اعتماد: بعضی مدیران دولتی در تراز مدیریت بحران نیستند

به گزارش نیلی ابزار، یک روزنامه حامی دولت توضیح داد بعضی مدیران دولتی در تراز مقابله با بحران نیستند.

اعتماد: بعضی مدیران دولتی در تراز مدیریت بحران نیستند

به گزارش گروه سیاسی نیلی ابزار، روزنامه اعتماد نوشت: صدالبته ارزیابی عملکرد شجاعانه نیرو های صف شامل پزشکان، پرستاران، پرتوکاران، بهیاران، پرسنل آزمایشگاه، نیرو های بهداشتی، نیرو های خدماتی و امثالهم را بر عهده دوربین ها، اخبار میدانی، نظرات مردم و انعکاسات فضا های مجازی می گذاریم که البته پیشاپیش همراه با ارج و احترام ملی همراه بوده است. آنچه در ادامه می آید خلاصه ای از وقایع اتفاقیه از زمان بروز اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا و اقدامات بعد از آن به همراه تحلیل و استنتاجی کوتاه است:

پس از گذشت حدود 20 روز (20 روز زمانی است که در هر 10 روز آن، مدیریت چینی می تواند یک بیمارستان 1000 تختخوابی تخصصی برای کرونا بسازد) هنوز دستورالعمل های متفاوت و گاهی ضد و نقیض صادر می گردد. یکی ترکیب ساخت محلول ضدعفونی را یک جور می گوید و دیگری جور دیگر یا در یک جا تعطیلی است و در جای دیگر بازگشایی کار و مراکز اداری. یکی تصمیم به سرکشی خانه به خانه می گیرد و تا مرحله نزدیک به اجرا پیش می رود و دیگری خلاف آن را می گوید و پیروز می گردد جلویش را بگیرد. سوال اساسی این خواهد بود که تا چه زمان کشوری که تعداد بحران هایش از همه انواع طبیعی و غیرطبیعی در سطح بالایی است باید بدون وجود یک سیستم موثر و کارای مدیریت بحران که با گذر از هر بحران قاعدتا بهتر گردد، در مقابل بروز بحران جدید به ناگهان غافلگیر گردد و تنها حاصل از هر بحران وعده جبران در بحران بعدی است.

ناکارآمدی و کم تجربگی عملی مدیران که بسیاری از آن ها از علوم مدیریت بحران مطلع نیستند کاملا در مناصب مرتبط به چشم می خورد. مثلا یک استاندار، یا یک فرماندار یا بخشدار بر چه اساسی و با چه سطحی از تجربه و مطلعی انتصاب می گردد؟ آیا از بحران و مدیریت آن مطلع است؟ البته این سوال برای سایر مسئولان در دستگاه های مرتبط با اجرا نیز مطرح است.

کهولت سنی یا تکراری بودن مدیرانی که دوران شکوفایی و یادگیری آن ها گذشته و فقط می توانند مشاوران خوبی باشند، اما هنوز اصرار به بقا دارند. این ها از تحرک، واکنش سریع و نوآوری بی بهره اند.

عدم وجود فرآیند ساخت مدیران بحران که به صورت تخصصی در زمان آرامش به تحقیق در خصوص علل، شیوع و احتمال بحران پرداخته و در زمان بروز در راس کادر های اجرایی به مدیریت بپردازند.

عدم ارتقای ساختاری و عملکردی سیستم مدیریت بحران به لحاظ سازمانی، نیروی انسانی و بودجه با رویکرد زیرساخت سازی، پیشگیری و آماده سازی.

از آنجایی که بحران اپیدمی کرونا شبیه تحمیل یک جنگ از نوع بیولوژیک به کشورهاست، بنابراین آرایش جنگی همراه با مدیریت تخصصی و علمی در این نبرد می تواند کارایی بالاتری داشته و از ضریب پیروزیت بیشتری برخوردار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتماد: بعضی مدیران دولتی در تراز مدیریت بحران نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد: بعضی مدیران دولتی در تراز مدیریت بحران نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید