سالیانه بیش از 120 میلیون نفر از موزه های روسیه دیدن می کنند

به گزارش نیلی ابزار به نقل از وبسایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، ولادیمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ این کشور گفت: در سال 2016 تعداد بازدید ازموزه های کشور به نسبت سال 2012 در حدود 41 درصد افزایش داشته و از 87 به 123 میلیون نفر بازدید کننده در سال رسیده است. به همین تناسب درآمد موزه ها نیز بالاتر رفته است.

سالیانه بیش از 120 میلیون نفر از موزه های روسیه دیدن می کنند

به گفته مدینسکی، رشد درآمد موزه ها در روسیه از سال 2012 تا 2016 حدود 225 درصد بوده است. به عنوان مثال نمایشگاه های معروفی همچون ترتیاکوفسکی و آثار آیوازوفسکی و والنتینا سیرووا تا یک میلیون نفر بازدید کننده داشته اند که نزدیک به 400 میلیون روبل درآمد نصیب این موزه ها کرده اند. این درآمد از راه فروش بلیط و آلبوم های مختلف هنری و کتاب کسب شده است.

علاوه بر این و به گفته وزیر فرهنگ روسیه، بازدید از تئاترهای این کشور تا 28 درصد رشد داشته است که در سال 2012 در حدود 14 درصد رشد داشته است.

مدینسکی در ادامه توضیح داد که تعداد نمایشنامه ها در روسیه در انتها سال 2016 چیزی بیش از 170 هزار مورد بوده که به نسبت سال 2012 در حدود 14 درصد رشد را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ترجمه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، روسیه جایگاه خود را در رنکینگ حوزه توریسم تقویت کرده است و نسبت به سال گذشته دو پله در رنکینگ رقابت در حوزه گردشگری بالاتر آمده است.

روسیه اکنون به جایگاه 134 ارتقاء پیدا کرده و از لحاظ شرایط بهداشتی در حوزه گردشگری در جایگاه پنجم در جهان واقع شده است. در واقع این کشور به تقویت مواضع خود در رنکینگ رقابت در حوزه گردشگری نشست جهانی اقتصاد ادامه می دهد.

در آمار سال 2016 گزارش The Travel and Tourism Competitiveness Report گفته شده که روسیه به نسبت سال گذشته دو پله بالاتر آمده و از جایگاه 136 به 134 ارتقاء پیدا کرده است. این گزارش اولین بار در سال 2007 منتشر شده است. معیارهای اصلی برای تعیین رنکینگ، توسعه زیرساخت های گردشگری، قیمت رقابتی، امنیت، شرایط برای شرکت در تورتجاری، توردرمانی، طبیعت گردی و دیگر شاخص ها هستند.

ایران در صدر جدول کشورهای جهان از نظر قیمت خدمات گردشگری

در این گزارش که سایت روس توریسم آن را منتشر کرده، آمده است که روسیه در این رنکینگ بیشترین امتیاز را از شرایط بهداشتی در حوزه گردشگری سلامت و بهداشت کسب کرده است. روسیه از این نظر، جایگاه پنجم جهان را بعد از آلمان، لیتوانی، اتریش و بلژیک در اختیار دارد. از نظر قیمت خدمات در حوزه گردشگری نیز روسیه جایگاه 11 را کسب کرده است. کشورهای ایران، مصر و مالزی از این لحاظ در صدر جدول هستند.

کارشناسان اعتراف کرده اند که روسیه در بخش زیرساخت های حمل و نقل هوایی کاملا توسعه یافته است و جایگاه 22 را دارد. کشورهای کانادا، آمریکا و امارات در صدر جدول هستند. مهمترین امتیاز روسیه در این حوزه، وجود امکانات فرهنگی و آموزشی و توریسم تجاری است.

روسیه جایگاه 25 جهان را دارد و کشورهای چین، اسپانیا و فرانسه در این شاخه جایگاه اول را دارند. تصاویر جاذبه های گردشگری مسکو و سنت پترزبورگ در صفحه اینستاگرام بین 10 نقطه پرطرفدار جهان در سال 2016 قرار گرفته است. مسکو بعد از نیویورک و لندن جایگاه سوم و سنت پترزبورگ جایگاه 7 را کسب کرده است. از نظر منابع طبیعی روسیه جایگاه 39 را دارد و کشورهای برزیل، مکزیک و کاستا ریکا در صدر جدول هستند.

علاوه بر همه اینها، روسیه در حوزه توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در گردشگری جایگاه 49 را دارد. کشورهای هنگ کنگ، دانمارک و سوئد در صدر جدول قرار دارند. از نظر توسعه یافتگی زیرساخت های گردشگری روسیه جایگاه 55 را کسب کرده و کشورهای اتریش، اسپانیا و امریکا سه کشور اول جدول هستند.

هزینه های اجرا شده از سوی فدراسیون روسیه برای توسعه ظرفیت های گردشگری بسیار کمتر از هزینه هایی است که کشورهای توسعه یافته در این حوزه صرف کرده اند. روسیه در بین کشورهایی که توسعه گردشگری را در اولویت های سیاست دولتی قرار داده اند، رتبه 95 را کسب می کند.

در خبر دیگری از روسیه، مدیر کتابخانه ملی روسیه در سنت پترزبورگ از ایجاد کاتالوگ واحد الکترونیک کتابخانه ملی روسیه و کتابخانه دولتی روسیه تا تابستان خبر داد. الکساندر ویسلی، مدیر کتابخانه ملی روسیه در سنت پترزبورگ به روزنامه نگاران گفت که کاتالوگ واحد الکترونیک کتابخانه ملی روسیه و کتابخانه دولتی روسیه (مسکو) با 15 میلیون عنوان تا تابستان سال جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری تاس از وی نقل کرده است: امروز ما روی ایجاد کاتالوگ واحد الکترونیک کار می کنیم و داریم که یک کاتالوگ واحد به شکل الکترونیک به وجود بیاوریم که تا تابستان 2017 راه اندازی خواهد شد.

به گفته مدیر کتابخانه ملی روسیه در سنت پترزبورگ، این کاتالوگ شامل کلیه اطلاعات موجود در کاتالوگ الکترونیکی کتابخانه ملی روسیه و تمام اطلاعات کاتالوگ کتابخانه دولتی روسیه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سالیانه بیش از 120 میلیون نفر از موزه های روسیه دیدن می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیانه بیش از 120 میلیون نفر از موزه های روسیه دیدن می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید