گردش در آگوریا؛ اولین کارخانه خودرو کربن خنثی آئودی

به گزارش نیلی ابزار، کارخانه آئودی در بروکسل، بلژیک از دسامبر 2022 فراوری مدل های کیو 8 ئی-ترون و کیو 8 اسپرت بک ئی-ترون را شروع نموده است. کارخانه آگوریا بروکسل در ماه ژوئن 2023 فراوری 200 هزارمین مدل تمام الکتریکی آئودی را جشن گرفت. این خودرو یک آئودی کیو 8 اسپرت بک ئی-ترون به رنگ قرمز بود.

گردش در آگوریا؛ اولین کارخانه خودرو کربن خنثی آئودی

به گزارش عصر ایران، کارخانه آگوریا آئودی نخستین تاسیسات فراوریی این شرکت مطرح آلمانی با دی اکسید کربن خنثی در دنیا محسوب می گردد. کارخانه آگوریا با داشتن بزرگترین سایت فتوولتائیک در منطقه بروکسل، به مساحت 107000 متر مربع، به کاهش انتشار حدود 1881 تن دی اکسید کربن در سال یاری می نماید. این مجموعه سالانه حدود 9000 مگاوات ساعت برق از انرژی های تجدیدپذیر فراوری می نماید که برای شارژ 90000 دستگاه آئودی کیو 8 ئی-ترون کفایت می نماید.

برای آئودی سرمایه گذاری در کارخانه های موجود از نظر مالی، زیست محیطی و اجتماعی پایداری در عمل محسوب می گردد. تمام کارخانه های آئودی در آینده بر اساس تجربیاتی که در کارخانه بروکسل حاصل شده اند، ساخته خواهند شد.

آئودی کیو 8 ئی-ترون نخستین خودرو کاملا کربن خنثی شرکت محسوب می گردد. از سال 2025، آئودی میخواهد که تمام خودرو های خود را همچون کیو 8 ئی-ترون به صورت کربن خنثی فراوری کند. فراوری در تمام کارخانه ای آئودی از این سال کربن خنثی خواهد بود که بخشی از برنامه زیست محیطی گسترده آئودی به نام ماموریت:صفر است.

کارخانه آگوریا از سال 2012 با برق سبز کار می نماید و بزرگترین سایت پنل های خورشیدی در منطقه را به خود اختصاص داده است.

تامین نمایندگان باتری آئودی نیز در طول فرایند فراوری فقط از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می نمایند و حتی موتور های الکتریکی فراوری شده در کارخانه مجارستان با استفاده از آنچه باربری سبز نام دارد، به بروکسل منتقل می شوند. این تصمیم به تنهایی می تواند انتشار سالانه 2600 تن انتشار دی اکسید کربن را کاهش دهد.

منبع: فرارو

به "گردش در آگوریا؛ اولین کارخانه خودرو کربن خنثی آئودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در آگوریا؛ اولین کارخانه خودرو کربن خنثی آئودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید