آریزو 6 جی تی به بازار می آید، معرفی پرشتاب ترین سدان چینی در ایران

به گزارش نیلی ابزار، طبق اعلام مدیران خودرو، این شرکت میخواهد طی ماه های آینده نسخه جدیدی از آریزو 6 را با نام آریزو 6 جی تی وارد بازار کند. درصورت فراوری این خودرو با مشخصات اعلامی، پرشتاب ترین سدان چینی به بازار خواهد آمد.

آریزو 6 جی تی به بازار می آید، معرفی پرشتاب ترین سدان چینی در ایران

به گزارش تجارت نیوز، آریزو 6 در ابتدای ورودش به بازار، به عنوان فیس لیفتی از آریزو 5 شناخته می شد. حال، اما مدیران خودرو میخواهد نسخه نو را با ظاهر و مشخصات فنی متفاوت تر تحت برند فونیکس و با نام آریزو 6 جی تی، وارد بازار کند.

در واقع این سدان، فیس لیفت آریزو 6 پرو محسوب شده که در چین با نام آریزو 5 پلاس شناخته می گردد و با ورودش به بازار ایران، رقیبی مستقیم برای KMC J7 کرمان موتور به شمار می آید.

مشخصات فنی

طبق اخبار منتشر شده، آریزو 6 جی تی قرار است با پیشرانه تیگو 8 پرو در بازار کشور عرضه گردد.

این پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر، با تکنولوژی TGDI قادر به فراوری حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بوده که به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (WDCT) وظیفه انتقال قدرت را به چرخ ها دارد.

معمولا سدان های چینی که در بازار کشور وجود دارند، حداکثر قدرت فراوریی شان به حدود 150 اسب بخار می رسد و درصورتی که آریزو 6 جی تی با این پیشرانه عرضه گردد، به یکی از پرقدرت ترین سدان ها در بین مونتاژی های کشور مبدل می گردد.

به طوری که طبق اعلام کارخانه، شتابی معادل با 6.8 ثانیه خواهد داشت که رقم بسیار خوبی است. البته تمامی اعداد و ارقام اعلامی تا زمانی که خودرو به صورت فراوری انبوه در اختیار مشتری قرار نگرفته و تست نشده باشد، قابل اعتماد نخواهند بود.

طراحی ظاهری

سدان کامپکت آریزو 6 جی تی، طراحی خشن تر و اسپرت تری نسبت به نسل های قبلی خود تجربه نموده است.

وقتی که به بخش جلویی این خودرو دقت کنید، شما را یاد طراحی لکسوس LX570 های نسل نو می اندازد. چراکه طراحی بسیار بزرگ جلوپنجره و حتی دی لایت چراغ ها، شباهت بسیاری به این شاسی بلند ژاپنی دارد.

از نمای جانبی، همان خطوط طراحی آریزو 5 را مشاهده می کنیم. البته چراغ های برآمده عقب به همراه رینگ های آلیاژی 17 اینچی، اندکی آن را متفاوت تر از برادران خود نشان می دهد.

کمپانی چری برای بخش عقب این خودرو از همان خط طراحی آریزو 8 الهام گرفته است. به طوری که طرح چراغ های یکپارچه عقب به همراه اگزوز دو لولی که در هر دوطرف سپر کار شده، شباهت بسیاری به این خودرو دارد.

از لحاظ ابعاد، چری آریزو 6 جی تی دارای 4710 میلی متر طول، 1829 میلی متر عرض و 1490 میلی متر ارتفاع است.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین آریزو 6 جی تی، مهم ترین تفاوت آن با آریزو 6 قبلی آشکار می گردد. نمایشگر مرکزی و پشت آمپر که قبلا به صورت جداگانه قرار گرفته بود، در مدل نوتر به صورت دو نمایشگر یکپارچه طراحی شده که هر کدام میزان 10.25 اینچی دارند. در باقی بخش های کابین تقریبا هیچ تفاوتی با آریزو 6 پرو به چشم نمی خورد.

بعلاوه به احتمال قوی، تریم داخلی مدل نو به صورت دو رنگ قرمز و مشکی باشد که حالت اسپرت تری به داخل خودرو دهد.

آپشن ها و امکانات

آریزو 6 جی تی مجهز به آپشن هایی همانند کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، هشدار برخورد از عقب، گرم کن صندلی های جلو است.

البته آپشن های فوق مربوط به نسخه های موجود در بازار چین بوده و احتمالا تعداد این امکانات در مرحله مونتاژ، کم یا زیاد گردد.

قیمت آریزو 6 جی تی

شرکت فونیکس که زیرمجموعه مدیران خودرو است، فعلا برنامه ای مبنی بر عرضه آریزو 6 جی تی اعلام ننموده، اما این خودرو در بازار چین و با پیشرانه ضعیف تر، قیمتی بین 79 هزار و 900 تا 109 هزار و 900 یوآن دارد.

با نرخ فعلی تبدیل یوآن به دلار، قیمت آن چیزی در حدود 11 هزار و 220 دلار تا 15 هزار و 430 دلار خواهد شد.

منبع: فرارو

به "آریزو 6 جی تی به بازار می آید، معرفی پرشتاب ترین سدان چینی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو 6 جی تی به بازار می آید، معرفی پرشتاب ترین سدان چینی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید