منتقدان درباره فیلم ربل مون زک اسنایدر چه می گویند؟

به گزارش نیلی ابزار، فیلم ربل مون (Rebel Moon) به کارگردانی زک اسنایدر بالاخره منتشر شد و برخلاف انتظارات، سینمادوستان اصلا به آن روی خوش نشان نداده اند و منتقدان نیز نقدهای مثبتی برای آن ننوشته اند.

منتقدان درباره فیلم ربل مون زک اسنایدر چه می گویند؟

زک اسنایدر فیلم ساز پنجاه وهفت ساله آمریکایی طی دو دهه گذشته با ساخت فیلم های ابرقهرمانی و اکشن پیروز و پرفروشی مانند نگهبانان جایگاه ویژه ای در نزد علاقه مندان به این قبیل فیلم ها پیدا نموده است، اما تمام بخش های کارنامه او درخشان نیست و نقاط تاریکی همانند بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت یا لیگ عدالت زک اسنایدر در آن به چشم می خورد؛ فیلمی که پس از هیاهوی بسیار نتوانست رضایت کامل منتقدان را به دست آورد یا پیروز به بازگشت سرمایه گردد! حالا به نظر می رسد فیلم ریل مون قرار است شکست بعدی اسنایدر لقب بگیرد.

بسیاری از علاقه مندان ژانر فانتزی و علمی-تخیلی منتظر اکران محدود و پس از آن پخش فیلم ربل مون از نتفلیکس بودند، اما نقدهای منفی آن و ثبت امتیاز 23 از 100 در پایگاه راتن تومیتوز بر اساس 132 نقد آنالیز نشان می دهد نهمین ساخته زک اسنایدر اثر چندان قابل اعتنایی نیست. ربل مون در متاکریتیک نیز امتیاز پایین 32 از 100 را دریافت نموده و از نظر کاربران این رسانه فیلم نو نتفلیکس شایسته امتیازی بهتر از 5.9 از 10 نبوده است تا بتوانیم ادعا کنیم ربل مون در نزد بیشتر منتقدان و سینمادوستان شکست خورده است.

این فیلم قرار است دو قسمت داشته باشد که نام کامل بخش نخست آن ربل مون بخش یک: فرزند آتش است و هنوز نام نهایی قسمت دوم آن معین نیست. در خلاصه داستان رسمی ربل مون آماده است: یک مستعمره صلح آمیز در لبه کهکشان که با سایر مستعمرات روابط مناسبی دارد، به وسیله ارتش یک نایب السلطنه ظالم به نام بالیساریوس تهدید می گردد. غیرنظامیان ناامید، زن جوانی را با گذشته ای مرموز به سیارات مجاور می فرستند تا برای نبرد با نایب السلطنه مبارزان قابلی را برای آن ها پیدا کند.

تنها نقد مثبت فیلم در متاکریتیک مربوط به رسانه فیلم ترت (Film Threat) است که منتقد آن ها امتیاز 80 از 100 را برای ربل مون در نظر گرفته و در چکیده آنالیز خود آورده است: به جای تکرار و خلق همان طعم همیشگی، یک منوی علمی-تخیلی [کامل] با پیچیدگی فزاینده به ما ارائه می گردد. اما اوون گلیبرمن منتقد سرشناس ورایتی اگرچه ربل مون را قابل دیدن می داند، اما آن را اثری متفاوت نمی بیند و در بخشی از یادداشت خود آورده: ربل مون ترکیبی از جنگ ستارگان، نگهبانان کهکشان، ارباب حلقه ها و پلنگ سیاه است؛ اگرچه با فیلمی قابل دیدن روبرو هستیم، اما در نهایت اجزای آن به صورت بنامه ای کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به همین دلیل ممکن است فقط برای هواداران اسنایدر دوست داشتنی باشد.

منتقد رسانه اورجینال سین (Original-Cin) نیز که امتیاز 50 از 100 را به فیلم داده در بخشی از نقد خود اثر نو اسنایدر را اینگونه توصیف می نماید: ماه سرکش فیلم وحشتناکی نیست، اما در مقایسه با دنیا جنگ ستارگان کمرنگ به نظر می رسد. همان طور که می بینید اغلب منتقدان فیلم را دوست ندارند تا آنجا که منتقد رسانه راجر ایبرت در خلاصه آنالیز خود سعی بر منصرف کردن سینمادوستان از دیدنی این فیلم دارد و به مخاطبان اش می گوید: ربل مون بیشتر شبیه یک پیشنمایش انیمیشنی برای یک فیلم داستانی است تا یک فیلم کامل با شخصیت های انسانی، درام قابل لمس، مخاطرات احساسی و غیره.

از میان بازیگران این فیلم می توان به صوفیا بوتله، چارلی هونام، میخیل هایسمان، جایمن هانسو، به دونا و ری فیشر اشاره نمود. موسیقی ربل مون نیز به وسیله جانکی ایکس ال ساخته شده که پیش از این در فیلم های بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت و لیگ عدالت زک اسنایدر با اسنایدر همکاری داشته است و بیشتر او را به خاطر موسیقی به یادماندنی فیلم مکس دیوانه: جاده خشم به خاطر می آوریم.

منبع: Metacritic و RottenTomatoes

منبع: دیجیکالا مگ

به "منتقدان درباره فیلم ربل مون زک اسنایدر چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان درباره فیلم ربل مون زک اسنایدر چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید