همه چیز درباره اکسپو 2021 دبی

به گزارش نیلی ابزار، نمایشگاه اکسپو دبی Expo 2021 جشن درخشش و موفقیت انسان است. این فرصتی برای افراد خواهد بود تا از گوشه کنار دنیا با یکدیگر دیدار نمایند، بهترین هنر، فرهنگ، جغرافیا، علم، فناوری، نوآوری و اختراع را تجربه نمایند و میلیون ها افکار و ایده جدید را که باعث ماندگاری در زندگی ما می شوند، به حرکت درآورند.

همه چیز درباره اکسپو 2021 دبی

امارات متحده عربی در طول تاریخ خود، با توسعه چشمگیرش آنچه را که ممکن بود به جهانیان نشان داده است. با اکسپو 2021 دبی، این شهر گام دیگری در الهام بخشیدن به نسل بعدی برای ایجاد نوآوری هایی خواهد داشت که تا 50 سال آینده پیشرفت انسانی را برجسته می نماید. نمایشگاه اکسپو دبی یکی از عظیم ترین و باشکوه ترین نمایشگاه های جهان است که سومین رویداد در جهان به شمار می آید و در سرتاسر جهان مشهور است.

نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی از تاریخ 20 اکتبر تا 10 آوریل 2021 برگزار می گردد، که در این تاریخ گردشگران و جهانگرد ها می توانند با تور دبی به این شهر بیایند تا این رویداد متفاوت را تجربه نمایند و سفری بی نظیری را داشته باشند.

اکسپو دبی و دلیل کسب سومین رویداد مهم جهان

نمایشگاه اکسپو دبی تاثیر خیلی زیادی در زمینه تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی دارند به همین خاطر اهمیت خیلی زیادی دارد. این نمایشگاه بین المللی و با شکوه هر پنج سال یک بار در یک کشوری برگزار می گردد؛ به همین خاطر از سومین رویداد در کل جهان شناخته شده است.

نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی، گذشته، آینده و حال کشور هارو به نمایش می گذارد که یک رویدادی فوق العاده زیبا و باشکوه بوده که دستاوردهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و مالی را نمایش می دهد که خیلی زیبا و شگفت انگیز است.

قبل از این که نمایشگاه اکسپو دبی برگزار گردد، همه کشور ها کوشش مینمایند که میزبانی این نمایشگاه باشکوه را بر عهده بگیرند؛ چون میزبانی این نمایشگاه با شکوه مزایایی از جمله: رونق شرایط مالی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین باعث خرید و فروش و همکاری های بین المللی خیلی زیادی می گردد؛ به همین خاطر است کشورهای جهان در کوشش هستند که میزبانی این نمایشگاه باشکوه را بر عهده بگیرند.

نمایشگاه اکسپو 2021 در دبی و تاریخچه آن

ایده برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی را اولین بار کشور فرانسه و پایتخت آن اعلام کرد که این نمایشگاه در سال 1844 به طور غیر رسمی در پاریس با اسم نمایشگاه صنعتی برگزار گردید. نمایشگاه اکسپو دقیقا همزمان با انقلاب صنعتی در پارک لندن فعالیت جهانی خود را به طور رسمی آغاز کرد و به مدت 6 ماه این مراسم برگزار گردید.

نمایشگاه اکسپو تاثیر خیلی زیادی در رونق مالی کشور انگلیس مخصوصا در توریسم، طراحی محیط، تجاری و آموزش و فرهنگی داشت؛ از آن پس دیگر کشورها برای برگزاری این نمایشگاه باشکوه در کشور آنها کوشش خیلی زیادی می کردند. در سال 1928 نمایندگان 31 کشور جهان اولین پیمان برای برگزاری نمایشگاه اکسپو در جهان را امضا کردند.

چرا شهر دبی برای میزبان نمایشگاه اکسپو انتخاب شد؟

انتخاب دبی به عنوان میزبان نمایشگاه اکسپو یکی از مهمترین اتفاق و سرنوشت ساز برای شهر دبی بود که باعث شد، رونق بسیاری پیدا نموده و در کل جهان مشهور گردد. در رای گیری و رقابت بین شهرهای دبی، ازمیر، سائوپائولو و یکاترینبورگ باعث شد بعد از 3 بار رای گیری شهر دبی برای میزبانی نمایشگاه اکسپو انتخاب شد و نمایشگاه اکسپو دبی را بر عهده گرفت.

با انتخاب شهر دبی، برای میزبانی نمایشگاه عظیم و باشکوه در سال 27 نوامبر، این شهر به علت موفقیت عالی و خوشحالی فوق العاده اش یک مراسم آتش بازی در برج خلیفه، که بلند ترین برج جهان است، برگزار کرد که همه مردم از این آتش بازی بسیار زیبا حیرت زده و شگفت زده شده بودند.

به خاطر ارزش زیادی که این رای گیری برای شهر دبی داشت، باعث شد، یک روز تعطیل برای همه موسسات آموزش کشور اعلام کند.

سرانجام یافتن نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی دقیقا همزمان با سالگرد ساخت پنجاهمین کشور امارات متحده و دبی است.

در هنگام افتتاح اکسپو دبی، پادشاه شهر دبی اعلام کرد که این نمایشگاه را چنان برگزار می نماید که همه مردم جهان حیرت زده و شگفت زده شوند.

شهر دبی برای ساخت نمایشگاه باشکوه اکسپو میلیارد ها دلار سرمایه گذاری و تبلیغ نموده اند.

نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی آنقدر برای امارات متحده ارزشمند است که برای ساخت مکان نمایشگاه 42 میلیارد هزینه نموده است؛ که از این 42 میلیارد، 13 میلیارد دلار برای پروژه های مسکن، 17 میلیارد دلار برای پروژه های حمل و نقل و 11 میلیارد دلار آن را برای ساخت هتل ها و پارک ها خرج نموده اند.

هدف نمایشگاه باشکوه اکسپو 2021

نمایشگاه اکسپو در هر کشوری که برگزار می گردد دارای هدف خاص و شعار متفاوتی دارد؛ هدف اصلی و مهم برگزاری اکسپو دبی، ارتباط ذهن ها و خلق آینده است.

تحقیقات نشان داده اند، از این نمایشگاه حدود 25 میلیون نفر بازدید نموده اند که 70 درصد از آن ها از کشورهای دیگر بوده اند.

غرفه های نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی در زیر گنبد خیلی عظیم پلازای الوصل و ساختمان های لوکس اطرافش قرار است برگزار گردد.

امارات متحده از سال 2013 تا الان برای ساخت مکان نمایشگاه، اقداماتی را انجام می دهد.

در هنگام برگزاری این نمایشگاه باشکوه، هر کشور دارای غرفه مجزا و ویژه خودش را دارد، که این غرفه ها تقریبا 4 کیلومتر مربع است.

از مکان پلازای الوصل و ساختمان های کنارش علاوه بر استفاده به عنوان مکان نمایشگاه و قرار دریافت غرفه های متنوع، از این منطقه، مکان هایی را برای اسکان کارکنان و پرسنل، هتل هایی را مد نظر خود قرار داده اند.

چطور به نمایشگاه باشکوه اکسپو برویم؟

جهانگرد ها و گردشگران و همچنین شرکت ها و موسسات بسیار زیادی به نمایشگاه باشکوه اکسپو دبی می آیند؛ به همین خاطر کشور امارات متحده حدود 17 میلیارد هزینه حمل و نقل و رفت و آمد آسان برای حضور در این نمایشگاه بی نظیر نموده است.

مکان اصلی این نمایشگاه، در جنوب شهر و نزدیک فرودگاه بین المللی شهر دبی واقع شده است.

2+

منبع: دلتابان

به "همه چیز درباره اکسپو 2021 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اکسپو 2021 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید