288 کشته در برخورد 2 قطار در هند

به گزارش نیلی ابزار، این حادثه حوالی ساعت 19 به وقت محلی در منطقه بالاسوره روی داده است و بر اساس اعلام رسانه های هند یک قطار مسافربری پس از خروج از ریل به یک قطار دیگر برخورد می نماید و هر دو قطار دچار سانحه می شوند.

288 کشته در برخورد 2 قطار در هند

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، شمار جان باختگان برخورد 2 قطار در شرق هند به 288 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات دولتی در شرق هند بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در عصر آدینه در استان اودیشا دست کم 288 نفر کشته و 900 نفر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، این حادثه حوالی ساعت 19 به وقت محلی در منطقه بالاسوره روی داده است و بر اساس اعلام رسانه های هندی یک قطار مسافربری پس از خروج از ریل به یک قطار دیگر برخورد می نماید و هر دو قطار دچار سانحه می شوند.

این گزارش افزوده است: قطار های مسافربری کوراماندل اکسپرس و هورا سوپرفست اکسپرس به هم برخورد کردند، قطار مسافربری کوراماندل در حال حمل مسافر از کلکته به چنای و قطار هورا سوپرفست از هورا به چنای بوده است.

نارندرا مودی نخست وزیر هند آدینه شب در توئیتی گفت که عملیات نجات در محل ادامه دارد و تمام یاری های ممکن به افراد آسیب دیده ارائه می گردد.

اواخر اردیبهشت نیز صد ها مسافر به دلیل خروج یک قطار محلی از ریل و برخورد با قطار باری در ناحیه پوربا بردامان بنگال غربی زخمی شده بودند.

شبکه راه آهن هند با 115 هزار کیلومتر خطوط ریلی و به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های ریلی دنیا، هر سال به دلیل فرسودگی تجهیزات و قطارها، صد ها نفر را به کام مرگ می کشاند.

براساس آمار های منتشر شده، هر روز 22 میلیون نفر و در سال حدود هشت میلیارد مسافر با خطوط به شدت فرسوده هند جابجا می شوند.

سازمان راه آهن هند از سال 2014 عملیات نوسازی خطوط ریلی و جایگزینی قطار های فرسوده را برای افزایش تعداد مسافران شروع نموده است.

بزرگترین سانحه در راه آهن هند پیش از این در سال 2010 در استان بنگال غربی رخ داد که در این حادثه 148 نفر کشته شدند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: عصر ایران

به "288 کشته در برخورد 2 قطار در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "288 کشته در برخورد 2 قطار در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید