با این تفریحات، سفر به کوش آداسی خاطره انگیز می گردد!

به گزارش نیلی ابزار، ترکیه به دلیل همجواری با ایران، یکی از کشورهایی است که همیشه برای سفر و گشت و گذار مورد توجه و اقبال ایرانی ها قرار می گیرد. سفر به ترکیه معمولا با نام هایی مانند استانبول و آنکار عجین شده است و بسیاری از افراد فکر می نمایند این ها تنها شهرهای جذاب و توریستی ترکیه محسوب می گردد؛ در حالی که این تصور عمومی اشتباه است. هر یک از شهرهای ترکیه از زیبایی های خاص و منحصر به فردی برخوردارند که برای تعطیلات یا برطرف خستگی، می توانند یک گزینه خوب و قابل آنالیز باشند. در حقیقت، بنا به این که چه سلیقه ای دارید یا قصد دارید تا چه میزان بودجه را برای سفر خود صرف نمایید، می توانید یکی از شهرهای این کشور را برای سفر انتخاب کنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید برای سفر به کوش آداسی در ابتدای امر شما بایستی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما ازمیر نمایید چرا که کوش آداسی فرودگاه ندارد و از راه های زمینی مسافران به سمت این شهر حرکت می نمایند. در این مقاله، مجله خبرنگاران شما را با تفریحاتی که در سفر به کوش آداسی می توانید انجام بدهید، آشنا می نماید. با ما همراه باشید.

با این تفریحات، سفر به کوش آداسی خاطره انگیز می گردد!

جزیره ای بهشتی در ترکیه، گوی سبقت را از دیگر شهرهای این کشور ربوده است!

یکی از محبوب ترین شهرهایی که می توانید در ترکیه به آن سفر کنید، بدون شک کوشی آداسی است. منطقه ای که از دید گردشگران بسیار پرطرفدار است و به لطف آب و هوای تمیز، دریای نیلگون و طبیعت فوق العاده، مسافران را به خود جذب می نماید. همه این ها در کنار بندری که رفت و آمد را به این بخش از ترکیه تسهیل نموده، باعث شده است تا این شهر کوچک همیشه پویا و سرزنده باشد. البته باید به تمامی این موارد، نزدیکی به شهرهای تاریخی را نیز اضافه کرد که بر اهمیت این شهر زیبا و رویایی می افزاید. تمامی این زیبایی ها و نکات مهم، منجر شده تا دست شما برای تفریح در این منطقه کاملا باز باشد. در نتیجه، زمانی که به کوشی آداسی سفر می کنید، این قدرت انتخاب را دارید تا از بناهای تاریخی ترکیه بازدید به عمل بیاورید یا به مناطق طبیعی زیبا و منحصر به فرد این جزیره بهشتی سر بزنید؛ وقت خود را به خرید در مراکز مختلف این شهر سپری کنید یا زندگی شبانه را از سر بگذرانید.

نکته جالبی که در خصوص کوش آداسی وجود دارد، این است که برخلاف آنچه که در نگاه اول به نظر می رسد، کوش آداسی از پیشینه طولانی و مهمی در تاریخ ترکیه برخوردار بوده و در طول هزاران سال، یکی از بندرهای مهم ترکیه به شمار می آمده است. شواهدی هم از سال 1618 میلادی وجود دارد که نشان می دهد این شهر در دوران حکومت عثمانی، یک مرکز مهم برای داد و ستد به شمار می رفت. یکی از دلایل این امر، موقعیت استراتژیک و مهمی است که این شهر همیشه از آن برخوردار بوده که باعث میشد تا بازرگانان همیشه از کشورها و ملل مختلف برای خرید و فروش به این شهر بیایند. علاوه بر این، سربازهایی هم که در ارتش مشغول به خدمت بودند یا مسافران ماجراجویی که به دنبال کسب تجربه دنیا را در می نوردیدند از مسافرانی بودند که طی صدها سال، از این شهر می گذشتند و در آن برای دوره های مختلف اقامت می کردند. حتی امروزه هم کاروانسراهایی در این شهر وجود دارد که می توان شب ها را در آن اقامت کرد و چند شب را در فضایی با حس و حال تاریخی و منحصر به فرد گذراند! البته کاروانسراها تنها جاذبه های این جزیره زیبا به حساب نمی آیند، بلکه بناهای تاریخی در این منطقه بسیار است که مانند مسجد کالالیچی، در گوشه و کنار کوش آداسی خودنمایی می نماید. لازم به ذکر است مسجد کالیچی، یکی دیگر از بناهای به جا مانده از امپراتوری عثمانی به شمار می رود. بهترین را برای تمامی کسانی که قصد بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی ترکیه را دارند خرید تور کوش آداسی است.

کوش آداسی، تاریخ و اساطیر را روایت می نماید

از دیگر جاذبه های این شهر زیبا می توان به گورسینادا اشاره نمود که به آن جزیره کبوتر نیز گفته می گردد. این جزیره کوچک، با بناها و قلعه تاریخی محکمی به جزیره اصلی متصل شده است که از دوران بیزانس به جا مانده است. بنابراین، کوش آداسی لقب جزیره پرنده را از این جزیره کوچک گرفته است که پناهگاه جمعیت زیادبی از کبوتران به شمار می رود. از آن جا که این جزیره دائم تحت حمله دزدان دریایی بوده، یک دژ آن را در برگرفته است که این منطقه را برای سالیان طولانی از حمله دشمنان در امان نگه می داشت و به همین دلیل به آن، قلعه دزدان دریایی می گفتند. وجود این جزیره و دژی که اطراف آن را احاطه نموده است، از دلایل مهمی محسوب می گردد که چرا باید از کوش آداسی دیدن کنید. نکته ای که باید حتما به خاطر داشته باشید این است که نباید این طور تصور کنید که این شهر تنها از نظر بناهای تاریخی و طبیعت فوق العاده اش جالب و دیدنی محسوب می گردد. در کنار همه این بناها و زیبایی ها، مراکز خرید مشهور و محبوبی در این منطقه وجود دارد که می توان ساعت ها و ساعت ها به گشت و گذار در آن ها پرداخت. در کنار همه این ها، زندگی شبانه نیز در کوش آداسی صندلی ویژه ای دارد و مردم به آن بهای زیادی می دهند.

در کنار تمامی این جذابیت ها، شهرهای قدیمی و خرابه های تاریخی زیادی وجود دارد که ملاقات از آن ها می تواند برای عاشقان تاریخ و هنر خاطره انگیز و مهم تلقی گردد. در میان این شهرهای تاریخی، پیگلا که از نظر بومیان نوشیدن از آب این شهر می توانست بیماران را شفا دهد، جلوه دیگری برای گردشگران دارد.

زیبایی های سفر به کوش آداسی، هر گردشگری را مبهوت می نماید!

پارک ملی دیلک پنینسولا یکی از مناطقی است که برای آن ها که از قدم زدن در طبیعت لذت می برند، یک فرصت فوق العاده به حساب می آید تا در مرز کوش آداسی و سوک گشتی بزنند و به عکاسی بپردازند. لازم به ذکر است، در پارک ملی دیلک پنینسولا بیش از 200 گونه پرنده وجود دارد که از گونه های جانوری در حال انقراض به حساب می آیند و دیدن آن ها یک فرصت بی نظیر محسوب می گردد. بدون اغراق می توان گفت، این پارک که در کنار دریا واقع شده است، بهشتی از جاذبه های طبیعی بر روی زمین به حساب می آید. ضمناً، آسمان آبی کوش آداسی و سواحل بی نظیرش، چشم هر گردشگری را خیره می نماید و اگر تصمیم بگیرید تا در سواحل این شهر به تفریح بپردازید، می توانید در کلبه های چوبی مدرن استراحت کنید که حس و حال سفر در تاریخ را برای شما زنده می نمایند.

بندر کوش آداسی از قدیم الایام، محلی به شمار می رفت که بازرگانان محصولات تجاری خود را به وسیله آن از منطقه آناتولی به سایر کشورهای آسیا و حتی اروپا می فرستادند. امروزه، همچنان این شهر فوق العاده زیبا از اهمیت تجاری و گردشگری زیادی برخوردار است که باعث شده تا همه ساله گردشگران نه تنها برای استراحت و تمدد اعصاب، که برای کار و فعالیت های مالی به آن سفر نمایند.

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور مختصر درباره دیدنی ها و جذابیت های سفر به کوش آداسی، شهر دیدنی و ساحلی ترکیه صحبت کنیم، به منظور رزرو هتل در کوش آداسی باید این نکته را در نظر داشته باشید که در این شهر تنوع بالایی در اختیار مسافران واقع شده است و از بابت اقامت و انتخاب هتل مناسب در این شهر خیالتان راحت باشد.

منبع: الی گشت

به "با این تفریحات، سفر به کوش آداسی خاطره انگیز می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این تفریحات، سفر به کوش آداسی خاطره انگیز می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید