برلین کنترل کشتی باری ترکیه توسط ارتش آلمان را اقدامی درست دانست

به گزارش نیلی ابزار، وزیر دفاع آلمان کنترل کشتی باربری ترکیه توسط ارتش آلمان در چارچوب عملیات نظارتی اروپایی موسوم به ایرینی را درست ارزیابی و اتهامات آنکارا به برلین در این مناقشات را رد کرد.

برلین کنترل کشتی باری ترکیه توسط ارتش آلمان را اقدامی درست دانست

به گزارش گروه بین الملل نیلی ابزار به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان از کنترل یک کشتی باربری ترکیه توسط ارتش آلمان در چارچوب عملیات اتحادیه اروپا علیه قاچاق اسلحه به لیبی موسوم به ایرینی دفاع کرد.

وی امروز (سه شنبه) در سخنانی در یک اجلاس سیاست خارجی انستیتو کوربر در برلین گفت: نیروهای ارتش آلمان کاملاً درست رفتار نموده اند. آن ها کاری را که در چارچوب عملیات اروپایی ایرینی از آن ها درخواست شده است انجام داده اند.

وزیر دفاع آلمان همه اتهامات ترکیه در این مناقشات را رد نموده گفت: هیچ دلیلی برای این اتهامات که حالا علیه نیروهای آلمانی وارد شده است وجود ندارد.

مخالفت ترکیه با بازرسی یک کشتی مشکوک این کشور در 200کیلومتری شمال شهر بنغازی جنجالی تازه در مناسبات بین آلمان و ترکیه ایجاد نموده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در اشپیگل سربازان نیروی دریایی ارتش آلمان، روز یکشنبه به کشتی روزالین ای ترکیه که در راستا لیبی در حرکت بوده است مشکوک می شوند.

فرماندهان عملیات نظارت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از قاچاق اسلحه به لیبی در دریای مدیترانه موسوم به ایرینی، اطلاعاتی درباره مشکوک بودن محموله این کشتی به دست آورده بودند.

در همین ارتباط سربازان ناوچه هامبورگ غروب یکشنبه به کشتی روزالین ای وارد شدند و قصد بازرسی محموله آن کشتی را داشتند. ترکیه نسبت به این موضوع اعتراض نموده و مانع از بازرسی محموله این کشتی شده است.

به علت مخالفت ترکیه، سربازان نیروی دریایی آلمان ناگزیر شدند بامداد دوشنبه کشتی را ترک نمایند و به ناوچه خود بازگردند.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، ترکیه از آلمان عذرخواهی بابت اقدام به کنترل این کشتی ترکیه ای در راستا لیبی را درخواست نموده است.

وزارت امور خارجه ترکیه در این باره گفته است: ما به این اقدام که بدون مجوز و با اقدام به زور صورت گرفته است معترضیم.

وزارت خارجه ترکیه اعلام نموده که ارتش آلمان غیرقانونی عمل نموده، خدمه کشتی باری ترکیه ای را با سلاح تهدید نموده است و آن ها را با تفتیش بدنی تحقیر نموده است.

به همین دلیل وزارت امور خارجه ترکیه عصر روز گذشته سفرای آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض خود به بازرسی یک کشتی باری ترکیه ای توسط ناو آلمانی را به آنها ابلاغ نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی نیلی ابزار بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته هفته نامه اشپیگل ترکیه حتی خواهان درخواست غرامت از دولت آلمان شده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام نموده است که این رخداد در نشست آینده اتحادیه اروپا در اوایل دسامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت. دیپلمات های اتحادیه اروپا همچنین اعلام نموده اند که در این نشست درباره اقدامات تنبیهی علیه ترکیه صحبت خواهد شد.

اتحادیه اروپا این انتقاد را به ترکیه وارد می نماید که با وجود شرکت در نشست صلح لیبی در برلین و وعده عدم دخالت در جریانات لیبی اما همچنان سلاح و مزدور به این کشور صادر می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی نیلی ابزار بخوانید. (کلیک کنید)

در مارس امسال، اتحادیه اروپا تصمیم به انجام یک مأموریت جدید دریایی برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی گرفت. در عملیات نظامی موسوم به ایرینی از کشتی ها و هواپیماها برای رصد راستا دریایی به لیبی استفاده می گردد.

در جنگ داخلی لیبی، ترکیه از دولت وحدت ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، حمایت می نماید. در زمان حاضر دولت وحدت ملی رودرروی ژنرال خلیفه حفتر قرار گرفته است که نیروهایش مناطقی را در شرق و جنوب این کشور کنترل می نمایند، در این میان تعدادی از کشورها نیز از جمله مصر از حفتر پشتیبانی نظامی می نمایند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برلین کنترل کشتی باری ترکیه توسط ارتش آلمان را اقدامی درست دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین کنترل کشتی باری ترکیه توسط ارتش آلمان را اقدامی درست دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید