10 روش برای درمان ریزش موی سگ

به گزارش نیلی ابزار، درست همانطوری که ما آدم ها از ریزش مو رنج می بریم، سگ ها هم این مشکل را تجربه می نمایند!

10 روش برای درمان ریزش موی سگ

بیشتر سگ ها ریزش مو دارند اما ریزش موی گونه های مختلف با یکدیگر فرق دارد. ریزش موی سگ ها در تابستان بیشتر از زمستان است و این در نتیجه تغییر در میزان نور است.

اگر سگ تان بیشتر از همواره مو ریزی دارد و حتی قسمت هایی از بدنش کچل شده، این دیگر طبیعی نیست و شما باید مشکلش را جدی بگیرید. ریزش مو در سگ ها می تواند نشان دهنده مسئله ای جدی تر باشد. مسائلی مانند بیماری گری، کنه، کک، ساس و یا آماس پوست.

به علاوه پاره ای از شرایط محیطی مانند گرده های موجود در هوا، مایت غبار خانگی و کپک هم می توانند موجب ریزش موی سگ تان شوند. ریزش مو در سگ ها معمولا با علائم دیگری مانند خارش پوست، گاز گرفتن یا جویدن پوست همراه است.

در ابتدا سگ تان را نزد دامپزشک ببرید و اگر مشکل جدی نداشت با این درمان های خانگی ریزش موهایش را درمان کنید.

1- سرکه سیب

اگر ریزش موی سگ تان در اثر آلرژی یا عفونت باشد، سرکه سیب یکی از برترین درمان ها برای آن است.سرکه سیب حاوی ترکیبات آنتی باکتریال و عفونت زدا است و طبیعت اسیدی پوست حیوان را به او برمی گرداند.

  • میزانی سرکه سیب را با میزان مساوی آب مخلوط کنید و آنها را درون یک بطری اسپری بریزید. آن را تکان دهید تا با هم مخلوط شوند و سپس محلول را روی پوست سگ تان اسپری کنید و اجازه دهید تا خودش خشک گردد. از این درمان 1 تا 2 بار در روز بهره ببرید.

احتیاط: سرکه سیب خالص را مستقیما روی پوست حیوان اسپری نکنید.

2- روغن زیتون

روغن زیتون کنه ها را خفه می نماید و پوست سگ تان را مرطوب نموده و از خارش آن جلوگیری می نماید.

  • میزانی روغن زیتون را بر روی پوست سگ بمالید تا خوب جذب پوست گردد. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.
  • می توانید روغن زیتون را در غذای سگ تان هم بریزید. البته باید قبل از انجام آن با دامپزشک مشورت کنید.

3- آب لیمو

اگر ریزش موی سگ تان در اثر بیماری گری یا کنه باشد، آب لیمو ترش درمانی خوب برای آن است.

  1. یک لیمو را به قطعات کوچک ببرید.
  2. قطعات لیمو را درون قابلمه ای پر از آن بریزید و آب را به جوش بیاورید.
  3. قابلمه را از روز شعله بردارید، دربش را بگذارید و اجازه دهید یک شب بماند.
  4. صبح روز بعد از طریق اسفنج محلول را روی پوست سگ تان بمالید.
  5. از این درمان یک بار در روز و به مدت چند هفته بهره ببرید.

احتیاط: این محلول را بر روی زخم ها نزنید.

4- روغن نارگیل

اگر ریزش موی سگ تان بر اثر عفونت است و در پوستش خارش احساس می نماید، روغن نارگیل یکی از درمان های مناسب برای او است. روغن زیتون به مرطوب کردن پوست و رشد مجدد موها یاری شایانی می نماید.

  • نصف فنجان روغن زیتون را با 2 قطره روغن آویشن مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی پوست سگ تان، جایی که موهایش در حال ریزش است، بمالید. از این درمان 2 بار در روز بهره ببرید.
  • برای استفاده خوراکی، 1 قاشق چایخوری یا غذاخوری روغن زیتون خالص را با غذای سگ تان مخلوط کنید. این کار را 1 بار در روز انجام دهید.

5- آلوئه ورا

آولئه ورا برترین درمان برای ریزش موی ناشی از خارش پوست است. این گیاه معجزه آسا پوست را نرم نموده و از خارش آن جلوگیری می نماید.

  1. سگ تان را به یک حمام آب گرم ببرید و اجازه دهید موهای بدنش در معرض هوا خشک شوند.
  2. ژل آلوئه ورا را مستقیما روی پوستش ماساژ دهید. نیازی به پاک کردن و شستن ژل نیست.
  3. از این درمان 1 بار در روز بهره ببرید.

6- جو دوسر

اگر ریزش موی سگ تان در اثر خارش پوست است، یک حمام با جو دوسر چاره برطرف آن است.

  1. یک فنجان و نیم جو دوسر را درون یک تشت آب گرم بریزید.
  2. چند قطره عصاره اسطوخودوس به آن اضافه کنید.
  3. به مدت 5 تا 10 دقیقه سگ تان را در این تشت جو دوسر حمام کنید.
  4. جو دوسر را از طریق آب گرم از بدنش بشویید.
  5. تا زمانی که پوست سگ تان می خارد، روزی یک بار از این درمان بهره ببرید.

7- حمام کردن به طور مرتب

برای سالم ماندن سگ دلبندتان و جلوگیری از ریزش موی او باید او را به طور مرتب حمام کنید، به خصوص در فصل بهار و تابستان. حمام کردن باعث شسته شدن کنه ها، گرد و غبار و گرده از پوست سگ تان می گردد.

بعلاوه از شامپویی درست برای حمام سگ بهره ببرید. یک شامپوی خوب می تواند تعداد زیادی از مسائل پوستی را درمان کند و پوست و موهای سگ را تمیز و براق کند. برترین راه آن است که از دامپزشک تان برای انتخاب شامپوی مناسب هدایت بخواهید.

8- شانه زدن به طور مرتب

برای جلوگیری از ریزش مو و تمیز ماندن سگ تان، موهای او را به طور مرتب شانه بزنید. شانه زدن مرتب موها باعث می گردد عوامل آلرژیکی که درون موهایش گیر نموده اند و موجب ریزش موی او می شوند از میان برود. بعلاوه، شانه زدن باعث می گردد پوست سگ روغن طبیعی ترشح کند و پوست و موها را نرم کند.

حداقل یک رو در میان موهای سگ تان را شانه بزنید. همواره شانه ای مناسب با موهای سگ تان تهیه کنید. اگر موهای سگ تان بلند است، مرتبا آنها را آراسته یا نوک گیری کنید.

9- رژیم غذایی مناسب و سالم

یک رژیم غذایی سالم نقش بسزایی در سلامت کلی و پوست و موی سگ تان دارد. هر چه رژیم غذایی او غنی تر باشد، سیستم ایمنی بدنش بهتر کار می نماید و از بدن در مقابل بیماری ها دفاع می نماید، در نتیجه کمتر به بیماری های پوستی و ریزش مو دچار می گردد.

ساختار مو بیشتر از پروتئین درست شده است پس یک رژیم غذایی حاوی پروتئین به سلامت و رشد موها یاری می نماید. به علاوه باید اسیدهای چرب، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، مس، فولیک اسید، بیوتین و ویتامین های A، B6، B12، C، D و E هم در رژیم غذایی حیوان گنجانده شوند.

10- مکمل اسید چرب امگا 3

مکمل اسیدهای چرب، مانند اسید چرب امگا 3 موهای سگ تان را در وضعیتی خوب نگه می دارند. این مکمل موها را قوی نموده و از ریزش آنها جلوگیری می نماید. به علاوه خاصیت ضد التهابی امگا 3 از ایجاد التهاب و آلرژی در پوست حیوان جلوگیری می نماید.

در پی کمل های امگا 3 با کیفیت باشید که دارای EPA و DHA باشند. این مکمل ها به صورت قرص و محلول موجود هستند. هر نوعی که سگ تان با آن را راحت تر است را انتخاب کنید.

قبل از هر کاری با دامپزشک تان در این باره مشورت کنید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "10 روش برای درمان ریزش موی سگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش برای درمان ریزش موی سگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید