4 نیروی امنیتی افغانستان بر اثر انفجار بمب کشته شدند

به گزارش نیلی ابزار به نقل از الجزیره، در حادثه انفجار خودروی بمب گذاری شده در ولایت قندهار افغانستان، 4 نیروی امنیتی این کشور کشته شدند.

4 نیروی امنیتی افغانستان بر اثر انفجار بمب کشته شدند

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، یک مقام محلی دولت افغانستان در این باره گفت: بر اثر انفجار یک دستگاه خوروی بمب گذاری شده در ناحیه ارغنداب در ولایت قندهار در جنوب این کشور، 4 نفر از پرسنل امنیتی افغانستان کشته شدند.

این در حالیست که تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص تعداد زخمی های این حادثه منتشر نشده است.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد حال آنکه تا به امروز راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد. اما نکته نگران کننده، تغییر فرایند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالی که از دوشنبه هفته جاری، بار دیگر، مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به آتش بس فراخواند؛ اقدامی که طالبان نظر مساعدی نسبت به پذیرش آن ندارد.

توافقنامه آمریکا و طالبان نیز در دهم اسفند سال گذشته به امضا رسید. بر اساس این سند که در دوحه امضا شد، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف کند، سطح خشونت ها را به شدت کاهش دهد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

آمریکا نیز در مقابل به اساس این سند تعهد داده بود که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا می 2021 آنها را کاملاً خارج کند؛ تعهدی که تلاش های اخیر واشنگتن نشان می دهد مانند دیگر وعده های این کشور نقض خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4 نیروی امنیتی افغانستان بر اثر انفجار بمب کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نیروی امنیتی افغانستان بر اثر انفجار بمب کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید