برطرف موانع و اصلاح فرایندهای حوزه دانش بنیان در اولویت وزارت صنعت نهاده شد

به گزارش نیلی ابزار، معاون هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین، در حوزه سرمایه گذاری توجه ویژه ای به حوزه فراوری دانش بنیان و واحدهای اشتغال آفرین خواهد شد.

برطرف موانع و اصلاح فرایندهای حوزه دانش بنیان در اولویت وزارت صنعت نهاده شد

به گزارش اتاق ایران آنلاین به نقل از وزارت صنعت، سیدمهدی نیازی در حاشیه گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت در جمع نیلی ابزار توضیح داد: سال گذشته تمرکز اصلی وزارت صمت روی توسعه زیرساخت ها و ابزارهای تأمین اقتصادی بود و سال جاری ضمن اجرای کامل برنامه طراحی شده، اولویت گذاری ویژه ای متناسب با عنوان سال خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بعلاوه حوزه علوم و تحقیقات کشور، برنامه مشترکی برای افزایش سهم تحقیق و توسعه در صنایع و واحدهای فراوریی مورد نظر است که با همکاری و هم افزایی بین دستگاهی در سال تازه برنامه ها با جدیت دنبال می گردد.

نیازی گفت: برای راهنمایی واحدهای صنعتی به سمت افزایش تحقیق و توسعه در فرایند فراوری باید مشوق هایی قانونی از جمله در بخش اقتصادیات در نظر بگیریم تا شاهد جهش اساسی در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق اهداف سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، توجه به ظرفیت ها و مزیت های شهرک ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور است تا از امکانات موجود برای توسعه اکوسیستم دانش بنیان بهره لازم را ببریم.

نیازی تأکید کرد: براساس برنامه ریزی اجرا شده، امیدواریم تا دو هفته آینده جمع بندی لازم انجام گردد و برنامه های وزارت صنعت، معدن در همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر دستگاه های مسئول در حوزه شرکت های دانش بنیان و محصولات دانش بنیان، وارد فاز اجرا گردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به علل برگزار همایش گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تدبیر وزیر صنعت این بود که در مورد شعار سال و برنامه های تازهی که این وزارتخانه برای رشد صنعت، معدن و تجارت در سال 1401 طراحی نموده است، همه مدیران ارشد این وزارتخانه در کنار هم قرار بگیرند تا ضمن مرور اهداف و برنامه ها، هم افزایی و وحدت رویه بین مدیران شکل بگیرد تا بتوانیم برنامه های سال جاری را با قوت و شدت بیشتر انجام دهیم.

نیازی توضیح داد: هدف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که فعالیت های دانش بنیان تقویت شوند و فعالیت های شاخص در این حوزه مانند ماشین آلات و تجهیزات، صنایع حمل ونقل، حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی که در دانش بنیان بودن حوزه اقتصاد بسیار مهم هستند و بعلاوه حوزه میکروالکترونیک در دستور کار ویژه سال جاری است.

وی ادامه داد: مقوله تحقیق و توسعه که یک موضوع پایه برای بهره وری به شمار می رود و بعلاوه توسعه فعالیت های دانش بنیان در اولویت برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برطرف موانع و اصلاح فرایندهای حوزه دانش بنیان در اولویت وزارت صنعت نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع و اصلاح فرایندهای حوزه دانش بنیان در اولویت وزارت صنعت نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید