تجمع معترضان مسلح در مقابل کنگره های ایالتی آمریکا

به گزارش نیلی ابزار، با نزدیک شدن مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن و امنیتی شدن آمریکا، معترضان مسلح تجمع در مقابل ساختمان های کنگره ایالتی در سراسر این کشور را آغاز کردند.

تجمع معترضان مسلح در مقابل کنگره های ایالتی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل نیلی ابزار، با نزدیک شدن مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن در تاریخ 20 ژانویه 2021 (اول بهمن ماه)، برخی رسانه های غربی از آغاز ورود معترضان مسلح به نزدیکی محل استقرار ساختمان های کنگره های ایالتی در سراسر آمریکا گزارش کردند.

پایگاه اطلاع رسانی زیروهج گزارش کرد که در میان افزایش نگرانی مقامات آمریکایی از تهدیدات معترضان مسلح، طی روز های گذشته، صد ها تن از نیرو های گارد ملی آمریکا برای محافظت از ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی در خیابان های پایتخت ایالات متحده گشت زنی کرده اند.

طبق این گزارش، صبح روز گذشته (یکشنبه) به وقت محلی، معترضان مسلح طرفدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به چندین ساختمان کنگره ایالتی در سراسر آمریکا نزدیک شدند.

انتشار این خبر در شرایطی اجرا شده است که هفته گذشته، اف بی آی هشدار داد که معترضان مسلح در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن، آماده می شوند تا مقابل 50 کنگره ایالتی و کنگره در واشنگتن دی سی تظاهرات خشونت بار برگزار کنند.

در حالیکه بسیاری رسانه ها گزارش کرده اند که معترضان مسلح از گروه راست افراطی بوگالو هستند، اما طبق این گزارش، به نظر می رسد که این معترضان عمدتاً آنارشیست های ضددولتی هستند و برخی از آن ها خود را پسران آزادی می نامند و برخی دیگر از آن ها می گویند که مخالف گروه راست افراطی پراود بویز (پسران مغرور) هستند و پیدایش ناگهانی آن ها در نزدیکی مراسم تحلیف بسیار عجیب به نظر می رسد.

خبرنگار میدانی دیلی کالر از کنگره ایالتی اوهایو گزارش کرد که 580 نیروی گارد ملی به حالت آماده باش درآمده اند تا با هرگونه تظاهرات خشونت بار در روز تحلیف مقابله کنند.

کلیپ های ویدئویی از اوهایو نشان می دهد که معترضان مسلح که ظاهراً از جنبش بوگالو هستند به سمت ساختمان ایالتی حرکت می کنند.

در یکی از این کلیپ های منتشر شده، یکی از معترضان مسلح هرگونه ارتباط با ترامپ را نفی می کند و می گوید: ما گروه طرفدار ترامپ نیستیم.

در کلیپ ویدئویی دیگری، یکی از معترضان بوگالو در حالیکه به سمت ساختمان کنگره ایالتی اوهایو حرکت می کند، خود را بعنوان حامیان جنبش جان سیاهپوستان اهمیت دارد، معرفی می کند و می گوید: ما اینجا هستیم تا از جنبش محلی جان سیاهپوستان اهمیت دارد، حمایت کنیم.

گروهی از معترضان مسلح جنبش بوگالو در مقابل ساختمان کنگره ایالتی اوهایو، مخالفت خود را با گروه راست افراطی پسران مغرور اعلام کردند و تأکید کردند که آن ها نباید در مقابل کنگره ایالتی در کنار آن ها تجمع کنند.

در کلیپی مرتبط با این قضیه، گروه موسوم به پسران بوگالو تأکید کردند: امیدواریم که پسران مغرور به اینجا نیایند. ما نمی خواهیم آن ها اینجا باشند.

کلیپ های ویدئویی دیگری نیز منتشر شده است که نشان می دهد ده ها نفر از معترضان مسلح در حال حرکت به سمت کنگره ایالتی میشیگان هستند و ده ها خودروی زرهی گارد ملی آمریکا نیز مقابل کنگره ایالتی میشیگان به حالت آماده باش درآمده است تا با هرگونه خشونت احتمالی مقابله کنند.

یکی از اعضای جنبش بوگالو در مقابل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان هشدار می دهد: اگر همچنان به سرکوب مردم آمریکا ادامه دهید، آن ها دیگر عقلانی برخورد نخواهند کرد.

بسیاری از رسانه های غربی از تجمع معترضان مسلح در مقابل ساختمان های کنگره ایالتی در سراسر آمریکا ابراز نگرانی کرده اند به طوریکه خبرنگار روزنامه دیلی میرور در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: این بسیار نگران کننده است.

تصاویر دیگری نیز در رسانه ها منتشر شده است که تجمع گروهی از معترضان مسلح در مقابل ساختمان های ایالتی نیوهمپشایر، اورگن را نشان می دهد و در مقابل ساختمان کنگره ایالتی ایلینوی، نیرو های گارد ملی به صورت کاملاً مسلح به حالت آماده باش قرار گرفته اند و گروهی از نیرو های امنیتی در پی تهدیدات معترضان مسلح، در مقابل ساختمان کنگره ایالتی مینه سوتا مستقر شده اند.

طبق گزارش های منتشر شده، معترضان مسلح گروه بوگالو همچنین در مقابل ساختمان کنگره ایالتی تگزاس و کنتاکی نیز تجمع کردند و وبگاه تحلیلی بلومبرگ در این خصوص گزارش کرد که گروه های شبه نظامی از هر دو جناح راست و چپ مقابل ساختمان ایالتی فرانکفورت ایالت کنتاکی تجمع کردند.

از طرف دیگر، با نزدیک شدن مراسم تحلیف بایدن، دست کم 25 هزار نیروی گارد ملی و دیگر نیرو های اجرای قانون در واشنگتن دی سی تجمع کرده اند و راستا های منتهی به کنگره و کاخ سفید را مسدود کردند.

پیش از این نیز مقام های دفاعی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن گفته اند که نگران هستند که حمله یا تهدیدات دیگری از سوی نیرو های خودی که در تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن مشارکت دارند صورت بگیرد به همین دلیل اف بی آی در حال بررسی و نظارت شدید بر تمامی 25 هزار نیروی گارد ملی است که برای مراسم تحلیف به واشنگتن دی سی می آیند.

ایالت های میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن - که ترامپ چندین بار ادعای وقوع تقلب انتخاباتی در آن ها را تکرار کرده بود - از جمله ایالت هایی هستند که نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت روز مراسم تحلیف، فعال کرده اند. ایالت تگزاس نیز ساختمان کنگره محلی را در روز تحلیف، تعطیل کرده است.

پیش تر نیز منابع مطلع در آمریکا خبر داده بودند نگرانی های امنیتی باعث به تعویق افتادن تمرین مراسم تحلیف بایدن شده که برای روز یکشنبه پیش بینی شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تجمع معترضان مسلح در مقابل کنگره های ایالتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع معترضان مسلح در مقابل کنگره های ایالتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید