جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در بروجن گشایش یافت

به گزارش نیلی ابزار، جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین پیش از ظهر سه شنبه با حضور هنرمندان منطقه زاگرس در بروجن استان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.

جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در بروجن گشایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در مراسم گشایش این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در چهارمحال و بختیاری افتخار بزرگی برای این استان به شمار می رود.

جواد کارگران مطرح کرد: این جشنواره هشت سال است که در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می گردد و نقش مهمی در توسعه موسیقی محلی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره موسیقی زاگرس نشینان در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: این جشنواره به مدت سه روز در فرهنگسرای بروجن برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: داوران انتخاب شده برای داوری این جشنواره از بهترین داوران برجسته کشور هستند.

وی تاکید نمود: تا به امروز هشت دوره جشنواره موسیقی زاگرس نشینان در این استان برگزار شده است و هنرمندان بسیاری در این جشنواره شناخته شده اند و توانستند در جشنواره های سراسری کشور شرکت نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: حفظ هنر اصیل و معرفی موسقی مقامی، منطبق با فرهنگ والای ایرانی اسلامی مهمترین هدف این جشنواره است.

جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین با حضور هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان و هرمزگان در بروجن برگزار شده است.

گروه های برتر جشنواره در پارک ملت شهرکرد موسیقی زنده اجرا می نمایند

امسال برای اولین بار طی هماهنگی اجرا شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد مقرر شده است که گروههای منتخب شرکت نماینده در این جشنواره در مرکز استان نیز حضور یافته و به اجرای برنامه و موسیقی محلی زنده هر استان بپردازند.

این جشنواره در مرکز استان و در پارک ملت از تاریخ 16 لغایت 19 شهریور ماه امسال به مدت چهار روز و از ساعت 18 تا 20 برگزار می گردد.

در مجاورت این برنامه همچنین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان با 20 غرفه در زمینه های نمد، گلیم، سفال، لباس محلی و... دایر است که محصولات صنایع دستی استان در این غرفه ها در معرض دید علاقه مندان و گردشگران قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در بروجن گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در بروجن گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید