13 ایده مجذوب کننده برای فعال ماندن در پاییز سال جاری

به گزارش نیلی ابزار، خیلی از مردم در فصل های بهار و تابستان ورزش می نمایند، به کلاس های مختلف می روند، از شهرهای گوناگون و طبیعت تماشا می نمایند و در کل فعالیت بالایی دارند. ولی همین که به روزهای سرد سال می رسیم خیلی ها انگیزه شان را برای فعال ماندن از دست می دهند و در پاییز و زمستان کم تحرک می شوند. البته مدرسه، دانشگاه و کار و حرفه هم بی تقصیر نیستند و حسابی وقت مردم را می گیرند.

13 ایده مجذوب کننده برای فعال ماندن در پاییز سال جاری

با وجود این ها، فصل پاییز می تواند برترین زمان برای افزایش فعالیت بدنی باشد. اگرچه هوا کمی سرد می گردد و ممکن است انگیزه شما را کاهش دهد، نباید اجازه دهید تحرکتان کاهش پیدا کند. شما با یاری راه چارههایی که در ادامه معرفی می کنیم می توانید به آسانی فعالیت خود را افزایش دهید تا نه تنها سلامتی تان را حفظ کنید، بلکه سرگرم شوید و از فصل پاییز لذت بیشتری ببرید. در این نوشته 13 راه چاره و فعالیت گوناگون را آورده ایم که برترین گزینه برای فعال ماندن در فصل پاییز هستند. پس با ما همراه باشید تا این راه چارهها را آنالیز کنیم.

1. حیاط خانه را تمیز کنید

تمیز کردن حیاط خانه می تواند یک سرگرمی بسیار لذت بخش باشد. برای این کار کافی است به موسیقی گوش دهید و به همراه اعضای خانواده حیاط را تمیز کنید، هر شخص هم باید تمیز کردن بخشی از حیاط را بر عهده بگیرد.

تمیزکاری یک فعالیت هوازی فوق العاده است. اگر باغ یا باغچه داشته باشید این فعالیت بسیار بهتر هم خواهد شد. جمع کردن برگ درختان از روی زمین یا جابه جا کردن خاک ها، وسایل باغبانی و غیره می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد تا از فواید تمرین های هوازی بهره مند شوید. در این میان بچه ها هم می توانند در هوای آزاد بازی نمایند و زیر نور خورشید قرار بگیرند تا برای مدتی از رایانه و گوشی و اینترنت دور باشند.

2. به شهربازی بروید

یک راه چاره دیگر برای اینکه با خانواده خود سرگرم شوید و بدنتان را هم فعال نگه دارید این است که به شهربازی بروید. شهربازی ها انواع سرگرمی های فیزیکی را در اختیار شما می گذارند تا هم اوقات خوشی داشته باشید، هم جلوی خطرات ناشی از کم تحرکی را بگیرید.

بازی ها و فعالیت های گوناگون در شهربازی نه تنها برای فعال ماندن در فصل پاییز مناسب هستند، بلکه یک زنگ سرگرمی عالی برای شما خواهند بود تا از استرس کار، تحصیل، زندگی و غیره دور بمانید و به خودتان استراحت بدهید. این کار بعلاوه می تواند شما را به اعضای خانواده نزدیک تر کند تا ارتباط صمیمی تری داشته باشید. رفتن به شهربازی همراه با دوستان صمیمی تان هم بسیار لذت بخش و سرگرم نماینده خواهد بود. البته یادتان باشد بازی هایی را انجام دهید که فعالیت جسمانی تان را افزایش می دهند و شامل صفحه نمایش، بازی های کامپیوتری یا نشستن زیاد نمی شوند!

3. به باغ وحش هم سری بزنید

شما به جای شهربازی می توانید به باغ وحش هم بروید. دیدن جانوران باعث می گردد احساس نزدیک تری به طبیعت داشته باشید و بعلاوه پیاده روی کنید تا بدنتان را فعال نگه دارید. این فعالیت برای بچه ها هم بسیار مفید است و آن ها را سرگرم می نماید. جدا از همه این ها، رفتن به باغ وحش و خرید بلیت می تواند هزینه نگه داری از جانوران را تأمین کند تا شرایط بهتری برای زندگی آن ها در نظر گرفته گردد.

4. پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید

هوای پاییزی بسیار لذت بخش است و در این زمان از سال شهر زیبایی خاصی را به نمایش می گذارد. شما برای لذت بردن از این آب وهوا می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود پیاده روی کنید و از دیدنی های شهر لذت ببرید. پیاده روی در ابتدای روز یا آخر شب و پس از شام می تواند حسابی سرگرم نماینده باشد و سلامتی شما را هم بهبود ببخشد.

شما بعلاوه می توانید دوچرخه سواری کنید و تنوع بیشتری به فعالیت های خود بدهید. دوچرخه سواری جدا از افزایش فعالیت بدنی شما برای جابه جا شدن در شهر و رفتن به محل کار، مدرسه، فروشگاه و غیره هم مناسب است و یک انتخاب عالی برای فعال ماندن در فصل پاییز خواهد بود.

5. با خانواده خود مسابقه دو اجرا کنید

اگرچه پیاده روی و دوچرخه سواری برای سلامتی مفید هستند، نمی توانند به میزان دویدن روی کالری سوزی و آب کردن چربی تأثیر بگذارند. بنابراین، در فصل پاییز حتما باید زمانی را برای دویدن در نظر بگیرید.

البته دویدن ممکن است خسته نماینده به نظر برسد و نگذارد از فعالیت بدنی و ورزش کردن لذت ببرید. به همین علت، باید در پی راه چارههایی برای سرگرم کردن خود باشید. یکی از این راه چارهها دویدن به همراه اعضای خانواده و مسابقه گذاشتن است.

همه اعضای خانواده می توانند لباس های ورزشی و کفش های مناسب دویدن بپوشند و در کنار یکدیگر مسابقه دو اجرا نمایند. برای این کار باید مسافت مشخصی را مشخص کنید و بعلاوه یک جایزه مناسب برای برنده در نظر بگیرید. مثلا می توانید 1 کیلومتر بدوید و برنده را هم به یک دورهمی خانوادگی و خوردن غذاهای سالم و خانگی دعوت کنید!

6. یک برنامه پیاده گردی یا طبیعت گردی ترتیب ببینید

طبیعت در فصل پاییز بسیار دیدنی می گردد. شما می توانید از این فرصت بهره ببرید و یک برنامه برای پیاده گردی یا طبیعت گردی به همراه خانواده و دوستانتان ترتیب ببینید.

گام برداشتن در دل طبیعت نه تنها سرگرم نماینده است، بلکه می تواند ماهیچه ها و نیروی بدنی را تقویت کند، استقامت و سلامت قلب را بهبود ببخشد، استرس و فشارهای روانی را از بین ببرد و بعلاوه به چربی سوزی و کاهش وزن یاری کند. جدا از این، برای سلامت مغز، بهبود حافظه و افزایش نیرو و استحکام استخوان ها هم مفید است.

7. ورزش های گروهی انجام دهید

اگر کم تحرک هستید و حوصله باشگاه های بدن سازی را ندارید یا فکر می کنید پیاده روی و دویدن وقت گیر هستند و لذتی ندارند، باید به سراغ ورزش های گروهی بروید. انواع ورزش های گروهی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال و غیره می توانند فعالیت بدنی شما را افزایش دهند و در عین حال سرگرم نماینده باشند.

انجام این ورزش ها به همراه دوستانتان قطعا لذت بخش است و سختی ورزش را از یادتان می برد. شما بعلاوه می توانید در کلاس های ورزشی شرکت نموده و دوستان نوی پیدا کنید. با این کار انگیزه بیشتری به دست می آورید و دیگر برای فعال ماندن در فصل پاییز بهانه نمی تراشید!

8. تلویزیون دیدن را به ورزش تبدیل کنید

با وجود برنامه های تلویزیونی، مسابقات ورزشی و… فعال ماندن و ورزش کردن در فصل پاییز ممکن است سخت گردد. خیلی ها ترجیح می دهند جلوی تلویزیون بنشینند، برنامه ها را نگاه نمایند و هیچ تحرکی نداشته باشند. این شرایط سلامتی شما را به شدت به خطر می اندازد. برای جلوگیری از خطرات ناشی از نشستن و تلویزیون دیدن لازم نیست راه چارههای سخت و عجیب و غریبی انجام دهید. در حقیقت، می توانید به آسانی تلویزیون دیدن را به یک سرگرمی و جلسه ورزشی تبدیل کنید!

برای این کار کافی است هر بار که آگهی تلویزیونی پخش شد از جای خود بلند شوید و تمرین های ساده مانند درازنشست، اسکات، پروانه یا شنا سوئدی انجام دهید. بعلاوه می توانید ساعت کوک کنید و به ازای هر نیم ساعت تلویزیون دیدن 5 دقیقه ورزش کنید.

جدا از این، اگر تردمیل یا دوچرخه ثابت داشته باشید می توانید هنگام ورزش کردن با این وسیله ها تلویزیون ببینید. با این کار سختی ورزش را از یاد می برید و تلویزیون دیدن را هم به یک جلسه ورزشی مفید تبدیل می کنید.

9. سری به پارک های شهر بزنید

برای فعال ماندن در فصل پاییز سری به پارک های محل زندگی خود بزنید، بدوید، با وسایل ورزشی تمرین کنید، تاب بخورید، بازی های گروهی انجام دهید، گام بردارید و زیبایی طبیعت را ببینید و برای استراحت هم کنار درختان بنشینید و ریختن برگ هایشان را دیدن کنید.

10. از بازار خرید کنید

به جای آنکه از سوپرمارکت های نزدیک خانه تان خرید کنید، سری به بازار و فروشگاه هایی بزنید که مجبورتان می نمایند بیشتر راه بروید. گام برداشتن در بازار یا رفتن به فروشگاه های دورتر باعث می گردد پیاده روی کافی داشته باشید و به آسانی فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

جدا از اینکه خرید از بازار به فعال ماندن شما در فصل پاییز یاری می نماید، بعلاوه باعث می گردد محصولات تازه و غذاهای سالم بخورید و سلامتی خود را حفظ کنید. شما می توانید انواع میوه و سبزیجات فصل را خریداری نموده و پس از رفتن به خانه غذاهای سالم، مقوی و خانگی آماده کنید.

11. کوهنوردی را امتحان کنید

خیلی از مردم به کوهنوردی فکر می نمایند ولی هیچ وقت آن را امتحان نمی نمایند. شاید پاییز سال جاری برترین زمان برای انجام این کار باشد. بالا رفتن از کوه و صخره ها، البته با رعایت کامل نکات ایمنی، می تواند یک فعالیت فوق العاده باشد. شما بعلاوه می توانید در کوه ها و ارتفاعات پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید و خاطره خوشی برای خود رقم بزنید.

کوهنوردی فواید زیادی برای سلامتی دارد و می تواند نیرو و استقامت بدنی شما را افزایش دهد و بعلاوه سیستم هوازی بدنتان را تقویت کند. ولی حتما یادتان باشد نکات ایمنی را رعایت نموده و به همراه افراد باتجربه کوهنوردی کنید تا کوششگران گروه امداد را به زحمت بیشتر نیندازید!

12. برنامه ریزی داشته باشید

قطعا برای انجام هر کاری به برنامه ریزی احتیاج دارید تا همه چیز با نظم پیش برود و بتوانید به عادت های تازه خود پایبند بمانید. بنابراین، پیش از آنکه راه چارههای بالا را به کار بگیرید و فعالیت های گوناگون را به زندگی خود اضافه کنید، حتما برنامه ریزی کنید و ببینید چه زمانی از روز و چه روزی از هفته برای کدام فعالیت مناسب تر است.

با این کار می توانید به آسانی و بدون دردسر فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و در عین حال به باقی کارهای خود برسید. این برنامه ریزی باعث می گردد با کمبود وقت روبرو نشوید و همواره برای همه کارهای خود وقت کافی داشته باشید.

13. بالاخره در باشگاه های ورزشی ثبت نام کنید

شاید پاییز سال جاری بالاخره زمانش رسیده باشد که در باشگاه های ورزشی و بدن سازی ثبت نام کنید. ورزش کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد و باشگاه های ورزشی هم برای آغاز عالی هستند، زیرا نه تنها باعث می شوند به برنامه خود پایبند بمانید، بلکه می توانند شما را با آدم های نوی آشنا نمایند.

شما می توانید انواع تمرین های هوازی و قدرتی را در باشگاه ها انجام دهید و بعلاوه با وسایلی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی واره و غیره ورزش کنید. این ورزش ها برترین گزینه برای آب کردن چربی و ساخت ماهیچه به شمار می روند و یاریتان می نمایند اندامی زیبا، سالم و نیرومند برای خودتان بسازید.

یادتان باشد برای نتیجه گرفتن احتیاج نیست وقت زیادی صرف کنید. شما حتی با جلسه های کوتاه ورزشی هم می توانید نتیجه بگیرید. خوبی باشگاه های ورزشی این است که دیگر لازم نیست برای خرید وسایل ورزشی هزینه کنید و همواره همه چیز برایتان آماده است. بنابراین، بهانه را کنار بگذارید و کوشش کنید در هفته کم وبیش 150 دقیقه فعالیت منظم و میانه داشته باشید تا سلامتی خود را بهبود ببخشید و همواره شاداب و پرانرژی باشید.

سخن پایانی

به نظر می رسد همه چیز در فصل تابستان آسان تر است؛ از ورزش گرفته تا سفر، کار کردن یا کلاس رفتن، همه چیز در روزهای گرم سال شدنی است و مردم انرژی زیادی برای فعال ماندن دارند. ولی در روزهای خنک پاییزی ممکن است آن انرژی و انگیزه لازم را نداشته باشید و کم تحرک شوید.

در فصل پاییز روزها کوتاه تر می شوند و دیگر خبری از انرژی و شادابی ناشی از گرما و نور خورشید نیست. با وجود این، همچنان راه چارههایی پیدا می شوند تا با یاری آن ها انرژی و فعالیت خود را بالا نگه دارید. راه چارههایی که در این نوشته آنالیز کردیم گزینه های بسیار مناسبی برای فعال ماندن در پاییز هستند و به شما یاری می نمایند تحرک خود را افزایش دهید و سلامتی تان را حفظ کنید.

یادتان باشد تغییر سبک زندگی به زمان زیادی احتیاج دارد و نباید به خودتان فشار بیاورید. برای پاییز سال جاری انجام فقط چندتا از راه چارهها و فعالیت هایی که آنالیز کردیم کافی خواهد بود. شما نباید ناگهانی همه فعالیت ها را انجام دهید و وقت خود را به قدری پر کنید که برنامه ریزی هایتان به هم بریزد. پس زیاده روی نکنید و تمرکز خود را روی سرگرم شدن و لذت بردن از فعالیت هایتان بگذارید. با این کار می توانید همواره انگیزه داشته باشید و به عادت های نو خود پایبند بمانید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت نیلی ابزار مگ را بخوانید.

منابع: Sunwarrior, Intermountain Healthcare

منبع: دیجیکالا مگ

به "13 ایده مجذوب کننده برای فعال ماندن در پاییز سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 ایده مجذوب کننده برای فعال ماندن در پاییز سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید