لذت تماشای فوتبال با خوردن این تنقلات

به گزارش نیلی ابزار، اگر شما هم از هواداران تماشای مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال هستید؛ این روزها حتما برای تماشای بازی فوتبال در کنار دوستان و خانواده در تدارک فراهم کردن خوراکی های خوشمزه برای این دورهمی های ورزشی هستید. در این نوشته برای شما پیشنهادهای خوشمزه و مجذوب کننده شامل خوراکی های سالم، خوردنی های کم کالری و تنقلات داریم.

لذت تماشای فوتبال با خوردن این تنقلات

تماشای بازی فوتبال بدون تخمه لطفی نداره

تخمه آفتابگردان برای همواره پای ثابت تماشای فوتبال است و بس. خوشبختانه اگر بیش از حد شور نباشد، یکی از مغذی ترین گزینه هایی است که برای سلامتی انسان مزایای زیادی دارد. دانه های تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E هستند. این ویتامین از گروه آنتی اکسیدان هاست، در نتیجه به حفظ سلامت قلب و رگ های آن یاری شایانی می نماید و خطر سکته قلبی ناشی از گرفتگی رگ ها را در افراد مبتلا به ناراحتی قلبی کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان با داشن مقدار زیادی سلنیوم شما را از ابتلا به برخی سرطان های رایج مانند سرطان کولون، خون و پروستات دور نگه می دارد. نصف پیمانه تخمه آفتابگردان حدود 255 میلی گرم ماده معدنی منیزیم دارد. این ماده معدنی از بروز سکته قلبی پیشگیری می نماید و فشارخون انسان را پایین می آورد. منیزیم در کاهش وزن بدن، پیشگیری از سنگ کلیه و مقابله با بیماری ها و عفونت ها هم نقش به سزایی دارد.

  • خواص تخمه آفتابگردان برای سلامتی؛ از درمان یبوست تا کنترل قند خون

تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی بر خلاف نام آن متعلق به کشور ژاپن نیست. تخمه ژاپنی در اصل تخم جابانی است و متعلق به روستایی به نام جابان (ژابان، جابن) در اطراف دماوند است. تخمه ژاپنی تخمه نوعی هندوانه به نام هندوانه آجیلی است که خود آن قابل خوردن نیست. هندوانه آجیلی طعم و مزه قابل خوردنی ندارد و علت کشت آن استفاده از دانه های قرمز آن یا همان تخمه ژاپنی است. تخمه ژاپنی به انگلیسی Japanese seeds است در واقع همان تخمه هندوانه است که با آب روناس، گلپر، آبلیمو و نمک طعم دار شده است و سپس آن را بو داده اند. تخمه ژاپنی سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است و از این رو خواص و فواید فراوانی دارد.

حاوی کلسیم است و می تواند موجب تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان گردد. این کلسیم موجود در تخمه ژاپنی موجب جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در زنان یائسه می گردد. بعلاوه تخمه ژاپنی سرشار از اسید های آمینه لازم است و از این رو برای حفظ سلامت ماهیچه، تنظیم ترشح آنزیم ها و یاری به انتقال ریزمغذی ها به داخل سلول ها بسیار موثر و مفید است. تخمه ژاپنی به یاری اسید فولیک موجود در خود یک گزینۀ مناسب برای بهبود در عملکرد مغز و کنترل سطح هوموسیستئین است. از دیگر خواص این دانه می توان به خواص ضد التهابی آن و خاصیت اشتها آور بودن این تخمه اشاره نمود. بعلاوه از دیگر مواد معدنی موجود در این تخمه ماده معدنی منیزیم است که تخمه ژاپنی به یاری منیزیم به حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان ها یاری می نماید. پروتئین موجود در تخمه ژاپنی از نوع طبیعی است و به همین علت کلسیم و پروتئین موجود در آن برای بدن انسان بسیار مفید است.

تماشای بازی فوتبال با ذرت بو داده

ذرت بوداده یا همان پاپ کورن از آن دستۀ خوراکی های سالم و در عین حال خوش طعمی است که طرفدارن زیادی دارد. پاپ کورن منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبت بسیاری روی بدن انسان دارند. فواید استفاده از ذرت بوداده عبارتند از:

  • یاری به متابولیسم و افزایش انرژی بدن
  • کاهش افسردگی
  • کنترل قند خون
  • کاهش کلسترول
  • کنترل کم خونی
  • کاهش یبوست

ذرت بوداده نوعی از هسته ذرت است که در هنگام پختن به شدت پف می نماید، بدنه آن حاوی نشاسته است. زمانی که گرم می گردد، هسته ذرت تجزیه می گردد و در نهایت پاپ کورن و ذرت بوداده شما با 20 تا 50 برابر اندازۀ هستۀ اصلی آماده است. طبع پاپ کورن سرد و خشک است و حاوی مقادیر بالای فیبر، ترکیبات پلی فنل، آنتی اکسیدان، ویتامین B کمپلکس، آهن، منگنز و منیزیم است.

  • 4 حقیقت مهم درباره مصرف پاپ کورن و یاری به کاهش وزن

پفک هندی یا فارفار

پفک هندی یکی از پر طرفدارترین تنقلات در کشورهای آسیای شرقی نظیر هندوستان، چین و پاکستان و همینطور آسیای میانه نظیر ایران به شمار می رود. یکی از تنقلات هندی خوشمزه ای است که عمدتاً از نشاسته سیب زمینی و ساگوی رنگی تشکیل شده است. بعلاوه حاوی تاپیوکا و آرد گندم بوده که در اشکال و رنگ های مختلفی مانند ستاره ها، لوله های توخالی و مربع های مسطح، حلقه های چرخ دنده، هواپیما و اشکال مختلف حیوانات وجود دارند. پفک های هندی وقتی سرخ می شوند، فوراً پف می نمایند، سبک می شوند و به خوراکی محبوب قابل جویدن تبدیل می شوند. پفک های هندی یا به عنوان میان وعده خورده می شوند یا مانند یک سالاد برای همراهی در کنار یک غذا سرو می شوند.

از نظر طب سنتی پفک هندی دارای طبع سرد است و 100 گرم پفک هندی حدود 70ا کالری دارد. این پفک که معمولا در ایران ترکیبی از آرد برنج و آب است بسیار سالم بوده به شرطی که در روغن اشباع نشده سرخ گردد. این خوراکی خوشمزه نسبت به پفک های معمولی سالم تر هستند و از مواد افزودنی بسیار کمتری برخوردار هستند. نمک به کار برده شده در پفک هندی بسیار کم بوده و هیچ مسئله ای برای افراد مبتلا به فشار خون ایجاد نمی نماید.

تماشای بازی فوتبال با سالاد میوه

سالاد میوه یکی دیگر از خوراکی های سالم است که از تکه میوه های تازه و متنوع تهیه می گردد و می تواند به عنوان یک وعده سالم و خوشمزه در هنگام تماشای فوتبال مصرف گردد. این سالاد سالم خوراکی معمولاً شامل میوه هایی مانند سیب، پرتقال، خرمالو، هندوانه، انگور، توت فرنگی و… است و با اضافه کردن تنوعی از سس ها و شیرین نماینده های طبیعی مانند عسل، نوتلا، خامه، شیره های میوه و سیروپ ها طعم و شکل خوشایند و رنگارنگی به خود می گیرد.

برای پوشش دادن همه سلایق و ذائقه ها شما می توانید انواع سالاد میوه های ترش، شیرین و همراه با سبزیجات را بین گزینه هایتان داشته باشید. برای حفظ تازگی و خنکی سالاد، باید آن را در یخچال نگه داشته و در لحظه سرو از یخچال درآورید. سالاد میوه به علت داشتن مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای بدن، به عنوان یکی از برترین خوراکی های سالم و خوشمزه شناخته شده است. مصرف این خوراکی به عنوان یک وعده سریع و ساده، می تواند به شما یاری کند تا انرژی و مواد مغذی لازم برای روزتان را تأمین کنید و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

تماشای بازی فوتبال همراه با چیپس

همۀ ما عاشق طعم نمکی و خوشمزۀ چیپس سیب زمینی هستیم و دوست داریم هر روز در میان وعده های خود از آن استفاده کنیم. در گذشته چیپس ها تنها در یک نوع ساده و نمکی فراوری و روانۀ بازار می شدند اما امروزه دنیای چیپس ها خیلی رنگارنگ شده و انواع و اقسام چیپس از چیپس سرکه نمکی گرفته تا چیپس پیاز و جعفری، چیپس گوجه ای، چیپس کچاپ، لیمویی و چیپس فلفلی و غیره به بازار آمده است. اما حتما شنیده اید این خوراکی بر خلاف ظاهر فریبنده اش می تواند مضرات زیادی برای سلامتی بدن ما داشته باشد.

بر خلاف همه خوراکی هایی که تا اینجا معرفی کردیم چیپس خوراکی محبوب اما بدون منفعت برای بدن است. دانشمندان می گویند صدای تیز خوردن چیپس ترد حس خوبی به ما می دهد و باعث می گردد به خوردن آن ادامه دهیم تا همه چیپس تمام گردد. حالا اگر هنگام خوردن با استفاده از یک هدست به آهنگ گوش دهیم و صدای خوردن چیپس را نشنویم اشتهای ما کمتر خواهد شد. پس برای تماشای بازی فوتبال انتخاب بدی نخواهد بود. چیپس های آماده کالری زیادی دارند، فشار خون را بالا می برند و به گفته محققان مصرف بیش از حد آنها برای سلامتی بدن انسان مضر است.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری؛ پفکی و خوشمزه

پفک و تماشای بازی فوتبال

پُفک نام یک نوع اسنک خوراکی یا همان تنقلات است که از ذرت حرارت داده شده تهیه می گردد.پفک در ابتدا نام تجاری محصولی بوده است ولی به مرور معروفیت این محصول به جایی رسید که این نام تجاری، در گفتار روزمره مردم به نام عام برای انواع اسنک ذرت /پنیر تبدیل شده است و بیشتر اوقات مردم محصولات اسنک دیگر شرکت ها را هم با نام پفک می شناسند. پفک هم مانند چیپس نمک زیادی دارد که می تواند افزایش فشارخون، مسائل کلیوی و بیماری هایی از این دست را به همراه داشته باشد. روغن های چرب و مضر و افزودنی های رنگی هم به ناسالم بودن پفک یاری می نمایند.

البته صدای گوش نواز پفک به هنگام جویدن و احساس خوبی که موقع آب شدن در دهان دارد، این خوراکی را به یکی از محبوب ترین خوراکی ها بین کوچک و بزرگ، کودک و بزرگسال تبدیل نموده است. حتما شما هم حس آماده شدن برای تماشای بازی فوتبال و یا تماشا یک سینمایی با یک ظرف بزرگ پفک روی میز را تجربه نموده اید و از آن لذت برده اید.

چوب شور با فوتبال

این بار وقتی چوب شور ها را دست تان می گیرید به این فکر کنید که دارای فیبر، روی و فولات هستند. البته گروهی از چوب شورها کنجد هم دارند که می توانید روی فسفر آنها حساب کنید. چوب شور در گروه تنقلات کم چرب قرار می گیرد و کلسترول ندارد. چربی های کمی که در چوب شور دیده می شوند در دسته چربی های غیراشباع قرار می گیرند. هر 100 گرم چوب شور حدود 3گرم فیبر دارد و می تواند 8 تا 12 درصد از احتیاج روزانه شما به فیبر را تامین کند. هر 100 گرم چوب شور حدود 300 تا 400 کالری دارد اما کالری همین مقدار چیپس بیش از 500 کیلو کالری است.

ریبوفلاوین، نیاسین و تیامین از خانواده ویتامین های گروه B هستند که در چوب شورها پیدا می شوند. برخی چوب شورها هم غنی شده هستند، با آرد سبوس دار تهیه می شوند و درنتیجه سطح بیشتری از این ویتامین را در خودشان جای می دهند. فولات هم در این خانواده قرار می گیرد و از کم خونی پیشگیری می نماید. چوب شورها از لحاظ تغذیه ای ارزش غذایی زیادی ندارند و میان وعده سالمی به حساب نمی آیند. برخی کارخانجات فراورینماینده چوب شور در تهیه محصولات شان از آرد کامل گندم استفاده می نمایند. اگر می خواهید خوراکی سالم تری بخورید این نکته را درنظر بگیرید. مراقب نمک موجود در چوب شورها هم باشید. در هر 100 گرم چوب شور معمولی بیش از هزار میلی گرم نمک وجود دارد و این در حالی است که کل نمک روزانه مورداحتیاج بدن ما 1500 میلی گرم است. چوب شورهای کنجدی، نمک کمتری دارند و گزینه سالم تری به شمار می روند، بنابراین بهتر است به جای آنها، سراغ آجیل ها بروید که ویتامین و مواد معدنی فراوانی دارند.

حتما شما هم این روزها مدام در حال پیگیری بازیهای فوتبال و چشم به راه روزهای آینده برای تماشای بازی فوتبال تیم ملی هستید. امید داریم از تماشا بازی های حرفه ای و بازیکنان حرفه ای لذت ببرید و برای گذراندن وقت و لذت بردن از تماشای فوتبال به سلامتی تان آسیبی نرسانید. پیشنهاد ما این است که تا جایی که ممکن است از خوراکی های سالم و البته خوشمزه بهره بگیرید.

نوش جان!

منبع: دیجیکالا مگ

به "لذت تماشای فوتبال با خوردن این تنقلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت تماشای فوتبال با خوردن این تنقلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید