طرز تهیه سوپ شیر و قارچ غلیظ، خوشمزه و مقوی

به گزارش نیلی ابزار، سوپ یک غذای ساده و خوشمزه است که می توانید به عنوان پیش غذا برای تمام سفره های مهمانی خود تهیه کنید. یکی از سریع ترین و البته خوشمزه ترین سوپ های ما ایرانی ها سوپ شیر است که می توانید با مواد اولیه ساده در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سوپ شیر ساده را بررسی کرده بودیم و در ادامه می خواهیم طرز تهیه سوپ شیر و قارچ غلیظ و مقوی را مرور کنیم.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ غلیظ، خوشمزه و مقوی

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر و قارچ

  • جو پرک 200 گرم
  • سینه یا ران مرغ 1-2 تکه
  • قارچ خرد شده 250 گرم
  • هویج 2 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • ذرت پخته شده 100 گرم
  • شیر 3 لیوان

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

1. آماده کردن مواد سوپ

اولین مرحله از طرز تهیه سوپ شیر و قارچ این است که مواد لازم برای تهیه سوپ را آماده کنید برای این کار ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید بعد هویج و سیب زمینی را رنده کنید و در نهایت قارچ شسته شده را خرد کنید.

2. پخت اولیه مواد

در این مرحله ابتدا پیاز را در قابلمه مناسب همراه با روغن کمی تفت دهید و وقتی کمی نرم شد هویج رنده شده را اضافه کنید بعد که هویج رنده شده هم کمی نرم شد گوشت مرغ را اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ کاملا رنگش عوض شود بعد سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید و مجدد تفت دهید سپس قارچ خرد شده و ذرت را هم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و تفت دهید و در نهایت جو پرک را به همراه یک لیتر آب و نمک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت خوب بپزند.

3. اضافه کردن شیر و پخت نهایی

مرغ را از قابلمه خارج کنید و با چنگال ریش ریش کنید سپس مرغ ریش ریش شده را به قابلمه برگردانید و بعد شیر را رفته رفته اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت اجازه دهید سوپ به مدت 15-20 دقیقه دیگر بپزد. سوپ شیر و قارچ شما به همین سادگی آماده می شود؛ می توانید آن را با جعفری تازه خرد شده تزیین کرده و میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه سوپ شیر و قارچ

در پخت سوپ فرقی ندارد چه سوپی بپزید، اگرچه ساده به نظر می رسد اما نکات و فوت وفن هایی دارد که خوب است هنگام پختش به آن ها دقت کنید.

نکات مهم برای شیر داخل سوپ

شیر اصلی ترین ماده سوپ شیر است بنابراین باید به نکات آن به خوبی دقت کنید.

  • فرقی ندارد که در سوپ شیر از شیر پرچرب یا کم چرب استفاده کنید.
  • شیر را قبل از اضافه کردن به سوپ گرم کنید تا از بریده شدن آن جلوگیری شود.
  • می توانید از خامه صبحانه برای افزایش طعم و غلظت سوپ شیر با قارچ استفاده کنید. طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر و خامه را در کتاب کاله بخوانید.

افزایش غلظت سوپ شیر

برای لعاب بیشتر سوپ می توانید از آرد سفید یا آرد گندم استفاده کنید. برای این کار آرد را قبل از اضافه کردن به سوپ با کمی آب سرد مخلوط کنید تا گلوله نشود سپس آن را به سوپ اضافه کنید.

تهیه سوپ شیر برای گیاهخواران

اگر گیاهخوار هستید می توانید به جای شیر لبنی در تهیه این سوپ از شیر گیاهی استفاده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سوپ گیاهی (وگان) با شیر نارگیل را مرور کرده بودیم می توانید جزییات این روش تهیه را آن جا بخوانید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سوپ شیر و قارچ غلیظ، خوشمزه و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ شیر و قارچ غلیظ، خوشمزه و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید