برگزاری تور رسانه ای برای معرفی خراسان رضوی در شبکه های ترکیه

به گزارش نیلی ابزار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از گام نخست معرفی خراسان رضوی در شبکه های ترکیه اطلاع داد و گفت: در قالب یک تور رسانه ای مجموعه حرم مطهر رضوی و جاذبه های شاخص مشهد و 13 شهرستان دیگر استان مستندسازی شد.

برگزاری تور رسانه ای برای معرفی خراسان رضوی در شبکه های ترکیه

به گزارش نیلی ابزار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب اضافه کرد: جذب گردشگر از کشورهای همسایه با اشتراکات فرهنگی از جمله سیاست های این اداره کل است که با تعریف پروژه های مشترک با نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال و شرق کشور طی یک سال گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است.

او ادامه داد: ترکیه جامعه هدف ما برای جذب گردشگر بوده که تاکنون هیئت های ایرانی در ترکیه حاضر شده و هیئت هایی به نمایندگی از این کشور نیز در ایران حضور پیدا نموده و زمینه های حضور این گردشگران در ایران فراهم شده است.

مکرمی فر تاکید نمود: وزارت امورخارجه نقش پررنگی در این زمینه داشته و هماهنگی و تعامل بین اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و نمایندگی این وزارتخانه باعث اجرای برنامه های خوبی در زمینه جذب گردشگر خارجی برای استان شده است.

مکرمی فر به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با این اداره کل اشاره نمود و گفت: در راستای سیاست های بازاریابی و تبلیغات گردشگری برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، اولین تور آشناسازی تبلیغاتی برای هیئت فرهنگی مدعو از کشور ترکیه با میزبانی این سازمان و میراث فرهنگی برگزار گردید.

او توضیح داد: ‪ ‪ در این تورمجموعه حرم مطهر رضوی و جاذبه های شاخص مشهد و 13 شهرستان دیگر استان مستندسازی شد تا توسط موسسه فیلم دوروک مدیای استانبول در شبکه های شیعیان کشور ترکیه منعکس گردد.

خراسان رضوی سالانه پذیرای حدود 3میلیون گردشگر خارجی است که این آمار حدود نیمی از جمعیت گردشگر ورودی به ایران است.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری تور رسانه ای برای معرفی خراسان رضوی در شبکه های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تور رسانه ای برای معرفی خراسان رضوی در شبکه های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید