پیش شرط توسعه فرهنگی در جامعه چیست؟، تأکید بر تأسیس کانون نخبگان لنجان

به گزارش نیلی ابزار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان، ساماندهی و نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی را پیش شرط توسعه فرهنگی و از لوازم و مقدمات ضروری آن در هر جامعه عنوان نمود.

پیش شرط توسعه فرهنگی در جامعه چیست؟، تأکید بر تأسیس کانون نخبگان لنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نیلی ابزار از لنجان، سیدمسعود داودی ظهر امروز در نشست قرارگاه فرهنگی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنجان برگزار گردید، با تأکید بر ترویج و ماندگار کردن فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ دارای دو وجه عینی و اعتباری است که باید هر دو را مدنظر داشت. یک بخش آن ظاهری و شاخص است که تأثیر خاصی بر روی منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگر مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به مقوله مهم توسعه باید متوازن و همه جانبه باشد، توضیح داد: افق دید در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید روشن باشد، بنابراین باید برای دستیابی به توسعه پایدار، جهت و چشم انداز روشنی ترسیم گردد که در این راستا احتیاج است تدوین اطلس اجتماعی و فرهنگی شهرستان ها در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان، یکی از شیوه های تحلیل پدیده های فرهنگی در حوزه سیاست گذاری فرهنگی را تهیه اطلس فرهنگی دانست و گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار باید چشم انداز روشنی ترسیم گردد که در این زمینه پیشنهاد می گردد اطلس اجتماعی و فرهنگی شهرستان تدوین و در دستور کار قرار گیرد.

داودی با تأکید بر تأسیس کانون نخبگان لنجان بیان کرد: این شهرستان با ظرفیت فوق العاده، مردم فرهیخته و بافرهنگ می تواند در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه، کانون نخبگان شهرستان را به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانایی های نخبگان و فرهیختگان تشکیل دهد تا بتوانیم با همدلی و همراهی از توانمندی های نخبگان در شهرستان لنجان بهره ببریم.

تأکید بر تشکیل اتاق فکر برای ایده پردازی خلاقانه در واحد لنجان

وی، ساماندهی و نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی را پیش شرط توسعه فرهنگی و از لوازم و مقدمات ضروری آن دانست و یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با ساخت اپلیکیشن طراحی فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی به شکل گیری و تقویت کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشگاه اهتمام نموده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر برای ایده پردازی خلاقانه متذکر شد: ذهن هر فرد قابلیت های مختلفی دارد و جنبه های مختلفی از یک موضوع را آنالیز می نماید. ازاین رو شهرستان لنجان می تواند با تشکیل اتاق ایده پردازان و برگزاری منظم جلسات، استفاده از نیروهای جوان و باتجربه در خصوص مسائل و احتیاجهای مخاطبان هدف در فضای مجازی امروز تحقیق نموده و به این احتیاجها پاسخ دهد.

فرماندار شهرستان لنجان نیز در این نشست با اشاره به شعار سال توضیح داد: شورای اطلاع رسانی شهرستان لنجان باید با تنظیم سیاست های فرهنگی و علمی جهش فراوری و ایجاد هماهنگی و هم افزایی اصحاب رسانه و دستگاه های فرهنگی و علمی زمینه های جهش فراوری را فراهم کند.

خدامراد صالحی با تأیید فعالیت غنی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در شهرستان تبیین کرد: لازمه مدیریت فرهنگی نگرش همه جانبه مدیران به تمام مسائل فرهنگ و هنر است و مدیران باید با نگاه همه جانبه به احتیاجهای فرهنگی و هنری به اجرای برنامه پرداخته و تنها به یک یا چند زمینه خاص اکتفا ننموده و برنامه های متنوع و متعدد داشته باشند.

4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پیش شرط توسعه فرهنگی در جامعه چیست؟، تأکید بر تأسیس کانون نخبگان لنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش شرط توسعه فرهنگی در جامعه چیست؟، تأکید بر تأسیس کانون نخبگان لنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید