سوپرمن ایرانی را بشناسیم ، کشیدن خودرو با مو و گوش به کاری عادی برای این سوپرمن تبدیل شده است

به گزارش نیلی ابزار، تا حالا ماشین تان یکهو در خیابان خراب شده؟ آن وقت است که مجبورمی شوید یک جرثقیل خبر کنید یا به چند نفر رو بیندازید تا ماشین را کشان کشان به کنار خیابان ببرید.

سوپرمن ایرانی را بشناسیم ، کشیدن خودرو با مو و گوش به کاری عادی برای این سوپرمن تبدیل شده است

به گزارش نیلی ابزار، حالا فکرش را بکنید در این گیرودار یکهو مردی مثل سوپرمن ظاهر گردد و در یک چشم به هم زدن خودروی شما را جابه جا کند. امکان ندارد؟ چرا اتفاقا کاملاممکن است. دست کم فعلا برای اهالی فسا؛ چون آنها پهلوانی دارند که می تواند با موها و گوش هایش ماشین را چندین و چند متر بکشد. نام او محمدعلی مصلحی است و ماجرای توانایی خارق العاده اش مفصل. لطفا ورق نزنید؛ همه چیز را در این گزارش برایتان نوشته ایم.

اصلا با آدم های معمولی فرقی ندارد؛ یک مرد 80 کیلویی با موهای فرفری که به قول خودش 3سالی هست آرایشگاه نرفته. محمدعلی مصلحی 31 ساله و متاهل است و شغل اصلی اش رانندگی خودروهای سنگین است. محمدعلی الان همراه خانواده اش در شهرستان فسای فارس زندگی می نماید.

خودش درباره انگیزه رکوردزنی اش می گوید: عاشق فیلم های اکشن هستم و همواره برنامه قوی ترین مردان ایران و دنیا را دنبال می کنم. همه ماجرا هم با تماشا یکی از این فیلم ها آغاز شد. حدود یک سال پیش بود که برنامه رکوردزنی های کتاب گینس را از تلویزیون دیدم؛ وقتی دیدم مردان خارجی با موی سرشان انواع ماشین ها را جابه جا می نمایند به فکر فرو رفتم. با خودم گفتم ما که چیزی از این خارجی ها کم نداریم اگر آنها توانسته اند این کارهای عجیب وغریب را انجام دهند چرا ما نتوانیم.

تصمیم محمدعلی

فیلم تاثیرش را گذاشته بود، محمدعلی داشت یکی از بزرگ ترین تصمیم های زندگی اش را می گرفت. او ماجرا را با خانواده اش در میان گذاشت اما آنها که می ترسیدند برایش اتفاق ناگواری بیفتد مخالفت کردند با این وجود مرغ محمدعلی یک پا داشت؛ او هر طور که بود موافقت خانواده اش را به دست آورد اما این پایان مسائل او نبود.

خودش درباره سختی های رکوردزنی اش می گوید: بعد از اینکه خانواده ام را راضی کردم، باید از چند نفر از دوستانم یاری می گرفتم تا مرا در تمرین ها همراهی نمایند اما وقتی ماجرا را با پسرعمویم، احمد، درمیان گذاشتم او خندید و گفت این کار امکان پذیر نیست، همه موهایت کنده می گردد! وقتی احمدگفت من از پس این کار برنمی آیم با خود گفتم هرطور شده باید او را متقاعد کنم ولی او به من می خندید. احمد برای اینکه به پسرعمویش ثابت کند که از پس این کار برنمی آید به او گفت: اگر تو توانستی با موهایت مرا بکشی، آن وقت حرفت را قبول می کنم.

فشار و سختی کشیدن خودرو با موی سر، روی چهره مصلحی نمایان است

از آنجا که محمدعلی به خودش اطمینان کامل داشت این شرط را قبول کرد؛ وقتی چند کیلومتر از فسا دور شدیم احمد گفت من پسرعموی تو هستم، اگرموهای تو کنده گردد فامیل از دست من ناراحت می شوند؛ به همین علت اجازه بده دوستم این کار را انجام بدهد. به این ترتیب دوست احمد که 60 کیلو وزن داشت موهای مرا با دست محکم گرفت؛ آن وقت بود که من آغاز به کشیدن او کردم؛ او هر کاری کرد که مرا متوقف کند، نتوانست و من با کشیدن دوست احمد روی زمین توانستم توانایی ام را به آنها ثابت کنم.

تمرین های سری

بعد از اینکه دوستان محمدعلی باور کردند او از پس کشیدن خودرو با موهایش برمی آید به او یاری کردند تا رکوردش را ثبت کند؛ برای این کار، آنها هر وقت فرصت پیدا می کردند به محلی در 3کیلومتری فسا می رفتند.

فشار و سختی کشیدن خودرو با موی سر، روی چهره مصلحی نمایان است

محمدعلی درباره آن روزها می گوید: به خاطر اینکه شغلم رانندگی است، مدام در سفر هستم. شاید در طول ماه فقط 3بار بتوانم خانواده ام را ببینم. به همین علت کمتر وقت می کردم تمرین کنم اما هروقت به فسا بر می گشتم از هر فرصتی برای تمرین استفاده می کردم؛ همراه احمد و دوستش به محلی پرت می رفتیم تا با یاری آنها دور از چشم مردم تمرین هایم را انجام بدهم.

آنجا موهای پشت و بغل سرم را به 2قسمت تقسیم می کردم بعد آنها را می تاباندم و با یک تسمه که شبیه کمربند ماشین است به خودرویی که قرار بود بکشم وصل می کردم. آن روزها ما با یک مزدا1600 تمرین می کردیم، بعد از چندین جلسه تمرین بالاخره توانستم با موهای سرم ماشین را حدود 70 متر جابه جا کنم. بعد از انجام این کار از اینکه توانسته بودم به مردم ثابت کنم ما ایرانی ها از خارجی هایی که در تلویزیون خودنمایی می نمایند، چیزی کم نداریم، احساس خوبی داشتم و خیلی شاد بودم.

رکوردی دیگر

بعد از اینکه محمدعلی توانست با موهایش بر خودرو غلبه کند بیشتر از همواره از توانایی هایش باخبر شد و اعتمادبه نفس بیشتری پیدا کرد از آن به بعد دیگر افرادی که به او می خنتماشاد محمدعلی را به عنوان پهلوان معرفی می کردند؛ این ماجراها باعث شد تا مصلحی به فکر رکوردشکنی دیگری بیفتد. این بار هم همان برنامه رکوردهای گینس را از تلویزیون نگاه می کردم که یک مرد چینی 50-60 کیلویی به شکل تعجب آوری یک وزنه 56کیلویی را با گوشش جابه جا می کرد با تماشا این مرد دوباره به فکر فرو رفتم و تصمیم گرفتم رکورد او را بزنم.

پهلوان فسایی برای کشیدن خودرو با گوش هایش ابزار مخصوصی ساخته است

محمدعلی با روحیه ای که از رکوردزنی قبلی اش گرفته بود خیلی زود مقدمات زورآزمایی جدیدش را فراهم کرد اما او برای این کار از طریق ای نیاز داشت تا گوش هایش را مهار کند برای این رکورد شکنی به ابزاری نیاز داشتم که با آن بتوانم گوش هایم را به ماشین ببندم. در فیلم رکوردهای گینس دیده بودم مرد چینی شی ای فلزی را به گوش هایش بسته بود و به یاری آن وزنه را جابه جا می کرد به همین علت به دقت فیلم را نگاه کردم تا بتوانم از روی وسیله ای که مرد چینی به گوشش بسته بود یکی برای خودم بسازم بعد از اینکه متوجه طرز کار آن شدم نقشه ساختن آن را طراحی کردم.

این بار هم محمدعلی شانس آورده چون شغل عمویش صافکاری خودرو بود و مصلحی می توانست از کارگاه عمویش کمال استفاده را ببرد: ساختن این ابزار برایم خیلی مهم بود چراکه بدون آن نمی توانستم کاری از پیش ببرم اما ساختن این شئ فلزی آسان نبود در مدت یک ماه سه بار تست زدم تا بالاخره توانستم چیزی را که می خواستم بسازم.

دوستان محمدعلی در تمامی تمرینات و رکوردزنی ها او را آماده زورآزمایی می نمایند

بعد از آماده شدن ابزار مخصوص، محمدعلی تمرین هایش را آغاز کرد برای این رکوردشکنی او دوباره به همراه دوستانش به خارج از شهر می رفت وبا همان خودروی مزدا 1600 تمرین می کرد در طول تمرین او سعی نمی کرد خودرو را جابه جا کند محمدعلی فقط تمرین می کرد تا گوش هایش را در برابر خطرات احتمالی مقاوم کند در تمامی طول تمرین دوستانش هوای او را داشتند تا مسئله ای برایش پیش نیاید: پایان بعد از چند ماه تمرین احساس کردم برای جابه جا کردن خودرو آماده شده ام چون هنگام کشیدن ماشین فشار زیادی به گوش هایم می آمد تصمیم گرفتم کارم را با یک خودروی سبک آغاز کنم. به همین علت پراید را انتخاب کردم.

یک شب پراسترس

حالا دیگر همه چیز آماده بود تا مصلحی یک بار دیگر شگفتی ساز گردد اما شب قبل از روز رکوردزنی برای او شب خیلی طولانی ای بود محمدعلی خوب می دانست فردا بیشتر مردم شهر برای تماشا او روبه روی زورخانه ای که قهرمان فسایی آنجا ورزش می نماید جمع می شوند و اگر از پس این کار برنیاید طرفدارانش ناراحت وناامید می شوند.

نحوه بستن ابزار ویژه روی گوش های محمدعلی آچار و قلق خاصی دارد

همه این فکرها خواب را از چشم مصلحی می گرفت اما با همه این سختی ها بالاخره روز موعود فرارسید و قهرمان ما به طرف زورخانه راه افتاد؛ آن روز جمعیت زیادی برای تماشای رکورد زنی ام آمده بودند با خودم گفتم هرگز آنها را ناامید نمی کنم به همین علت ابزاری را که ساخته بودم محکم به گوش هایم بستم اگرچه زمینی که من خودرو را روی آن می کشیدم شیب خیلی کمی داشت اما به لطف خداوند توانستم پراید را حدود40 متر جابه جا کنم.

محمدعلی مصلحی از این رکوردزدن ها هدف بزرگی دارد

پهلوان زورخانه ای

مصلحی یک ورزشکار حرفه ای است او 4سال است ورزش باستانی کار می نماید پهلوان فسایی احترام خاصی برای ورزش باستانی و مرشد زورخانه قائل است تا حدی که در ماجرای 2 رکورد زنی اش مرشد زورخانه با صدای ضرب او را همراهی کردوبه او روحیه داد.

محمدعلی، ورزشکار زورخانه ای است. او دوست دارد مردم دنیا با این ورزش آشنا شوند

مصلحی میخواهد با رکوردزنی هایش ورزش باستانی را به دنیایان معرفی کند؛ وقتی می بینم ورزشکاران خارجی توانسته اند ورزشی مثل ایروبیک را به ایرانی ها معرفی نمایند با خودم می گویم چرا ما ورزش باستانی را که متعلق به این مرز وبوم است به آنها معرفی نکنیم.من قصد دارم با زدن رکوردهای بهتر و معرفی خودم به عنوان یک باستانی کار این ورزش را بیشتر از قبل معرفی کنم.

محمدعلی 2برادر و 2خواهر دارد اما آنها مثل او ورزشکار نیستند خودش دراین باره می گوید: برادر و خواهرهایم بیشتر دنبال درس و مشق هستند تا ورزش به همین دلیل در خانواده ما فقط من به صورت جدی ورزش را دنبال کردم البته چون برنامه خاصی برای ورزش کردن نداشتم این کار باعث شد درس و مشق را فراموش کنم به همین علت تا دوره هدایت بیشتر نتوانستم ادامه تحصیل بدهم اما الان از این کار پشیمانم و به این خاطر از جوانانی که قصد دارند ورزشکار حرفه ای شوند درخواست می کنم قبل از هرچیز به فکر تحصیلاتشان باشند چون یک ورزشکار تحصیل نموده خیلی زودتر پله های ترقی را طی می نماید و می تواند برای خود و کشورش افتخارآفرین گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سوپرمن ایرانی را بشناسیم ، کشیدن خودرو با مو و گوش به کاری عادی برای این سوپرمن تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپرمن ایرانی را بشناسیم ، کشیدن خودرو با مو و گوش به کاری عادی برای این سوپرمن تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید