واکنش تند ترامپ به اقدامات ترکیه در شمال سوریه

به گزارش نیلی ابزار، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تهدید کرد که اگر ترکیه اقدام خارج از چارچوب در سوریه انجام دهد اقتصادش را نابود می نماید.

واکنش تند ترامپ به اقدامات ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل نیلی ابزار، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیغامی در توئیتر به ترکیه درباره هرگونه اقدام خارج از چارچوب هشدار داد.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: اگر ترکیه هرگونه اقدامی خارج از چارچوب اجازه داده شده در سوریه انجام دهد اقتصادشان را همان طور که قبلا انجام داده ام به طور کامل نابود خواهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیغام توئیتری خود نوشت که ترکیه و اروپا و دیگران باید تحت نظر قرار دادن جنگجویان داعشی دستگیر شده و خانواده هایشان را انجام دهند و امریکا بیش از هر کشور دیگر این کار را انجام داده است.

وی اضافه نمود: هم اکنون زمان آن فرا رسیده که بعضی کشور های ثروتمند به حمایت از سرزمین خود بپردازند.

کاخ سفید دیشب طی بیانیه ای بیان کرد: رئیس جمهور دونالد جی ترامپ با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور) ترکیه گفت وگوی تلفنی انجام داد. ترکیه بزودی عملیات خود که مدت ها است برای آن برنامه ریزی نموده است را در شمال سوریه پیش می برد. نیرو های مسلح آمریکا نه از این عملیات حمایت می نمایند و نه در آن مشارکت می نمایند. نیرو های آمریکایی خلافت داعش را شکست داده اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود.

از سوی دیگر نیرو های کُرد دموکراتیک سوریه (SDF) ضمن اعلام شروع روند خروج ارتش آمریکا از بخش هایی از سوریه بیان کردند: نیرو های آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیرو های خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می گردد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی، تصمیم جدید ترامپ درخصوص سوریه را غیرمسئولانه و کوته بینانه توصیف نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش تند ترامپ به اقدامات ترکیه در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند ترامپ به اقدامات ترکیه در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید