والدین با مطالعه از شیوه های مناسب فرزندپروری بهره گیرند

به گزارش نیلی ابزار، دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان با بیان اینکه هر برخورد امروز والدین و سایرین با کودک تاثیراتی در آینده او به همراه خواهد داشت، گفت: والدین با مطالعه سطح آگاهی خود را از ویژگی های رشدی بچه ها بالا برده و با سبک های تربیتی مختلف آشنا شوند و از شیوه های مناسب فرزند پروری بهره گیرند.

والدین با مطالعه از شیوه های مناسب فرزندپروری بهره گیرند

دکترنصرالله عرفانی در گفت وگو با نیلی ابزار، با بیان اینکه ترس یکی از مسائل روان شناختی است که بزرگسالان با آن روبه رو می شوند، اظهار کرد: ترس عوامل مختلفی دارد و می تواند ترس از آینده و عدم توانایی مقابله با شرایط حال و یا ریشه در اتفاقات رخ داده در دوران کودکی داشته باشد از این رو روانکاوان معتقدند که کودک پدر بشر است.

وی بیان نمود: طبق نظر روانکاوان برجسته جهان 90 درصد شخصیت تا 6 سالگی سازمان می یابد بنابراین ریشه خصوصیات شخصیتی و آسیب های روانی دوره بزرگسالی را باید در دوره کودکی و حوادثی که در این دوران رخ داده است مورد کند و کاو قرار داد.

دانشیار روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز همدان با بیان اینکه میزان آگاهی والدین از فرآیند رشد و تحول بچه ها ، نظارت و کنترل بر جریان رشد فرزندان واعمال سبک های تربیتی اولیا می تواند در شکل گیری شخصیتی اثرگذار باشد، اضافه کرد: والدین با خدشه دار کردن اعتماد به نفس کودک، تنبیه کردن به بهانه تربیت، توجه نکردن به کودک، ابراز محبت به طور مشروط و ترساندن مستقیم کودک بذر ترس را در شخصیت کودک می کارند و نتیجه این اعمال می تواند به صورت آسیب های گوناگون در بزرگسالی نمایان شود.

وی اضافه کرد: والدین محیط امن و به دور از اضطراب را برای کودک ایجاد کنند تا علاوه بر تسهیل جریان رشد کودک شخصیت ساعی نیز در کودک بنا شود بدین ترتیب در بزرگسالی نه تنها از ترس بلکه از بسیاری از آسیب های روانی در امان خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "والدین با مطالعه از شیوه های مناسب فرزندپروری بهره گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین با مطالعه از شیوه های مناسب فرزندپروری بهره گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید