ناسا از یافته های تازه در قمر مشتری اطلاع داد!

به گزارش نیلی ابزار، داده های نو فضاپیمای جونو ناسا نشان می دهد که نمک های معدنی و ترکیبات آلی در سطح گانیمد قمر غول پیکر مشتری، وجود دارد.

ناسا از یافته های تازه در قمر مشتری اطلاع داد!

یافته های نو ناسا می تواند به ستاره شناسان سیاره ای یاری کند تا منشا گانیمد و ترکیب دریای زیرزمینی آن را بهتر درک نمایند. داده های تصویر مادون قرمز از 7 ژوئن 2021 بدست می آید، زمانی که جونو در ارتفاع 1046 کیلومتری بر فراز گانیمد پرواز کرد.

محقق اصلی این فضاپیما گفت:ما بیشترین فراوانی نمک ها و مواد آلی را در زمین های تاریک و روشن در عرض های جغرافیایی محافظت شده به وسیله میدان مغناطیسی پیدا کردیم. گانیمد تنها قمر منظومه شمسی با میدان مغناطیسی است. این نشان می دهد که ما بقایای یک آب نمک عمیق اقیانوسی را می بینیم که به سطح این دنیا یخ زده رسیده است.

جونو از سال 2016 در مدار این سیاره غول پیکر قرار گرفته است و اکنون در مرحله ای از ماموریت خود قرار گرفته است که به صورت دوره ای آن را به بعضی از قمرهای جووین سیاره غول پیکر نزدیک می نماید. در ماه اکتبر، یک پرواز بسیار نزدیک از قمر آتشفشانی مشتری Io انجام داد. تصور می گردد که با مطالعه گانیمد از نزدیک، دانشمندان سیاره شناسی به درک بهتری از دیگر قمرهای دور و سیارات کوتوله در منظومه شمسی و فراتر از آن دست خواهند یافت.

مشتری و قمرهایش در این هفته به تقابل می رسند، لحظه ای که زمین دقیقاً بین خورشید و سیاره قرار می گیرد. از آنجایی که مشتری 12 سال طول می کشد تا به دور خورشید بچرخد و زمین فقط یک سال طول می کشد تا بچرخد، این باید هر 13 ماه یک بار اتفاق بیفتد. این تقابل مشتری و قمرهایش را در نزدیک ترین فاصله به زمین در تمام سال قرار می دهند.

اگر شانس بیاورید و در هنگام غروب احتمالاً حداقل سه قمر از چهار قمر گالیله ای مشتری گانیمد، اروپا، کالیستو و آیو را خواهید دید. مشتری در حال حاضر در صورت فلکی برج حمل حرکت میکند. سپس در 7 دسامبر 2024 با زمین و خورشید در یک راستا قرار می گیرد.

منبع: forbes

323

منبع: خبرآنلاین

به "ناسا از یافته های تازه در قمر مشتری اطلاع داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا از یافته های تازه در قمر مشتری اطلاع داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید