سنجش عملکرد رله های حفاظتی با تسترهای ایرانی، 20 برابر مقرون به صرفه تر نمونه خارجی

به گزارش نیلی ابزار، دستگاه تستر به عنوان دستگاه های تست ثانویه می تواند از صحت عملکرد رله های حفاظتی در مدار اطمینان حاصل کند.

سنجش عملکرد رله های حفاظتی با تسترهای ایرانی، 20 برابر مقرون به صرفه تر نمونه خارجی

به گزارش گروه علم و پیشرفت نیلی ابزار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید میری عضو هیات مدیره شرکت واپایش بهره برداری کیفیت برق ویونا امیر کبیر، با اشاره به تجهیزات تقویت نماینده مانند رله ها، دستگاه هایی هستند که قطع مدار و بازکردن کلیدهای قدرت، کار حفاظت قطعات و دستگاه های سیستم قدرت در برابر آسیب و اتصالی ها را انجام می دهند.

پیش از این که کلید قدرت بتواند باز گردد، سیم پیچی کنشگر آن باید روشن گردد این روشن شدن از سوی رله ها انجام می گردد. مشخصا رله به دستگاهی گفته می گردد که در پی دگرگونی مقدار برقی مانند ولت و گردش یا مقدار فیزیکی مانند دما و جابجایی روغن برانگیخته شده و موجب به کار افتادن دستگاه های دیگر و در سرانجام بازشدن چرخه از سوی کلید قدرت در سیستم فراوری، انتقال و پخش یا دژنکتور می گردد.

رله ها ابتدا در مدارهای تلگرافی راه دور به عنوان تکرارنماینده سیگنال استفاده می شدند آنها سیگنال دریافتی از یک مدار را با انتقال آن بر روی مدار دیگر منتقل می نمایند. رله ها در سوئیچ های تلفنی و کامپیوترهای ساده برای انجام عملیات منطقی بسیار مورد استفاده قرار گرفتند اما امروزه به عنوان رله حفاظتی جهت محافظت مدار الکترونیکی و مصرف نماینده هایی مانند الکترو موتورها و تجهیزات روشنایی کاربرد وسیعی در صنعت دارند.

مکمل تجهیزات حفاظتی

برای تست رله های حفاظتی از دستگاه های سنجش رله سه فاز و شش فاز استفاده می گردد. دستگاه تستر به عنوان دستگاه های تست ثانویه می تواند از صحت عملکرد رله های حفاظتی و بعلاوه صحت پیکربندی و ستینگ رله های حفاظتی پرده برداری کند.

تست رله حفاظت خط، رله حفاظت ترانس، رله حفاظت ژنراتور، رله حفاظت موتور، رله حفاظت باسبار و رله اضافه جریان و اوردلود در قالب تست رله دیستانس، تست رله دیفرانسیل و تست رله دیفرانسیل های امپدانس قابل انجام است.

20 برابر مقرون به صرفه تر نمونه خارجی

تست رله بیشتر در شبکه های توزیع برق، صنایع، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها استفاده می گردد که تحریم ها سبب شده بود تا واردات آن غیرممکن گردد.

با این وجود شرکت واپایش بهره برداری کیفیت برق ویونا امیر کبیر توانست تستر را به قیمت یک بستم نمونه خارجی فراوری کند و برای آن گارانتی دائمی تعبیه کند. فراوریی که سبب شد 85 فرصت شغلی نیز ایجاد کند و مانع خروج میلیون ها دلار ارز از کشور گردد. دستگاهی که در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا ن ساخت نیز به نمایش گذاشته می گردد.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا ن ساخت 23 آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه امسال به صورت حضوری میزبان شرکت نمایندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

فراورینمایندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت ها در وب سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سنجش عملکرد رله های حفاظتی با تسترهای ایرانی، 20 برابر مقرون به صرفه تر نمونه خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش عملکرد رله های حفاظتی با تسترهای ایرانی، 20 برابر مقرون به صرفه تر نمونه خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید