دستور روحانی برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی

به گزارش نیلی ابزار، زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت پیگیر الحاق به سازمان تجارت جهانی هستیم.

دستور روحانی برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی

به گزارش گروه مالی نیلی ابزار حمید زادبوم امروز در بیست و سومین سالروز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران در حال، برگزاری است، گفت: بی تردید امسال سال خاص است و جهاد گران عرصه صادرات با توجه به شرایط مالی سال سختی را پشت سر گذاشته اند.

وی اضافه نمود: از منظر کالایی و براساس کارشناسی های اجرا شده در سازمان توسعه تجارت ایران نزدیک به دو سوم صادرات محصولات غیر نفتی کشور را محصولات خام و یا با ارزش اضافه نموده پایین تشکیل می دهد؛ لذا سیاست ها و رویکرد های آینده این سازمان به حمایت از توسعه صادرات کالا های با ارزش اضافه نموده بالاتر خواهد بود تا بتوانیم در زنجیره ارزش جهانی ضمن مطرح نمودن نام سربلند این سرزمین پرچم جمهوری اسلامی ایران را در فراسوی آن مرز ها به اهتزاز در آوریم.

زادبوم بیان داشت: از منظور کشور های هدف صادراتی رویکرد و اولویت صادراتی در امسال به 15 کشور همسایه اختصاص یافته است که این رویکرد در صورت تشریک مساعی همسویی و همراهی دولت و ملت در آینده نه چندان دور جهش صادراتی در این کشور به ارمغان خواهد آورد و پتانسیل 100 میلیارد دلاری علاوه بر 24 میلیارد دلار صادرات فعلی به کشور های همسایه شناسایی شده است.

زادبوم بیان داشت: علاوه بر این به ثمر رسیدن موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا که با همت دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید ظرفیت بالقوه ای را پیش روی تجار و صادرکنندگان قرار داده که می توانیم مرز های مالی خود را در این حوزه جغرافیایی توسعه دهیم.

وی همچنین از دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت برای پیگیری و الحاق به سازمان تجارت جهانی اطلاع داد.

زابوم بیان داشت: امسال در مراسم روز ملی صادرات 44 صادرکننده نمونه در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی و ... به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستور روحانی برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور روحانی برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید