گزیده نقدهای فیلم آسمان نیمه&zwnjشب اثر جدید جورج کلونی

به گزارش نیلی ابزار، بالاخره فیلم آسمان نیمه شب در تعداد محدودی از سینماهای آمریکا روی پرده رفت، اما جدیدترین ساخته جورج کلونی برخلاف انتظارات چندان در کسب رضایت منتقدان پیروز نبوده است.

گزیده نقدهای فیلم آسمان نیمه&zwnjشب اثر جدید جورج کلونی

فیلم آسمان نیمه شب اثری علمی تخیلی با رگه هایی احساسی است که بر اساس رمان صبح بخیر، نیمه شب نوشته لیلی بروکس-دالتون ساخته شده است. این فیلم داستان دانشمندی میانسال و تنها به نام آگوستین با بازی جورج کلونی را روایت می نماید که در کوشش است تا سالی با بازی فلیسیتی جونز و دوستان فضانوردش را از بازگشت به زمین و مواجهه با یک فاجعه دنیای اسرارآمیز باز دارد.

  • آسمان نیمه شب می تواند جورج کلونی را به اسکار بازگرداند

آسمان نیمه شب از ابتدای هفته جاری برای کسب جواز شرکت در مراسم های فصل جوایز سینمایی پیش رو در بعضی از سینماهای آمریکا و سایر نقاط دنیا به صورت محدود روی پرده رفته است و از 3 دی (23 دسامبر) نیز به وسیله نتفلیکس در دسترس سینمادوستان قرار می گیرد. تا به این ساعت میانگین نمره این فیلم در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 54 از 100 و 53 از 100 است. بسیاری از منتقدان کلیات فیلم را قابل قبول دانسته اند، اما پیچش های داستانی بی منطق و لحن خشک فیلم کلونی را دلایل عدم تاثیرگذاری و موفقیت کامل آن ذکر نموده اند. با توجه به آنالیز های منتشر شده نمی توان شانس موفقیت چندانی برای آسمان نیمه شب در بخش بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی در اسکار، گلدن گلوب و بفتا قائل شد، اما شاید کلونی بتواند به یک یا چند نامزدی در شاخه بهترین بازیگر مرد دست پیدا کند.

خلاصه نقدهای فیلم آسمان نیمه شب

اریک کوهن از ایندی وایر

امتیاز: 67 از 100

در حالی که آسمان نیمه شب از بعضی پیچیدگی ها و غافلگیری های داستانی منسوخ و نامناسب رنج می برد، اما هیچ گاه اتمسفر و فضای سرد رمان که الهام بخش تمام دقایق فیلم است را فراموش نمی نماید. این اتمسفر و فضاسازی تنها نکته بدیع فیلم است.

کریس اوانجلیستا از اسلش فیلم

امتیاز 60 از 100

آسمان نیمه شب با جاه طلبی به دنبال رسیدن به پاتوس [برانگیختن احساسات درونی مخاطب] است. در فیلم موضوعات بنیادی زیبایی وجود دارد؛ داستانی که میخواهد به ما بگوید زندگی حتی به هنگام گم گشتنی نیز همچنان ارزشمند است. این موضوع ارزش شنیده شدن را دارد، اما آسمان نیمه شب قادر به شکل دادن یک گفت وگو نیست.

برایان تالریکو از راجر ایبرت

امتیاز: 50 از 100

اولین نقش آفرینی کلونی پس از سال 2016 [با فیلم های هیولای پول و درود بر سزار!] قابل قبول است، اما کارگردانی او به اندازه مناظری که شخصیت اصلی به آن ها سفر می نماید سرد است و هرگز نکته مثبتی پیدا نمی نماید که منجر به حس انگیزی گردد. آسمان نیمه شب در ظاهر خوب به نظر می رسد، اما از درون پوشالی است.

پیتر بردشاو از گاردین

امتیاز: 40 از 100

جورج کلونی بازی بازیگران را به خوبی کنترل نموده، اما داستان فیلم بی هدف است و به بی راهه کشیده می گردد.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ

به "گزیده نقدهای فیلم آسمان نیمه&zwnjشب اثر جدید جورج کلونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده نقدهای فیلم آسمان نیمه&zwnjشب اثر جدید جورج کلونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید