پیشنهاد اعتبار 3220 میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی

به گزارش نیلی ابزار، تهران (پانا) - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پیشنهاد اعتبار 3220 میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی با اولویت تامین فوری و بهینه آب شرب شهری در همه نقاط کشور خبر داد.

پیشنهاد اعتبار 3220 میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی

به گزارش سازمان مدیریت بحران کشور، ناماعیل نجار با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به میانگین دوره های مشابه گذشته پیشنهاد تامین اعتبار برای جبران خسارات خشکسالی عشایر و مدیریت تنش آبی سراسر کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد. جلسات متعدد تخصصی پیرامون آثار و تبعات کم بارشی سال آبی گذشته و به تبع آن خشکسالی حاکم بر کشور پروژه های اضطراری پایداری و مدیریت تنش آب شرب درسالجاری از وزارت نیرو اخذ شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: پیشنهاد اختصاص مبلغ 3220 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای در هیات وزیران از طریق این سازمان انجام پذیرفت که پس از تصویب در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور وابسته به وزارت نیرو قرار خواهد گرفت تا بر اساس موافقت نامه طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آب و ارتقای کیفی آب شرب و با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

نجار شرح داد: با توجه اهمیت جامعه عشایری کشور به نام یکی از ارکان تامین زنجیره امنیت غذایی جلسات متعدد با دستگاه های مسئول و به ویژه سازمان امور عشایر ایران برگزار شده است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی های سال گذشته و آثار زیان بار آن بر جامعه عشایری شرح داد: به منظور تامین هزینه های آبرسانی سیار و احیا فعالیت های تولیدی، تامین آب و علوفه دام عشایر اختصاص مبلغ چهار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت، مبلغ دو هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت آب رسانی و مبلغ دو هزار میلیارد ریال بلاعوض برای تامین نهاده های دامی عشایر به هیات وزیران پیشنهاد شد تا پس از تصویب در اختیار سازمان امور عشایر ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت تا وفق ضوابط و مقررات و با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیشنهاد اعتبار 3220 میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اعتبار 3220 میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید