شروع شماره گذاری نیسان وانت های زامیاد

به گزارش نیلی ابزار، براساس ماده 8 قانون هوای پاک تاکید شده بود که در سال 98 خودرو هایی که فاقد استاندارد یورو 5 هستند پلاک نشوند، اما با توجه به درخواست وزارت صنعت و خودروسازان یک سال تنفس به خودروسازان داده شد و در سال 98 نیز خودرو هایی که دارای استاندارد یورو 4 بودند نیز پلاک شدند. در سال 99 این مهلت زمانی تمام شده و مقرر شده است خودرو هایی که دارای یورو 5 هستند پلاک شوند.

شروع شماره گذاری نیسان وانت های زامیاد

شرکت زامیاد گفت که با توجه به صدور مجوزهای مربوطه برای شماره گذاری وانت های زامیاد از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شماره گذاری این خودروها در روزهای آینده شروع خواهد شد.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، برای اینکه شرکت زامیاد بتواند به تعهدات خود در قبال مشتریان خودروهای وانت زامیاد عمل کند، مقرر شد مجوز شماره گذاری برای این نوع خودروها صادر گردد.

بیشتر بخوانید: فراوری نیسان آبی متوقف می گردد

استانداردهای یورو 5 پنجمین پرتکل ایمنی و مهار آلاینده ها است که بنا بر استاندارد موتورها و پیشرانه ها تعبیه شده است. قوانین و مقررات یورو 5 شامل حال دو چرخ ها، سه چرخ ها و چهار چرخ ها و حتی پیشرانه های دیگر هم می گردد.

تفاوت عمده این دو نوع از یوروها در مقدار محدودیت های شان در فراوری مونوکسید کربن خودروها و موتورسیکلت ها است. ترکیب اکسیدها و نیتروژن در وسایل نقلیه بیش ترین مقدار آلودگی را ایجاد می نماید و در برگه های رعایت استانداردهای یورو 5 و 4 با علامت اختصاری (NOx) شناخته می شوند.

علاوه بر این، یورو 5 استانداردهای نوی را در میزان گیری هیدروکربن ها و گاز متان در خودروها معرفی می نماید. طبق قوانین یورو 5، خودرو مربوطه نباید بیش از یک دهم میلی گرم هیدروکربن، از هر نوعی، را فراوری کند. و بعلاوه با رعایت یورو 5 دیگر خبری از گاز متان در وسایل نقلیه ای که یورو 5 دارد وجود ندارد. این استانداردها نشانه دهنده آن است که روز به روز بیش تر به اهمیت نگه داری و محافظت محیط زیست توجه می گردد.

بیشتر بدانید: قیمت خرید و فروش نیسان زامیاد

شرکت زامیاد بعلاوه در واکنش به مطالب درج شده در بعضی رسانه ها مبنی بر متوقف شدن فراوری وانت های زامیاد تا خاتمه امسال، گفت که با توجه به اخذ مجوزهای قانونی مربوطه، فراوری وانت های زامیاد با موتور Z24 تا خاتمه امسال ادامه خواهد یافت؛ ضمن اینکه به موازات آن و با بی اثر ساختن تحریم ها، این مجموعه با یاری شرکت های دانش بنیان، توانسته است گواهینامه تایید آلایندگی یورو 5 + EOBD برای وانت های فراوریی با موتور Z24NI را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و نیز شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کند.

بعلاوه مطابق با برنامه های توسعه ای گروه خودروسازی سایپا و هماهنگی اجرا شده با سازمان حفاظت محیط زیست در راستای قانون هوای پاک، این شرکت میخواهد در آینده ای نزدیک موتوری با بازدهی بیشتر و با تکنولوژی روز، جایگزین موتور فعلی کند. در سال های اخیر کوشش شده که خودروهای نو حتما مطابق با مقررات و ضوابط یورو 5 فراوری شوند و تا حدودی این کار موفقیت آمیز بوده است اما همچنان راه درازی در پیش است.

منبع: بلاگ دیوار

به "شروع شماره گذاری نیسان وانت های زامیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع شماره گذاری نیسان وانت های زامیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید