مصالح ساختمانی

آران و بیدگل در بین شهرهای کویر مرکزی ایران به سان نگینی زیبا خودنمایی می نماید

ایرنا/ براساس اخبار منتشر شده، آران و بیدگل در بین شهرهای کویر مرکزی ایران به سان نگینی زیبا خودنمایی می نماید.

27 اسفند 1402

ماده ای محکم تر از سیمان اتفاقی کشف شد

ساخت ماده ای که از سیمان محکم تر است و در عین سبکی و استحکام برای محیط زیست هم ضرر ندارد مایه شگفتی شد.

11 بهمن 1402

پیامد خشکسالی؛ صف کشتی ها برای عبور از کانال پاناما

به دلیل خشکسالی در آمریکای مرکزی تردد کشتی ها از کانال پاناما محدود شده است. روزانه تعداد محدودی اجازه عبور از این آبراهه مهم را دارند. گفته می شود سطح دریاچه مصنوعی گاتون در وسط این کانال کاهش یافته است.

1 شهریور 1402

پل خاتون خوی یکی از پل های دیدنی آذربایجان غربی است

جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، پل خاتون خوی یکی از پل های دیدنی آذربایجان غربی است.

2 اسفند 1401

از مومیایی های نو در قاهره رونمایی شد

وزارت آثار باستانی مصر در بیانیه ای از کشف هشت جسد مومیایی شده تازه در داخل تابوت های فرعون در غرب قاهره اطلاع داد. این خبر شما را با بخشی از اسرار حیرت آور الجیزه آشنا می نماید.

30 دی 1401

در دو ماه ابتدای پاییز 1401 قیمت تیرآهن صعودی بود یا نزولی!؟

اطلاع از نوسانات نرخ تیرآهن که یکی از اساسی ترین مقاطع فولادی مورد استفاده در ساختمان سازی است، اهمیت زیادی دارد؛ در این مقاله به بررسی روند تغییر قیمت تیرآهن در مهر و آبان 1401 پرداختیم.

14 آذر 1401

زیباترین ایستگاه های مترو دنیا

ایستگاه های مترو معمولا فضایی نیستند که از لحاظ بصری زیبا و تماشایی باشند. با این حال، در سراسر دنیا ایستگاه هایی وجود دارند که به زیبایی هر چه تمام تر طراحی و ساخته شده اند و تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده اند. در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین ایستگاه...

21 شهریور 1401

آشنایی با جهرم؛ شهر نخل های سبز!

شهر جهرم که به گهرم هم معروف است، دومین شهرستان بزرگ استان فارس است که در 170 کیلومتری جنوب شهر شیراز واقع شده است. جهرم سراسر پوشیده از نخلستان های انبوه است، با وجود آب و هوای گرمش دیدنی های متفاوتی را در خود جای داده است. در واقع شاید جاذبه های گردشگری...

12 شهریور 1401

برترین میز ناهارخوری برای خانه من کدام است؟

در زندگی امروز جایگاه و میز ناهارخوری از ضروریات هر خانه ای محسوب می شوند، به ویژه که این روزها، نسل تازه عادت چندانی ندارد که مثل قبل روی زمین و دور سفره، غذای خود را میل کند. به علاوه میز ناهارخوری معمولاً فضای بیشتری از سفره داشته و به علت صاف تر بودن...

9 مرداد 1401

ریزش 8 هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) هشت هزار و 639 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 494 هزار و 99 واحد رسید.براساس معاملات امروز بیش از 6 میلیارد و 401 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 47 هزار و 215 میلیارد ریال داد و ستد شد.

19 دی 1400

فاطمی امین: تمام معاملات سیمان باید در سامانه افق ثبت گردد

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر الزام فعالان صنعت سیمان به ثبت اطلاعات معاملات خود در سامانه افق تاکید نمود.

5 مهر 1400

پرداخت 182 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در 9 ماهه امسال که به نام سال جهش فراوری مزین است، این بانک بیش از 182 هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف ایجاد جهش در بخش فراوری به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت نموده است.

22 بهمن 1399

چین به جای آمریکا نخستین شریکی تجاری اتحادیه اروپا شد

بر اساس آمار های یوروستات، اداره اطلاعات آمار اروپا، چین در 7 ماه نخست 2020 به نخستین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است، جایگاهی که قبلا در اختیار آمریکا بود.

8 آبان 1399

نوری، مثبت تر و اصیل تر از نقی

روزنامه خراسان: پس از سریال پایتخت، نون خ دومین سریالی بود که با موضوع یک خانواده، در لوکیشن هایی در خطه خاصی از ایران، قصه خود را به زبان طنز روایت می کرد. این سریال هم مانند پایتخت، در فصل اول مورد استقبال مخاطبان نهاده شد و به همین دلیل به فصل دوم کشیده...

4 شهریور 1399