کیا کارنز خودرویی خانوادگی با تجهیزاتی لوکس

به گزارش نیلی ابزار، کیا کارنز نمونه ای است از خودروهای کلاس بدنه MPV که توسط شرکت خودروسازی کره ای کیاموتورز ساخته شده است. نسل اول کیا کارنز در سال 1999 میلادی به بازار جهانی معرفی گردید. این خودرو در آمریکا با نام روندو Rondo) شناخته می گردد. کیا کارنز جزو خودروهای چندمنظوره شهری یا همان مینی ون هاست. این نسل از کیا کارنز تا سال 2006 میلادی فراوری شد و پس از آن نسل دومش روی خط فراوری نهاده شد. نسل دوم کیا کارنز توانست در سال 2008 میلادی به بازار ایران هم راه پیدا کند. این خودرو در کنار قدرت مناسب پیشرانه، به امکانات رفاهی متعددی نیز مجهز بود. اما با ورود نسل سوم در سال 2013 میلادی از خط فراوری کنار رفت. نسل جدید این خودرو با مدل 2016 وارد ایران شده است که همانند مدل قدیمی کیا کارنز اصلاً استقبال خوبی از آن به عمل نیامده است.

کیا کارنز خودرویی خانوادگی با تجهیزاتی لوکس

شرکت کیا تجهیزات و امکاناتی رفاهی و ایمنی زیادی همانند یک خودروی لوکس برای این خودرو در نظر گرفته است و با فضای هفت سرنشینه خودرویی است بسیار شیک و جادار که برای مسافرت های طولانی مناسب است چون خستگی برای راننده ندارد.

کارنز کامپکتی با قدرت مناسب

موتور 2000 سی سی چهارسیلندر 16سوپاپه خطی GDI کیا کارنز نسل سوم توانایی فراوری نیرویی معادل 166 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور فراوریی آن نیز 213 نیوتون متر است که در 4700 دور در دقیقه به دست می آید. این نیرو توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلویی منتقل می گردد. کیا کارنز با استفاده از این موتور عملکرد نسبتاً مناسبی دارد و این خودروی 1.5 تنی را در زمانی معادل 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 185 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100کیلومتر 7.8 لیتر است. ترمزهای کارنز از نوع ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، ترمز پارک (ترمز دستی) و الکتریکی (EPB) است. این خودرو پیروز به کسب پنج ستاره ایمنی از Euro NCAP شده است.

طراحی متناسب، راحتی سرنشینان

طراحی بدنه کارنز در بخش جلویی مشابه سایر خودروهای جدید شرکت کیاموتورز ازجمله سراتو و اپتیما است. ابعاد نسل سوم کیا کارنز نسبت به نسل قبلی اندکی کاهش داشته اما به دلیل افزایش فاصله دو محور عقب و جلو، فضای جادار و قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم نموده است. پلاستیک استفاده شده در داخل کابین کیا کارنز سخت و به رنگ سیاه و روشن بوده است و کیفیت متوسطی دارد اما جاگذاری و طراحی متناسب دسترسی به ابزار را برای سرنشینان راحت می نماید. صندلی های عقب قابلیت جابه جایی دارند. همچنین زمانی که به فضای بار بیشتری احتیاج است با تا کردن صندلی های ردیف سوم و حتی دوم فضای جاداری برای وسایل فراهم می گردد. این خودرو از تجهیزات و امکانات ایمنی خوبی ازجمله شش کیسه هوای مجزا (دو عدد جلو، دو عدد جانبی و دو عدد پرده ای)، سنسور باز شدن در های خودرو در صورت وقوع تصادفات رانندگی، سیستم کنترل روشنایی خودرو و چراغ های جلویی اتوماتیک، سیستم کمکی پارک هوشمند (سفارشی)، دوربین کمکی دنده عقب، سیستم نمایش نقاط کور خودرو (سفارشی)، چراغ های عقبی با استفاده از لامپ های LED، چراغ های جلویی مجهز به لامپ های زنون برخوردار است. همچنین تجهیزات رفاهی مانند سیستم کنترل سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید، خروجی سیستم تهویه برای صندلی های ردیف دوم، سیستم ورود و استارت خودرو بدون احتیاج به کلید، اهرم تعویض دنده به صورت دستی تعبیه شده در غربیلک فرمان، سیستم صوتی به همراه ورودی USB و AUX، کنترل سیستم صوتی با استفاده از دکمه های تعبیه شده در غربیلک فرمان، نمایشگر میزان فشار باد تایرها در کیا کارنز به چشم می خورد.

وضعیت کیا کارنز در بازار ایران

کیا کارنز 2017 همانند نسل قبلی خود به طور محدود وارد ایران شد استقبال خوبی هم از آن نکردند. خودروهای کلاس ام پی وی در اروپا و امریکا محصول خوبی به شمار می روند اما در ایران صندلی خود را پیدا نکردند. کیا کارنز هم جزو همین دسته محسوب می گردد؛ مینی ونی که فرهنگ استفاده از آن در فرهنگ ایران رواج نیافت. کیا کارنز توسط نمایندگی رسمی شرکت هیوندای در ایران، شرکت اطلس خودرو، به مشتریان ارائه شد و در زمان ورودش قیمتی برابر با 155 میلیون تومان داشت که همانند سایر خودروهای وارداتی از قیمتی بالاتر از ارزش خود برخوردار بوده است. در سال های اخیر هم کارنز توسط شرکت های مختلفی همچون سپند خودرو به صورت نقد واقساط ارائه شده است و تعداد محدودی هم به بازار خودروهای کارنموده راه یافته اند.

منبع: دیوار

به "کیا کارنز خودرویی خانوادگی با تجهیزاتی لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا کارنز خودرویی خانوادگی با تجهیزاتی لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید