راهنمای انتخاب تخت نوزاد؛ برای خرید یک تخت کنار مادر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به گزارش نیلی ابزار، وقتی صحبت از خواب نوزادان و نوزادان می شود، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که نوزادان در شش ماه اول زندگی خود یا حتی سال اول زندگی در اتاق والدین خود بخوابند. دلیل این توصیه SIDS یا همان (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) است که هر سال جان بیش از 1300 نوزاد را می گیرد.

راهنمای انتخاب تخت نوزاد؛ برای خرید یک تخت کنار مادر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اما والدین چگونه باید این سناریوی اشتراک اتاق را انجام دهند؟ بسته به اندازه اتاق و ترجیحات آن ها، برخی از والدین تخت نوزاد یا تخت کنار مادر را انتخاب می کنند. ما همه چیز را درباره تخت کنار مادر و تخت نوزاد به شما خواهیم گفت.

تخت کنار مادر چیست؟

تخت نوزاد اگر مدل تخت کنار مادر باشد، یک تخت عمیق است که برای اتصال به کنار تخت بزرگسالان ساخته شده است. معمولاً یک طرف تخت نوزاد پایین تر از بقیه است تا والدین به راحتی به نوزاد خود در شب دسترسی داشته باشند. قسمت پایین ممکن است یک مانع کوتاه بین دو فضای خواب ایجاد کند، یا ممکن است قابل تنظیم باشد تا دو فضای خواب در یک سطح به هم برسند. AAP ادعا می کند که امن ترین مکان برای خواب نوزاد، گهواره، تختخواب است. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) هم استانداردهای ایمنی را برای تولیدکنندگان منتشر کرده است تا ایمنی نوزاد را تضمین کند.

نحوه انتخاب تخت نوزاد

اگر برای کودک خود یک تخت در نظر می گیرید، مزایا و معایب استفاده از آن را بسنجید. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که قبل از خرید تخت خواب باید در نظر بگیرید. اگر یک تخت کنار مادر را انتخاب می کنید، باید مکانیزم ایمنی و نگهداشت تخت را در کنار تخت بزرگسالان به دقت بررسی کنید. آیا می لغزد و امکان جدا شدن ناگهانی از تخت بزرگسال را دارد؟ همچنین تکیه گاه هایی که تشک را نگه می دارند را بررسی کنید تا از محکم بودن آن ها مطمئن شوید. تشک نباید در تختخواب کنار تخت فرو رود یا آویزان شود. به محدودیت های وزنی هم در هنگام خرید تخت نوزاد دقت کنید.

تخت خواب ها دارای ارتفاع های متعددی برای حمایت از تشک هستند، که اساساً به این معنی است که تشک بسته به سن کودک شما می تواند بالا یا پایین شود. هنگامی که کودک در کوچکترین حالت خود واقع شده است، می توانید ارتفاع تکیه گاه تشک را در بالاترین سطح خود نگه دارید. با این حال، با افزایش سن، آن ها می توانند آغاز به بلند کردن خود کنند - به این معنی که آن ها همچنین می توانند به طور بالقوه خود را بلند کرده و از گهواره بیرون بیاورند. قبل از اینکه کودک بداند چگونه بایستد، تشک را در پایین ترین سطح خود قرار دهید، که معمولاً تا یک سالگی کودک اتفاق می افتد. زمانی که قد آن ها به90 رسید یا توانستند از آن بالا بروند - هر کدام که زودتر برسد - وقت آن است که کودک را به تخت خود منتقل کنید یا گهواره را به تخت نوزاد تبدیل کنید.

کیفیت تشک را بسنجید

تشک تخت نوزاد شما باید سفت و بدون هیچ شکافی در لبه های آن قرار گیرد. ارتفاع باید قابل تنظیم باشد تا سطح با تخت شما هم سطح باشد. تشک باید دارای روکش ضدآب نیز باشد یا به روش دیگری قابل تمیز کردن باشد. تشکی که برای کودک تان می خرید ممکن است به طرز شگفت آوری سفت و ناراحت کننده به نظر برسد، اما سعی نکنید با بالش، پتو، تشک اضافی یا هر چیز دیگری آن را نرم تر کنید. قرار است که تشک کودک محکم باشد، و اضافه کردن وسایل به تخت کودک شما می تواند امکان خفگی کودک را افزایش دهد. اگر قصد خرید یک تخت نوزاد دست دوم را دارید، به خاطر داشته باشید که مدل های قدیمی ممکن است ایمن نباشند.

به نیازهای تخت خواب خود فکر کنید

هیچ استانداردی برای سایز تخت های کنار مادر وجود ندارد. این بدان معنی است که شما نمی توانید فقط یک ملحفه خریداری کنید و انتظار داشته باشید که اندازه تخت نوزاد شما باشد. با این حال، هر ملافه ای که در کنار تخت خواب استفاده می کنید باید به درستی در تخت نوزاد جا بیفتد تا جیب یا برآمدگی ایجاد نکند که مانع تنفس کودک شما شود.

نکاتی برای خواب ایمن

برای خواب ایمن، به یاد داشته باشید که در تخت نوزاد به جز ملحفه، چیزی نباید وجود داشته باشد. پتو، بالش، حیوانات عروسکی و سایر وسایل را در تخت نوزاد قرار ندهید. در مورد تخت های کنار مادر، خطر ورود رختخواب والدین به فضای خواب کودک نیز وجود دارد، بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید.هنگامی که کودک شما می تواند بغلتد، بنشیند یا بخزد، استفاده از بیشتر تخت کنار مادر مناسب نیست.

از آنجا که تخت نوزاد شما ممکن است فقط برای سه یا چهار ماه مفید باشد، در پی تخت هایی باشید که امکانات دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، برخی از تختخواب ها می توانند به پارک بازی تبدیل شوند. همچنین ممکن است بخواهید تختخوابی را انتخاب کنید که به راحتی جمع شود و بتوان از آن برای سفر استفاده کرد. هنگامی که محدوده قیمت خود را برای خرید تعیین کردید و تصمیم گرفتید که کدام ویژگی تخت نوزاد برای شما مهم تر است، می توانید جستجوی خود را برای انتخاب تخت مناسب آغاز کنید.

آیا گهواره یا تخت خواب برای کودک من بهتر است؟

هر تخت نو که خریداری می کنید باید حداقل الزامات را برآورده کند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید با آخرین استانداردهای ایمنی تخت نوزاد آشنا شوید.

ویژگی های ایمنی تخت خواب

استانداردهای یک تخت خواب ایمن عبارتند از:

  • تشک محکم
  • بدون بریدگی در تخته های سر یا پا
  • کناره های ثابت
  • طرفین ثابت

تخت نوزاد به طور سنتی دارای کناره های ثابت، کناره های تک قطره یا دوطرفه ای که به پایین می لغزند، یا کناره های دریچه ای که به سمت پایین جمع می شوند، عرضه می شوند.

ایمنی تشک تخت نوزاد

وقتی صحبت از ایمنی تخت نوزاد شما می شود، باید مطمئن شوید که از تشک سفت استفاده می کنید که به خوبی در تخت نوزاد شما قرار می گیرد. خوشبختانه ابعاد تخت و تشک های سایز کامل استاندارد شده است. بنابراین، اگر یک تخت و تشک سایز کامل را جداگانه خریداری کنید، تشک باید به خوبی در گهواره قرار گیرد. صرف نظر از اندازه تخت خوابی که خریداری می کنید، فقط باید از تشک تختخواب استفاده کنید، همچنین نباید از روکش فوم یا روکش تشک یا ورق غیر استاندارد استفاده کنید. مراقب تخت های مستعمل باشید. اطلاعات نو در مورد تخت های کنار مادر نشان می دهد که مونتاژ مجدد اغلب به اشتباه انجام می شود . این مساله می تواند م کودک را به خطر بیندازد.

محیط خواب ایمن

هر ساله بیش از 3500 نوزاد به طور غیرمنتظره هنگام خواب جان خود را از دست می دهند که بیشتر این مرگ و میرها ناشی از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)، خفگی یا خفه شدن است. برای ایجاد یک محیط خواب امن، باید از سفت بودن تشک تخت کودک خود اطمینان حاصل کنید، کودک خود را به پشت بخوابانید و از قرار دادن هر نوع بهم ریختگی تخت از جمله پتو، اسباب بازی و کتاب در گهواره خودداری کنید. حتی ضربه گیرهای تخت نوزاد نیز در تخت نوزاد ممنوع هستند. زیرا می توانند خطر خفگی یا خفگی را ایجاد کنند.

چند مدل استاندارد تخت نوزاد

در ادامه چند مدل استاندارد تخت نوزاد را بررسی می کنیم:

تخت خواب استاندارد

اگر در پی یک تخت نوزاد با اندازه دقیق هستید، باید در پی یک تخت خواب استاندارد باشید. گهواره های استاندارد ابتدایی ترین گزینه تخت نوزاد و البته در دسترس و معمولا کم هزینه ترین هستند. البته، نسخه های گران تری نیز وجود دارد، اما اگر بودجه شما محدود است، ممکن است بخواهید تخت نوزاد استاندارد و بدون امکانات اضافه انتخاب کنید. برخی از والدین گهواره های استاندارد را به تخت های قابل تبدیل یا تخت های با طراحی خاص ترجیح می دهند. تخت نوزاد استاندارد از آن جایی که نصب ساده ای دارد می تواند برای چند نوزاد یک خانواده استفاده شود.

تخت خواب های استاندارد که معمولاً از چوب هایی مانند افرا، بلوط، گیلاس، زبان گنجشک، چوب ماهون، توس و راش ساخته می شوند، ماندگاری بالایی دارند و برای خانواده هایی که ممکن است بیش از یک فرزند داشته باشند، انتخابی عالی هستند.البته چوب کاج هم انتخاب مناسبی است.

تخت خواب میانه

در اینجا تنوع بسیار بیشتری نسبت به پایین ترین دسته پیدا خواهید کرد. تخته ها می توانند صاف یا گرد باشند، تکیه گاه های تشک ممکن است محکم تر باشند، و ممکن است با میله های تثبیت کننده همراه باشند که زیر تکیه گاه های تشک قرار گرفته و تخت را سفت تر می کنند. بسیاری از تخت خواب ها در این محدوده قیمتی قابل تبدیل هستند، به این معنی که می توانند با کودک شما رشد کنند - از نوزادی تا کودک نوپا و حتی فراتر از آن. (برخی گهواره ها به کیت های تبدیل اضافی نیاز دارند که در قیمت محصول اصلی گنجانده نشده است.)

گهواره های لوکس

این تخت خواب ها دارای روکش های منحصربه فردی هستند، مانند اکریلیک شفاف، چوب یا فلز نقاشی شده با دست، و جزئیات مد روز. حتی می توانید تخت خواب هایی را پیدا کنید که با قطعات طلا جامد ساخته شده اند برخی تخت خواب ها حتی ممکن است گرد یا بیضی شکل باشند، اما آن ها تحت استانداردها با اندازه کامل تنظیم نمی شوند. تشک های لوکس کودک ممکن است فنرهای محکم تری داشته باشند. به خاطر داشته باشید که کودک شما چندین دهه است که هنوز به دلیل قوز کردن پشت رایانه یا رفتار بد با آن دچار مشکل کمر نشده است، بنابراین احتمالاً مانند بزرگسالان به تشک بسیار تخصصی نیاز ندارد.

برخی از تخت های لوکس ممکن است در مجموعه ای قرار گیرند که شامل یک سایبان تخت است، اما ممکن است روی کودک شما بیفتد، بنابراین تا زمانی که کودک شما خیلی بزرگتر شود از آن ها اجتناب کنید.

تخت خواب قابل تبدیل

شاید محبوب ترین گهواره در بازار تخت خواب قابل تبدیل باشد. تخت خواب های قابل تبدیل برای بسیاری از خریداران مجذوب کننده است، زیرا آن ها از یک تخت نوزاد به تخت کودک یا نوجوان تبدیل می شوند. گهواره های با برچسب 2-in-1 همان گهواره های دومنظوره هستند. و آن هایی که علامت 3-in-1 را نشان می دهند سه کاره هستند.

به عنوان مثال، تخت 3 در 1 ممکن است تبدیل به تخت نوزاد یا تخت نوپا و سپس به تخت بزرگسالان تبدیل شود.

منبع: Parents

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای انتخاب تخت نوزاد؛ برای خرید یک تخت کنار مادر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب تخت نوزاد؛ برای خرید یک تخت کنار مادر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید