اکسپوی دبی؛ ارائه آمار متناقض در مرگ و میر کارگران

به گزارش نیلی ابزار، مقامات امارات به خاطر دادن دستمزد کم و بدرفتاری با کارگران که بیشتر آنها از کشورهای آفریقایی، آسیایی، و خاور میانه هستند، تحت انتقاد قرار دارند.

اکسپوی دبی؛ ارائه آمار متناقض در مرگ و میر کارگران

مقامات نمایشگاه بزرگ اکسپو 2020 دبی روز گذشته دو آمار متفاوت از تعداد کارگران جان باخته در حین ساخت این نمایشگاه بزرگ امارات ارائه دادند. اولین آمار شامل مرگ 5 کارگر و دومی شامل مرگ 3 کارگر می شد.

به گزارش نیلی ابزار به نقل از آ بی سی نیوز، مقامات نمایشگاه اکسپو دبی پس از ارائه آمار دوم بابت اطلاع رسانی قبلی خود معذرت خواستند و آن را اشتباه خواندند. آنها علت ارائه آمار ضدونقیض خود را شرح نداده اند.

این اظهارات متناقض در حالی اتفاق می افتد که امارات متحده عربی به علت رفتار با کارگران مهاجر مورد انتقاد فعالان حقوق بشر قرار گرفته است.

مقامات امارات به خاطر دادن دستمزد کم و بدرفتاری با کارگران که بیشتر آنها از کشورهای آفریقایی، آسیایی و خاور میانه هستند، تحت انتقاد قرار دارند.

کارگران پیش از مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو در امارات دبی در محوطه نمایشگاه قدم می زنند/ عکس: رویترز

آنها در نوبت دوم اطلاع رسانی خود از مرگ سه کارگر این پروژه پس از ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند و افزودند تعداد کارگران جان باخته این نمایشگاه 7 میلیارد دلاری در 6 سال گذشته 6 نفر بوده است.

رویترز در این باره نوشت: اکسپوی 2020 دبی به اسم یک نمایشگاه بزرگ دنیای در هفته گذشته در دبی افتتاح شد.

برگزار نمایندگان اکسپو برای اولین بار در روز گذشته از جان باختن 3 کارگر کرونایی و جراحت شدید بیش از 72 کارگر در حین عملیات ساخت و ساز بخش های مختلف نمایشگاه خبر دادند. این در حالیست که بیش از 200 هزار کارگر در عملیات ساخت و ساز اکسپوی دبی مشارکت داشته اند.

مقامات اکسپو با دفاع از این نرخ مقدار آسیب و جان باختگان را نصف آسیب دیدگان کار ساختمان در بریتانیا اعلام کردند.

اسکوناد مک گیچن سخنگوی نمایشگاه در نشست روزانه خود گفت: متاسفانه ما سه کارگر را به خاطر کرونا از دست دادیم. این اتفاق در طول دوره همه گیری رخ داد.

وی گفت: 3 مورد از مرگ ومیرها هم پیشتر و در حین عملیات ساخت و ساز اتفاق افتاده است. او نیلی ابزار را در خصوص تعداد کارگران کرونایی اکسپو و شرایط آنها به مقامات محلی ارجاع داد.

بخش رسانه ای دولت دبی بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره واکنش نشان نداد.

پروژه های عظیمی مانند اکسپو و آماده سازی قطر برای میزبانی جام دنیای فوتبال 2022 در حاشیه خلیج فارس تحت نظارت دقیق گروه های بین الملل قرار گرفته است. گروه های حقوق بشری هم شرایط کارگران مهاجر کم حقوق را مورد انتقاد قرار داده اند.

ازدحام بیش از حد در محل اقامت کارگران یکی از عوامل اصلی افزایش مبتلایان کرونا در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای عربی حومه خلیج فارس پس از شروع همه گیری محسوب می گردد.

در امارات متحده عربی و بعضی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت محدودی از کارگران می گردد.

کارگران یقه آبی (کارگران که کار یدی انجام می دهند) حقوق کمتری نسبت به ساعات کاری زیاد خود دریافت می نمایند.

این کارگران معمولا آسیب پذیرین قشر کارگران در امارات هستند. استفاده کارفرمایان و استخدام نمایندگان از شیوه های غیرقانونی مرسوم است و آنها معمولا هزینه های غیرقانونی مانند هزینه ویزا را از کارگران می گیرند.

مقامات نمایشگاه اکسپوی 2020 می گویند استانداردهای بالاتری را نسبت به قوانین امارات متحده عربی اعمال می نمایند و پیمانکاران را ملزم به رعایت آن نموده اند. آنها می گویند در صورت مشاهده تخلف مداخله خواهند کرد.

با این حال مقامات اکسپو اطلاعات دقیقی از تخلفات را منتشر ننموده اند.

امارات متحده عربی هیچ کدام از موارد مرگ و میر کرونایی را به تفکیک امارت های خود به ویژه در دبی به اسم مرکزی تجاری- توریستی ارائه نمی دهد.

این کشور یکی از سریع ترین کمپین های واکسیناسیون کرونا در دنیا را شروع و بیش از 80 درصد از جمعیت تقریبا 10 میلیون نفری خود را واکسینه نموده است.

امارات متحده عربی شرط بسته که نمایشگاه اکسپوی دبی در 6 ماه آینده حدود 25 میلیون بازدیدنماینده را جذب خواهد نمود. بازدیدنمایندگان 18 سال به بالا در این مرکز باید کارت واکسن یا آزمایش منفی کووید خود را نشان دهند. امکانات تست کرونا در نمایشگاه هم وجود دارد.

منبع: عصر ایران

به "اکسپوی دبی؛ ارائه آمار متناقض در مرگ و میر کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپوی دبی؛ ارائه آمار متناقض در مرگ و میر کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید