حاجی دلیگانی: حذف یارانه آرد صنعت جلوی خروج ثروت از کشور را می گیرد

به گزارش نیلی ابزار، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه حذف یارانه آرد صنعت باعث می گردد یارانه و ثروت ملت ایران به کام اتباع دیگر کشور ها نباشد، گفت: شفاف کردن یارانه موجب پرداخت آن به جامعه هدف می گردد.

حاجی دلیگانی: حذف یارانه آرد صنعت جلوی خروج ثروت از کشور را می گیرد

به گزارش گروه سیاسی نیلی ابزار، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن آن باعث می گردد تا این یارانه به جیب سودجویان نرود و این ثروت ملت ایران به کام اتباع دیگر کشور ها نباشد.

وی اضافه کرد: ما همیشه شاهد هجوم دیگر اتباع کشور ها از شلمچه و... به داخل کشورمان برای خرید کالا ها از ایران هستیم، طبیعتا آن ها برای خرید تولیدات صنعتی ما به ایران نمی آیند، بلکه کالا هایی که یارانه به آن ها تعلق می گیرد خریداری می نمایند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: این مسأله نشان دهنده آن است که علنا یارانه که حق اقشار ضعیف جامعه است عملا به کام اتباع کشور های همسایه است که باید نحوه تخصیص آن اصلاح گردد.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: این مسأله خود به تنهایی بیانگر آن است که باید قیمت کالا ها در کشور واقعی گردد تا زمینه برای هر گونه سوء استفاده از ثروت ملت ایران فراهم نگردد.

وی اضافه کرد: البته نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که باید از مدتی قبل دستگاه های اجرایی مربوطه نسبت به تبیین این موضوع برای مردم و قانع کردن سازی افکار عمومی برای حذف یارانه پنهان آرد و شفاف کردن یارانه در این بخش اقدام می کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: متأسفانه قانع کردن سازی خوبی برای حذف یارانه پنهان آرد از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه به ویژه وزارتخانه های اقتصاد و کشاورزی در این مدت انجام نشد و گزارش هایی هم که از رسانه ملی در بحث فروش کالا های مشمول دریافت یارانه به کشور های همسایه پخش شد، گرچه اقدام مفیدی بود، اما کافی نبود و نتوانست افکار عمومی را در این زمینه قانع کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: بهتر بود در خصوص پرداخت یارانه نقدی آزادشده از این بخش به مردم دقیقا شرح داده می شد یا حداقل نمایندگان ملت در جریان این موضوع قرار می گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حاجی دلیگانی: حذف یارانه آرد صنعت جلوی خروج ثروت از کشور را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی دلیگانی: حذف یارانه آرد صنعت جلوی خروج ثروت از کشور را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید