خوردنی های خوشمزه باکو

به گزارش نیلی ابزار، وقتی که حرف سفر زده می شود اولین چیز بعد از گرفتن بلیت غذاست. غذا برای همه ما مهم است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید غذاهای مختلف را امتحان کنید و قصد سفر به باکو را دارید، حتماً این غذاها را به لیست شکم گردی تان اضافه کنید.

خوردنی های خوشمزه باکو

7 غذایی که به باکو رفتید، حتماً امتحان کنید

  • پلو (Plov)

خوردن غذاهای سنتی هرکشور جذابیت خاص خودش را دارد و یکی از غذای کلاسیک و محبوب آذری ها پلو یا پیلاق است. غذایی که از برنج و گوشت تشکیل شده و با ادویه های مختلف طعم دار می شود که در سفرتان به باکو حتماً آن را تست کنید؛ چون به ذائقه ما ایرانی ها بسیار نزدیک است. البته این غذا در آسیا، آفریقا و اروپا هم پخته می شود اما پلوی آذربایجان چیز دیگری است. این غذای خوشمزه را در رستوران نارقیز بخورید.

  • کباب

مگر می شود حرفی از کباب زد و نخورد! در باکو چندین نوع کباب و شیشلیک وجود دارد که از گوشت چرخ شده گاو و مرغ تهیه می شود، اگر شما هم عاشق کباب هستید پیشنهاد ما به شما این است که کباب های آذری را امتحان کنید.

  • قوتاب

سبموسه ای از جنس قوتاب، قوتاب نوعی نان پهن است که داخل آن را با مواد مختلفی مثل گوشت، اسفناج، پنیر و کدو تنبل پر می کنند و قوتاب از پرطرفدارترین غذاها برای آذربایجانی هاست. در باکو پیشنهاد می کنیم قوتاب را با ماست محلی بخورید. قوتاب را فقط از رستوران مَنقل بخواهید.

  • دلمه

به شکم تان در باکو بد نمی گذرد می پرسید چرا؟ چون هرغذای ایرانی که دلتان بخواهد را در باکو خواهید خورد. برای شکم گردی دلمه آذربایجانی را از قلم نیاندازید و در لیست غذاهایی که می خواهید بخورید اضافه کنید، مطمئن باشید طعم دلمه ایرانی را حس خواهید کرد.

  • شاه پلو

تا حالا پلو شاهی باکو را امتحان کردید؟ غذایی که آذربایجانی ها در مهمانی هایشان خواهند داشت. عاشق ته چین هستید، حتماً این غذا را با کمی تفاوت بخورید چون با آلو و کشمش ترکیب شده است.

  • لاوانگی

خوردن غذا همیشه برای همه لذت بخش بوده و هست. چه بسا که درون شکم مرغ یا ماهی با سبزی های محلی و گردو پر شده باشد. قطعا نمی توانید به این غذا نه بگویید.

  • دیزی

یکی از غذاهای اصیل ایرانی که همه به آن علاقه دارند و شما حتی فکرش را نمی کنید در دیار دیگری بخورید دیزی است، پس خیالتان راحت که در آذربایجان هم می توانید به سراغش بروید، به این شرط که به شهر شِکی بروید.

شیرینی های باکو را هم امتحان کنید

شکربورا و باقلوای آذری از خوشمزه ترین شیرینی های باکو هستند که طعم باقلواهای خودمان را می دهند و کام تان را شیرین می کنند. آذری ها این شیرینی های خوشمزه را در جشن ها و فستیوال ها همراه با چای سرو می کنند.

بهترین رستوران های باکو

  • رستوران نارقیز (Nargiz)

بی شک اگر به باکو سفر کنید حتماً یک وعده از انواع غذاهای آذربایجانی، گرجستانی و روسی را در این رستوران خواهید خورد، غذاهای این رستوران قیمت مناسبی دارند و شما حق انتخاب زیادی دارید؛ از سوپ تا سالاد گرجستانی در این رستوران پیدا می شود. دیوارهای این رستوران با فرش، لوح ها و تصاویر زیبایی آراسته شده است.

  • رستوران فیروزه

فیروزه رستورانی است که بسیاری از مردم محلی و گردشگران را به خود دیده است. اگر دوست دارید شما هم جزو کسانی باشید که، غذایتان را در رستورانی رنگارنگ صرف کنید و عاشق غذاهای گوشتی هستید به این رستوران سری بزنید. فیروزه فضای گرمی دارد که برای خانواده ها بسیار مناسب است. دلمه های این رستوران حرف ندارد.

  • رستوران ناملی

عاشقان کباب در باکو به رستوران ناملی می روند و قطعاً پشیمان نمی شوند که انواع کباب را با سس های متنوع ترکی امتحان کنند. اگر سفرتان در تابستان بود حتماً در فضای باز رستوران بنشینید؛ هم از خوردن لذت ببرید و هم از محوطه زیبایش. بسیاری از گردشگران دوست دارند غذاهای ترکی را در این رستوران صرف کنند.

  • رستوران مَنقل

به رستوران منقل بروید و حتماً قوتاب(ختاب) را امتحان کنید. این رستوران فضای کاملاً سنتی دارد و همان جایی که نشستید غذا را جلویتان درست می کنند. اگر خوش شانس باشید موسیقی سنتی آذری خواهید شنید. این رستوران گاهی آن قدر شلوغ است که کارکنان شما را به رستورانی که روبه رویشان قرار گرفته است می فرستند. اما این رستوران ارزش انتظار کشیدن را دارد.

تهیه و تدوین: تحریریه نیلی ابزار

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "خوردنی های خوشمزه باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی های خوشمزه باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید