32 است که با قیمت بسیار مناسب خود به یکی از مجذوب کننده ترین های این سری از خانواده سامسونگ تبدیل شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به نقد و آنالیز این گوشی پرطرفدار از همه جوانب بپردازیم.

نقد و آنالیز گوشی موبایل گلکسی A33 سامسونگ 5G

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A33 سامسونگ ظاهری ساده و درعین حال مجذوب کننده دارد. در قسمت پشتی گوشی با یک روکش پلاستیکی روبه رو هستیم که دوربین ها در یک ماژول مستطیلی شکل به صورت یکپارچه با قاب گوشی قرار گرفته اند. بدنه گوشی به گونه ای ساخته شده تا مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشد، زیرا از گواهی IP67 برخوردار است. در قسمت جلویی گوشی، نمایشگر را با یک محافظ گوریلا گلس 5 پوشش داده اند. روکش مات قاب پشتی باعث شده تا حدودی در برابر باقی ماندن اثرانگشت و لیز خوردن مقاوم باشد.

با آنالیز لبه های گوشی متوجه می شویم که در لبه سمت چپ آن هیچ چیزی دیده نمی گردد و در لبه سمت راست، دکمه های پاور و تنظیم صدا را قرار داده اند. در فریم بالایی شاهد میکروفون، جایگاه سیم کارت و اسپیکر ثانویه هستیم و لبه پایینی را به پورت USB-C و اسپیکر اصلی گوشی اختصاص داده اند. گفتنی است که وزن 186 گرمی و لبه های منحنی نمایشگر باعث شده تا خوش دست باشد و در استفاده های طولانی مدت فشاری به دستان شما وارد نکند.

صفحه نمایش

نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح 1080 در 2400 پیکسل در قسمت جلویی گلکسی A33 نمایان است. برای ساخت صفحه نمایش از تکنولوژی Super AMOLED استفاده نموده اند که نرخ تازه سازی 90 هرتزی را ارائه می دهد. با این نرخ تازه سازی، تصاویر متحرک با سرعتی خوی و بدون کند شدن نمایش داده می شوند. زمان انجام بازی ها و تماشای فیلم متوجه سرعت خوب آن ها خواهید شد. البته هر زمان که احتیاج باشد می توانید با تنظیم دستی نرخ تازه سازی و قرار دادن آن روی 60 هرتز، عمر باتری گوشی را بالا ببرید.

تنظیم مقدار نور صفحه نمایش با توجه به نور محیط و بهره گیری از سنجش مجاورت مجازی صورت می گیرد. سامسونگ، امنیت گوشی را با قرار دادن حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بالا برده است. هنگام کار کردن با این حسگر متوجه سرعت و دقت بالای آن خواهید شد. همان طور که معین است این عضو از خانواده سامسونگ در قسمت صفحه نمایش خود حرفی برای گفتن دارد و می تواند نظر خیلی ها را به خود جلب کند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A33 به سایت گوشی شاپ سری بزنید تا از قیمت روز آن باخبر شوید.

آنالیز سخت افزار و نرم افزار

ما در زیر کاپوت گلکسی A33 با یک تراشه اگزینوس 1280 روبه رو هستیم که عملکرد خوبی را به کاربران خود ارائه می دهد. این تراشه 5 نانومتری از دو هسته Cortex A78 و شش هسته Cortex A55 برخوردار است. در کنار این پردازنده یک GPU چهار هسته ای از نوع Mali-G68 ساخت شرکت Arm قرار داده اند. یک مودم 5G بر روی این پردازنده گرافیکی قرار داده شده است که توانایی پشتیبانی از باندهای زیر 6 گیگاهرتز را دارد. سامسونگ، گلکسی A33 را در چهار نسخه روانه بازار نموده است که می توان حافظه ذخیره سازی آن را ارتقا داد:

گلکسی A33 سامسونگ5G 128 با رم 6

گلکسی A33 سامسونگ5G 128 با رم 8

گلکسی A33 سامسونگ 256 با رم 8

سخت افزار قدرتمند گوشی اجازه انجام بازی های مختلفی را به شما می دهد و در هنگام بازی کردن چندان گرم نخواهد شد. در زمان راه اندازی گوشی، شما با یک رابط کاربری One UI 4.1 و سیستم عامل اندروید 12 روبه رو هستید. با این رابط کاربری می توانید از قابلیت های Color Palettes و Privacy Dashboard بهره ببرید، اما از قابلیت هایی مانند ویجت های هوشمند یا نمایشگر همواره روشن برخوردار نخواهید بود. یکی از نقاط قوت این گوشی میان رده، پشتیبانی از نرم افزار تا مدت 4 سال و پشتیبانی از امنیت آن تا 5 سال است.

دوربین

اگر دوربین گوشی برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم که این قسمت را از دست ندهید، زیرا A33 نسبت به A32 در بخش دوربین ها پیشرفت خوبی داشته است. سنسور اصلی گوشی یک لنز 48 مگا پیکسلی است که از OIS یا لرزش گیر اپتیکال تصویری بهره می برد. وجود لرزش گیر اپتیکال تصویر بیشتر در گوشی های پرچم دار دیده می گردد و قرار دادن آن در یک گوشی میان رده کاری شگفت انگیز است.

در کنار دوربین اصلی ما با یک لنز اولتراواید 8 مگا پیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگا پیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگا پیکسلی روبه رو هستیم. به طورکلی می توان گفت در مقایسه با قیمت گوشی سامسونگ A33، دوربین های آن عملکرد فوق العاده ای از خود ارائه می دهند. عکس های گرفته شده با دوربین اصلی رنج دینامیکی و شارپنس بسیار خوبی دارند. در دوربین اولتراواید شاهد کاهش کیفیت عکس ها خواهید بود که این امری طبیعی است. دوربین تشخیص عمق نیز نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. در قاب جلویی، یک دوربین سلفی با وضوح 13 مگا پیکسل قرار داده اند که خیلی نمی توان روی شارپنس و بازه دینامیکی آن تکیه کرد.

قدرت فیلم برداری با دوربین A33 به توضیح زیر است:

  • کیفیت 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه
  • کیفیت 1080P با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه

همان طور که معین است نمی توان انتظار خیلی بالایی در قسمت ضبط فیلم ها داشت، اما درکل فیلم های خوبی می توان گرفت.

باتری

تأمین انرژی گلکسی A33 به وسیله یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت انجام می گردد که در استفاده های معمولی می توان تا مدت دو روز از آن انتظار شارژ دهی داشت. با وجود تراشه اگزینوس 1280، امکان پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی وجود دارد. این شارژر تنها به مدت زمان 30 دقیقه احتیاج دارد تا نیمی از ظرفیت باتری را شارژ کند و در یک بازه زمانی 75 دقیقه ای، کل باتری شارژ خواهد شد.

اسپیکرها

اسپیکرهای دوگانه استریو روی A33 قرار داده شده است که تجربه لذت بخشی را در هنگام گوش دادن به موسیقی، بازی کردن و تماشای فیلم برای کاربران خود فراهم می نماید. این اسپیکرها در بخش کیفیت صدا، بلندی آن و تفکیک پذیری عملکرد خوبی را ارائه داده اند.

جمع بندی

اگر قرار باشد به مقایسه سامسونگ گلکسی A33 با A32 بپردازیم، به طورقطع A33 برنده میدان خواهد بود، زیرا نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت های قابل توجهی داشته است به خصوص که با قیمت استثنایی، قابلیت های بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد. دوربین ها، اجازه ثبت تصاویر رضایت بخشی را به شما می دهند و درعین حال فیلم های خوبی می توانید ضبط کنید. صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد که همراه با تراشه قدرتمندش، برای بازی کردن و تماشای فیلم، حس بسیار لذت بخشی برای شما ایجاد خواهد نمود.

برای خرید این گوشی ارزان تنها ضروری است تا به فروشگاه گوشی شاپ سری بزنید و با آگاهی از قیمت گوشی سامسونگ A33 و معینات کلی آن، برای خرید اقدام کنید. گوشی شاپ محصول موردنظر شما را در کمترین زمان ممکن برایتان ارسال خواهد نمود. از بابت کیفیت محصولات این فروشگاه آنلاین مطمئن باشید زیرا از نماد اعتماد الکترونیک برخوردار است.

منبع: انتخاب

به "نقد و آنالیز گوشی موبایل گلکسی A33 سامسونگ 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز گوشی موبایل گلکسی A33 سامسونگ 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید