اختصاص 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان

به گزارش نیلی ابزار، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای یاری به ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان به ازای هر واحد 50 میلیون تومان اختصاص داده است.

اختصاص 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان

به گزارش نیلی ابزار، جواد حق شناس در دومین نشست هماهنگی ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان با حضور مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان های یزد، کردستان و معاون بنیاد مسکن استان تهران به عنوان ستاد تعیین در ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: چنین مصوبه ای برای هیچ نقطه ای از کشور در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: 200 میلیارد تومان نیز برای 10 هزار واحد به هر واحد 20 میلیون تومان یاری بلاعوض در نظر گرفته شده بطوریکه نظیر این مصوبه حتی در مخاطرات طبیعی مانند سیل و حوادث دیگر نیز وجود ندارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: دولت همچنین 300 میلیارد تومان برای تأسیسات زیربنایی، روبنایی و کارهای عمومی مناطق حاشیه ای هزینه می نماید که تقریباً در جای دیگری چنین سابقه ای نداشته و اگر این فرصت از دست برود دیگر تکرار نخواهد شد.

وی اعلام کرد: ورود به مسائل حاشیه نشینی شهر چابهار به راحتی انجام شد و گمان می کردیم در زاهدان این موضوع راحت تر از چابهار باشد اما با یاری یک تیم مطالعاتی و مشاوران بنیاد مسکن این استان متوجه شدیم که پیچیدگی های زیادی وجود دارد.

حق شناس گفت: برای حل مشکل حاشیه نشینی باید تمامی دستگاه ها همکاری نمایند تا مسائل حل گردد زیرا با وجودی که خیلی از کارها در بنیاد مسکن راحت تر انجام می گردد اما همچنان نیازمند یاری هستیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای حل معضل حاشیه نشینی موانع ملی و استانی داریم که شرکت بازآفرینی شهری باید تسهیلاتی به عنوان یاری اجاره و اعتبارات تملک دارایی ها برای این مناطق در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی با بانک رسالت توافق صورت گرفته تا وام 2 درصدی که معمولاً قرض الحسنه است، اخذ گردد که در این زمینه از امتیازات بنیاد مسکن یاری می گیریم اما نیازمند یاری هستیم.

حق شناس اظهار کرد: راه و شهرسازی در پیدا کردن زمین باید همکاری کند و شهرداری نیز فضای سبز را در اختیار بگذارد تا تبدیل کنیم زیرا اگر این عنصر نایاب یعنی زمین نباشد کاری نمی توان از پیش برد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن با یاری خود مردم مسائل را حل می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختصاص 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید