وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در قم، ایستگاه محمدیه در شأن قم نیست

به گزارش نیلی ابزار، حسن صبوری غروب چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم که در مصلای قدس قم در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به بافت تاریخی و فرسوده وسیع قم، گفت: شهر قم هزار و 800 هکتار بافت فرسوده دارد و 4 هزار هکتار اراضی شهر قم نیازمند بازآفرینی است.

وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در قم، ایستگاه محمدیه در شأن قم نیست

وی ادامه داد: در محلات تاریخی شهر پروژه های کف سازی و جداره سازی شروع شده و تعدادی به اتمام رسیده و هدف ما هویت بخشی به محلات قدیمی و بهبود کیفیت زندگی در این محلات است.

طراحی شهری خیابان چهارمردان و خیابان آذر

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه نمود:برای دو خیابان چهارمردان و آذر طراحی شهری اجرا شده که عملیات اجرایی آن به شهرداری واگذار شده است.

وی بیان نمود: کنارگذر و کمربندی قم به طول 110 متر طراحی شده و مجوز هیئت دولت در این زمینه اخذ شده است؛ سرمایه گذار خصوصی خصوصی نیز در اجرای این پروژه نقش دارد و امیدواریم عقد قرار داد و اجرای آن به زودی انجام گردد.

صبوری با اشاره به اینکه پروژه قم - نیزار به طول 40 کیلومتر اجرا شده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: در بزرگراه امام علی(ع) پردیسان هم پروژه ای با رشد 70 درصدی در حال انجام است.

وجود 376 هزار واحد مسکونی در قم

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند قمی به بیش از چهار متر مربع رسیده است، گفت: قبل از انقلاب 50 هزار واحد مسکونی در شهر قم وجود داشت که این رقم امروزه به 376 هزار واحد مسکونی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه روستاهای استان قم بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی از راه آسفالت برخوردار هستند، توضیح داد: ایستگاه محمدیه در شأن شهر قم نیست و این ایستگاه در فاصله 20 کیلومتری از شهر قرار گرفته است و مجبور به استفاده از این ایستگاه هستیم.

وی ادامه داد: بهره بردن از ایستگاه مرکزی و ایستگاه جمکران اولویت اداره راه آهن است و شرکت فرانسوی ارپ برای افزایش ظرفیت ایستگاه مرکزی در حال مطالعه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در قم، ایستگاه محمدیه در شأن قم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در قم، ایستگاه محمدیه در شأن قم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید