افتتاح 526 طرح میراث فرهنگی و گردشگری با حضور رئیس جمهوری

به گزارش نیلی ابزار، مراسم افتتاح 526 طرح میراث فرهنگی و گردشگری در کشور با حضور رئیس جمهوری برگزار گردید. برای افتتاح این طرح ها سرمایه ای برابر با 2537 میلیارد تومان هزینه شده است.

افتتاح 526 طرح میراث فرهنگی و گردشگری با حضور رئیس جمهوری

شصت ونهمین مراسم افتتاحیه و بهره برداری از طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی با افتتاح 526 طرح در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، یزد، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، هرمزگان و همدان برگزار گردید.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این افتتاحیه این طرح ها حاضر شد. وی پیش از صدور فرمان افتتاح طرح های گردشگری با اشاره به عملکرد مناسب دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت:

وقتی تعداد تخت های هتلی و اقامتگاهی ما در سراسر کشور از 219 هزار به 465 هزار افزایش پیدا می نماید، معنایش این است که ما رونق را در گردشگری داخلی و خارجی مشاهده می کنیم.

روحانی با ابراز امیدواری درخصوص رونق دوباره صنعت گردشگری با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها، استان سرسبز گیلان را یکی از مهم ترین منطقه ها گردشگری توصیف کرد و گفت:

نقطه اتصال استان های اردبیل و گیلان، یکی از زیباترین منطقه ها کشور و یکی از جاذبه های کم نظیر گردشگری است و طرح احداث دریاچه های مصنوعی در ارتفاعات اردبیل که در نهایت به آذربایجان شرقی و دریاچه ارومیه متصل و آب را از دریای خزر استفاده خواهد نمود، از جمله طرح های مد نظر برای این منطقه است که در صورت اجرا می تواند یک تحول بسیار مهم گردشگری را در این منطقه به وجود آورد.

وی بعلاوه با اشاره به خراسان جنوبی و لرستان، جاذبه ها و آقار تاریخی این استان ها را برشمرد و تاکید نمود:

آثار و ساختمان های تاریخی نشان می دهد که تمدن ما در گذشته چگونه بوده است و هنرمندان، معمار ها و طراحان ساختمان ها در گذشته چقدر خوب فعالیت می کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مورد جبران خسارت های صنعت گردشگری به واسطه شیوع ویروس کرونا نیز ابرازامیدواری کرد:

امیدواریم با توسعه واکسیناسیون و اجرای برنامه ریزی های اجرا شده تا انتها سال 1400 بر این مشکل فائق شویم و ان شاء الله در نوروز سال 1401 و البته با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی لازم، خسارت های وارده به صنعت گردشگری تا حدودی رفع گردد و رونق به این عرصه بازگردد.

حسن روحانی ضمن اشاره به افتتاح پروژه های مختلف در سراسر کشور در هفته ها و ماه های آینده، صنعت گردشگری را یک اقتصاد پررونق و منبع درآمدی تجدیدپذیر برای کشور توصیف کرد. وی با ابراز خرسندی از اقدام ها و توسعه در حوزه صنعت گردشگری، از بازگشت 2723 اثر تاریخی ایران که سال ها در کشورهای دیگر بود، با کوشش های حقوقی دولت اطلاع داد .

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز که روز آدینه برای بازدید از بندر چمخاله به این شهر سفر نموده بود، در مورد بازگشت اشیای تاریخی به کشور اذعان داشت:

در دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی را به کشور داشتیم و توانستیم 2700 قلم شی تاریخی را از خارج بازگرداندیم، این در شرایط سخت تحریم ها بودیم که فقط در یک مرحله 1700 شیء تاریخی را از آمریکا در زمان ترامپ بازگرداندیم. این اشیا بیش از 84 سال بود که از کشور خارج شده بودند.

شایان ذکر است که برای افتتاح طرح های میراث فرهنگی و گردشگری، هزینه ای معادل 2537 میلیاردتومان سرمایه گذاری شده است و در پی آن، برای 2697 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح 526 طرح میراث فرهنگی و گردشگری با حضور رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 526 طرح میراث فرهنگی و گردشگری با حضور رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید