تصاویر سهند پارس خودرو رسماً منتشر شد ، گالری عکس های سهند

به گزارش نیلی ابزار، تصاویر سهند پارس خودرو ساعاتی پیش به طور رسمی در وبسایت این خودروساز داخلی منتشر شد. سهند جایگاهی بین ساینا S و شاهین در لاین آب محصولات سایپا دارد و این سدان قرار است با نشان پارس خودرو به بازار عرضه گردد.

تصاویر سهند پارس خودرو رسماً منتشر شد ، گالری عکس های سهند

بیت ران - محمد فتح اللهی: انتشار تصاویر سهند پارس خودرو در وبسایت این خودروساز بدین معناست که دیگر همه چیز برای ورود این خودرو به بازار مهیا است.

فیلم آنالیز سهند سایپا در یوتیوب نیلی ابزار پلاس

سهند یکی از جدی ترین رقبای رانا پلاس ایران خودرو بشمار می روند. پیش بینی می گردد فروش سدان تازه پارس خودرو با موتور تازه M15GSI تا کمتر از سه ماه آینده آغاز گردد.

سهند پارس خودرو از نظر ابعاد بدنه با ساینا تفاوتی ندارد. فاصله بین دو محور هر دو خودرو 2414 میلیمتر است. اما این احتمال وجود دارد که سهند به علت Overhangs طویل تر جلو و عقب، طول بیشتری در مقایسه با ساینا داشته باشد.

موتور تازه مگاموتور برای سهند پارس خودرو

سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می نماید. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می گردد، 1497 سی سی حجم دارد.

یکی از مهمترین تفاوت های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت.

قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است 90 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به 138 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار در دسترس قرار گرفته است.

این موتور چهار سیلندر 8 سوپاپه مگاموتور از بالانسر تازهی استفاده می نماید که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. گفتنی است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره مند خواهد شد.

این خودرو با گیربکس 5 سرعته دستی در حال فراوری است و فعلاً خبری از جعبه دنده CVT شش سرعته (تعویض مصنوعی) در سهند خبری نیست.

اما سال قبل سایپا اظهار داشت پس از آغاز فراوری سهند در پارس خودرو، این خودرو با گیربکس اتوماتیک (CVT) نیز قابل خرید خواهد بود.

امکانات خودرو سهند پارس خودرو

یکی از مهمترین امکانات سهند پارس خودرو، سامانه BSD یا تشخیص نقاط کور است. این سیستم در ایران بومی سازی شد و احتمالاً تمامی محصولات تازه سایپا از آن بهره مند خواهد شد.

سنسور باران، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، سانروف برقی، آیینه های جانبی برقی با گرمکن، صندلی برقی راننده گرمکن دار (سفارشی)، تریم داخلی دو رنگ (سفارشی)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان D کات هیدرولیکی، سنسور کنترل فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، دیلایت و اتولایت، سنسور پارک عقب و تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک از جمله امکانات رفاهی این سدان مالی بشمار می روند.

سهند پارس خودرو در خط فراوری دیده شد / تصاویر اختصاصی و آنالیز فنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت علی آبادی شد / بیوگرافی

قیمت دنا جوانان به وسیله ایران خودرو اعلام شد / فهرست قیمت تازه تیر 1402

پژو 206 تیپ 2 بی سر و صدا با خط فراوری خداحافظی کرد

تعرفه واردات خودروهای سواری به 171 درصد رسید / مقدار نامه تازه خودروهای بنزینی

ری را ایران خودرو روی خط فراوری + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

منبع: بیت ران

به "تصاویر سهند پارس خودرو رسماً منتشر شد ، گالری عکس های سهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر سهند پارس خودرو رسماً منتشر شد ، گالری عکس های سهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید