در این 18 استان گوش به زنگ باشید، باز هم سیلاب و کولاک

به گزارش نیلی ابزار، سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در 18 استان طی امروز و فردا از افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در 5 شهر از جمله تهران اطلاع داد.

در این 18 استان گوش به زنگ باشید، باز هم سیلاب و کولاک

نیلی ابزار: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد. در اواخر وقت نیز در منطقه های از شمال غرب و غرب کشور بارش های پراکنده روی می دهد.

به گزارش تسنیم، فردا گستره بارش ها آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم، مرکزی، همدان، همدان، قزوین، البرز، تهران، لرستان و چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد.

روز آدینه در منطقه های از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، و شنبه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق بارش روی می دهد.

یکشنبه با تشدید و توسعه بارش ها در منطقه های از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه های زاگرس مرکزی بارندگی پیش بینی شده است. طی امروز تا یکشنبه هفته آینده بارش ها در منطقه ها مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در منطقه ها جنوبی همراه با رعدوبرق است.

به گزارش تسنیم، امروز با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده های جوی کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می آید. از فردا تا یکشنبه در جنوب، امروز در جنوب شرق و شرق وزش باد شدید روی می دهد.

بعلاوه امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و فردا و روز یکشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز: پنجشنبه 1402/12/17

زمان سرانجام: آدینه 1402/12/18

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و در گردنه ها کولاک برف.

منطقه اثر:

پنجشنبه 1402/12/17: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، شمال استان های ایلام، لرستان، مرکزی، تهران و ارتفاعات و دامنه ها در گیلان و غرب مازندران.

آدینه 1402/12/18: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، شمال مرکزی، شمال و شرق سمنان، همدان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی و نهال ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در منطقه ها سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، انتقال ماشین آلات کشاورزی به مکان های امن و پوشش مناسب نهال ها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان آغاز: پنجشنبه 1402/12/17

زمان سرانجام: آدینه 1402/12/18

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید

منطقه اثر:

پنجشنبه 1402/12/17: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، خراسان رضوی و سمنان.

آدینه 1402/12/18: اصفهان، مرکزی، یزد، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیمه شمالی کرمان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ترددهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل ونقل.

توصیه: احتیاط در فعالیت های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین

به "در این 18 استان گوش به زنگ باشید، باز هم سیلاب و کولاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این 18 استان گوش به زنگ باشید، باز هم سیلاب و کولاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید