کنترل تلویزیون با گوشی؛ آموزش همه روش های ممکن

به گزارش نیلی ابزار، با پیشرفت تکنولوژی، کاربردهای گوشی های موبایل روز به روز گسترده تر می شود. این دستگاه های کوچک به یاری رسان های قدرتمندی تبدیل شده اند که می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند. از جمله این کارها می توان به کنترل کردن تلویزیون اشاره کرد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کرد؟ با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید تا با بهترین روش های تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون آشنا شوید.

کنترل تلویزیون با گوشی؛ آموزش همه روش های ممکن

روش های تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

از مسیریابی و سفارش غذا تا سرگرمی و بازی، گوشی ها به ابزاری ضروری در زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. یکی دیگر از قابلیت های جالب گوشی های موبایل، امکان کنترل کردن تلویزیون های مختلف است. آیا از گم شدن ریموت تلویزیون خود خسته شده اید؟ خبر خوب این است که می توانید از گوشی خود به عنوان ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید! سه روش مختلف برای اتصال گوشی به تلویزیون و استفاده از آن به عنوان ریموت کنترل وجود دارد که در ادامه به بررسی انها می پردازیم:

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با کمک وای فای

اولین روش برای استفاده از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون با کمک Wi-Fi است. برای استفاده از این کار ابتدا باید کنترل تلویزیون و گوشی را به وای فای متصل کنید و در ادامه با کمک برنامه های مختلف اتصال بین گوشی و تلویزیون را برقرار کنید. در واقع در این روش، شما می توانید با گوشی و بدون استفاده از مادون قرمز تلویزیون خود را کنترل کنید.

نکات مثبت

  • بدون نیاز به سخت افزار اضافه
  • دسترسی به برنامه های متنوع برای کنترل تلویزیون
  • امکان کنترل چندین دستگاه با یک برنامه

نکات منفی

  • نیاز به اتصال Wi-Fi قوی
  • ممکن است در برخی از تلویزیون ها پشتیبانی نشود

این ویژگی برای تلویزیون هایی است که قابلیت اتصال به Wi-Fi دارند. اما برای کنترل تلویزیون با گوشی و بدون وای فای چه روش هایی وجود دارد؟ اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به وای فای ندارد برای تبدیل گوشی به کنترل روش های دیگری نیز وجود دارد.

اتصال از طریق مادون قرمز

روش دیگر برای کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی بدون استفاده از وای فای استفاده از مادون قرمز (Infrared) است. برای استفاده از این روش باید گوشی به پورت IR مجهز باشد. برنامه های جانبی زیادی مثل Smart IR Remote و Any Mote Smart Remote وجود دارد که به کمک آن می توانید از این قابلیت گوشی موبایل خود استفاده کنید.

نکات مثبت

  • اتصال سریع و آسان
  • عملکرد مشابه کنترل تلویزیون
  • بدون نیاز به وای فای

نکات منفی

  • فقط در گوشی های دارای مادون قرمز قابل دسترسی است
  • برد محدود

اتصال از طریق بلوتوث

در نهایت عنوان آخرین روش برای کنترل تلویزیون با گوشی، استفاده از بلوتوث است. در این روش با استفاده از بلوتوث اتصال بین تلویزیون و گوشی برقرار می شود. پیش از استفاده از این روش، از قابلیت اتصال تلویزیون خود به بلوتوث مطمئن شوید.

نکات مثبت

  • مناسب برای تلویزیون های هوشمند تازه
  • اتصال پایدار و بدون تداخل
  • برد بلند

نکات منفی

  • نیاز به بلوتوث در تلویزیون
  • ممکن است در برخی از تلویزیون ها پشتیبانی نشود

کنترل کردن تلویزیون از برندهای مختلف با گوشی

در برندهای مختلف تلویزیون مثل ال جی (LG)، ایکس ویژن، سونی و اسنوا قابلیت استفاده از گوشی برای کنترل کردن تلویزیون وجود دارد. چه از طریق گوشی شیائومی، سامسونگ، اپل یا برندهای دیگر استفاده کنید این قابلیت برای شما وجود دارد. اگر گوشی شما از برند شیائومی باشد، بدون نیاز به نصب برنامه های اضافی و هیچ مسئله ای، می توانید هر نوع تلویزیون با برند مختلف را کنترل کنید.

اما اگر از سایر برندها استفاده می کنید، باید از طریق برنامه های مخصوص همان برند، که معمولاً در گوگل پلی استور موجود هستند، کمک بگیرید. در صورتی که برند تلویزیون شما در لیست برندهای پشتیبانی شده از طریق یک گوشی وجود ندارد، می توانید گوشی های دیگر را امتحان کنید تا با تلویزیون شما سازگاری داشته باشد.

تبدیل گوشی سامسونگ به کنترل تلویزیون

در قسمت قبل گفتیم که برای اتصال گوشی شیائومی نیاز به برنامه خاصی نیست. اما اجازه دهید به نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون در سایر برندهای اندرویدی مثل سامسونگ و هواوی بپردازیم .درست است که این کار در برندهای غیر از شیائومی کمی سخت تر است، اما با استفاده از برنامه های جانبی و اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای یا بلوتوث، این کار به راحتی قابل انجام است. برخی از برنامه های مناسب برای شما در ادامه ذکر شده است:

  • Android TV Remote Control: این برنامه به صورت رایگان در گوگل پلی برای اندروید قابل دانلود است و برای کنترل کردن تلویزیون های با سیستم عامل اندرویدی به کار می رود. شما از طریق این می توانید این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کنید.
  • Sure Universal Remote: این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است و از طریق بلوتوث به انواع تلویزیون ها متصل می شود.
  • Peel Smart Remote: این برنامه علاوه بر کنترل تلویزیون، امکاناتی مانند راهنمای برنامه ها و جستجوی صوتی را نیز ارائه می دهد.

اما برای اتصال گوشی به تلویزیون با کمک برنامه Android TV Remote Control مراحل زیر را پیش رو دارید:

  • مرحله اول: برنامه را دانلود و نصب کنید و در ادامه گوشی و تلویزیون را به یک شبکه وای فای مشترک متصل کنید.
  • مرحله دوم: برنامه را باز کنید و در پی مدل تلویزیون خود بگردید. سپس نام تلویزیون را انتخاب کنید و در صورت نیاز، کد پین نمایش داده شده روی تلویزیون را در برنامه وارد کنید.
  • مرحله سوم: پس از اتصال، می توانید از طریق برنامه، تلویزیون خود را کنترل کنید.

با استفاده از این برنامه ها و مراحل ساده، می توانید به راحتی گوشی خود را به ریموت تبدیل کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

تبدیل آیفون به کنترل تلویزیون

در نهایت اگر شما نیز از کاربران آیفون هستید، برای شما نیز راه حل داریم. یکی از بهترین برنامه های موجود برای تبدیل گوشی به ریموت در سیستم عامل iOS، برنامه Universal Remote TV Smart است. این برنامه به شما کمک می کند تا آیفون یا آیپد خود را به یک کنترل کامل برای تلویزیون تبدیل کنید. برنامه مذکور با برندهای محبوب تلویزیون مانند ال جی، سامسونگ، سونی و … کاملاً سازگار است و به کمک آن می توانید به یک شبکه وای فای مشترک بین گوشی و تلویزیون وصل شوید و در نهایت تمام عملکردهای تلویزیون خود را از طریق گوشی کنترل کنید. اگر از کاربران گوشی آیفون هستید و تلویزیون شما سامسونگ است، می توانید از برنامه myTifi نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید برنامه مذکور فقط برای تلویزیون های سامسونگ کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون پرداختیم. برای انجام این کار، شما می توانید از انواع گوشی های آیفون و اندرویدی مثل سامسونگ، شیائومی و هواوی استفاده کنید. برندهای مختلف تلویزیون مثل الجی، ایکس ویژن، سونی، اسنوا و… قابلیت اتصال یه یکی از سه روش ذکر شده برای اتصال به گوشی را دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این اپلیکیشن ها با ما و سایر کاربران نیلی ابزار مگ از طریق به اشتراک بگذارید.

منبع: نیلی ابزار مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "کنترل تلویزیون با گوشی؛ آموزش همه روش های ممکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل تلویزیون با گوشی؛ آموزش همه روش های ممکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید