تصویب طرحی در آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

به گزارش نیلی ابزار، مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن اختیارات رئیس جمهور آمریکا برای انجام جنگ با ایران را محدود می نماید.

تصویب طرحی در آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

به گزارش گروه بین الملل نیلی ابزار، مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه طرحی را تصویب کرد که خواستار محدود کردن اختیارات رئیس جمهور آمریکا برای شروع جنگ با ایران بدون مشورت با کنگره است.

این طرح با 251 رای موافق در مقابل 170 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

این طرح که مورد تایید هر دو حزب اصلی آمریکاست در قالب متممی به نسخه مجلس نمایندگان از لایحه بودجه دفاعی آمریکا است که بر اساس آن از هرگونه تامین اقتصادی جنگ با ایران خودداری می نماید.

بر اساس اعلام نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا، این تنها راه متوقف کردن ترامپ از شروع جنگ پرهزینه دیگر برای آمریکاست.

این طرح در حالی تصویب می گردد که آدینه دو هفته پیش (7 تیرماه 1398) مجلس سنا که اکثریت آن در دست جمهوری خواستار است طرح محدود کردن توانایی رئیس جمهور آمریکا برای جنگ با ایران را رد کردند که تصویب نشدن این طرح پیروزی برای جمهوری خواستار و کاخ سفید به شمار آمد.(جزئیات بیشتر)

دموکرات های کنگره آمریکا به شدت نگران تصمیمات غیرقابل پیش بینی دونالد ترامپ در قبال ایران هستند، و با تصویب این طرح در کوشش هستند تا رئیس جمهور این کشور حتما قبل از اینکه بخواهد درباره استفاده از قدرت نظامی علیه کشوری، به ویژه ایران تصمیمی بگیرد، پیش از اجرایی کردن تصمیم خود، ملزم باشد تا از کنگره مجوز قانونی را کسب کند و حتی در صورت عدم موافقت کنگره، دست از اجرای تصمیم خود بکشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تصویب طرحی در آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرحی در آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید