10 درصد از بودجه شهرداری به پروژه های محلی اختصاص پیدا کرد ، باید به سمت برنامه ریزی با شهروندان برویم

به گزارش نیلی ابزار، معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران از تخصیص 10 درصد از بودجه سرمایه ای شهرداری تهران به پروژه های توسعه محلی اطلاع داد.

10 درصد از بودجه شهرداری به پروژه های محلی اختصاص پیدا کرد ، باید به سمت برنامه ریزی با شهروندان برویم

به گزارش نیلی ابزار، مجید باقری در نشست تخصصی نخستین رویداد من شهردارم گفت: 10 درصد از بودجه سرمایه ای شهرداری برای اجرای طرح های توسعه محلی و منتخب شهروندان اختصاص داده شد.یکی از استراتژی های محورهای تحولی شهردار تهران مردمی سازی طرح های شهری است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: به جای برنامه ریزی برای شهروندان باید به سمت برنامه ریزی با شهروندان و به وسیله آنها برویم.

او با بیان اینکه شهردار تهران به جلب مشارکت شهروندان و پرهیز از حرکت های نمایشی تاکید دارد، یادآور شد: ما به طرح من شهردارم به عنوان یک کار آماری نگاه نمی کنیم بلکه کاری برای مردم است.

باقری با اشاره به اینکه در سال گذشته ورودی های طرح من شهردارم از پروژه هایی مانند رصد منطقه ها، سامانه 137 و قرار خدمت ها استخراج شد، بیان نمود: نقطه قوت پروژه این بود که 192 پروژه انتخابی این طرح به خاتمه رسیده است. این کار سرمایه اجتماعی در مردم ایجاد می نماید و نشان می دهد که شهرداری به نظر آنها احترام گذاشته و طرح پیشنهادی آنها اجرا شده است.

معاون شهردار تهران تاکید نمود: 10 درصد از بودجه سرمایه ای در شهرداری تهران برای اجرای این پروژه ها اختصاص داده شده است و جالب است بدانید که این رقم در جهان بین 7 تا 14 درصد است.

او گفت: متولیان معرفی پروژه ها باید در انتخاب دقت زیادی داشته باشند تا طرح هایی که کاملا قابل اجرا است را معرفی نمایند و مبادا در رقابت افزایش تعداد پروژه ها با سایر سازمان ها و منطقه ها هم قرار بگیرند.اکنون باید مکانیزمی طراحی گردد تا به مردم درباره پروژه های محله ای اطلاع رسانی درست انجام گردد.

باقری با تأ کید بر این نکته که شخص شهردار تهران نسبت به پیشرفت پروژه های محله ای حساس است، اضافه نمود: تاکید شهردار این است که ماهانه اندازه پیشرفت پروژه ها به ویژه توسعه محله ای گزارش ارائه گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "10 درصد از بودجه شهرداری به پروژه های محلی اختصاص پیدا کرد ، باید به سمت برنامه ریزی با شهروندان برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد از بودجه شهرداری به پروژه های محلی اختصاص پیدا کرد ، باید به سمت برنامه ریزی با شهروندان برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید