کشف قدیمی ترین نقش های باستانی داخل غاری در اندونزی

به گزارش نیلی ابزار، بنا به خبری که به وسیله آسوشیتد پرس منتشر شده است، دانشمندان پیروز به کشف قدیمی ترین تصاویر ثبت شده به وسیله انسان ها در دل غار باستانی در بورنئو اندونزی شده اند. بنا به گفته دانشمندان، این نقش های باستانی حداقل 40 هزار سال در تاریکی در این غار باستانی از میان غارهای دنیا زندگی نموده اند. پیش از کشف این تصاویر، تصور می شد که فرانسه و اسپانیا میزبان قدیمی ترین تصاویر ثبت شده به وسیله انسان ها در غارهای دنیا هستند.

کشف قدیمی ترین نقش های باستانی داخل غاری در اندونزی

ماکسیم اوبرت، استاد باستان شناسی و زمین شناسی دانشگاه گریفیت استرالیا و نویسنده مسئول این مطالعه در بیانیه ای گفته است: مهمترین تصویر هنری قدیمی که ما در این غار پیدا کردیم متعلق به یک حیوان ناشناخته است. ما حدس می زنیم که این حیوان گونه خاصی از چهارپایان وحشی است که (شاید) هنوز در جنگل های بورنئو زندگی می نماید. اکنون این تصویر قدیمی ترین قطعه هنری شناخته شده در دنیا محسوب می شوند.

این طرح قرمز رنگ که عرض آن به حدود پنج فوت می رسد، نشانگر شبحی از یک حیوان شبیه به گاو یا چیزی مانند آن است. البته علاوه بر شکل گاو، تیم اوبرت شکل های استینسل های دستی با رنگ های قرمز و بنفش نیز پیدا نموده اند. حتی تصاویری در این غار باستانی کشف شده اند که نمایانگر صحنه هایی با حضور انسان هستند.

چند روز پیش گزارشی دررابطه با این کشف بزرگ در مجله Nature منتشر شد. این گزارش باور بسیاری از باستان شناسان مبنی بر اینکه اروپاییان نخستین انسان هایی بوده اند که روی دیوارهای غارها نقش های باستانی زده اند را به چالش می کشد. کشف نو تیم اوبرت نشان می دهد که علاقه نوادگان ما برای کشیدن تصاویر حیوانات روی دیوار غارها در هر دو قاره اروپا و آسیا به صورت مستقل وجود داشته است.

از طرف دیگر با تامل در یافته های نو، این پرسش به فکر کنجکاو دانشمندان خطور می نماید که خلاقیت نخستین بار چه زمانی در وجود انسان های گذشته متولد شده است؟ دانشمندان اکنون این پرسش را از خود دارند که آیا خلاقیت انسانها از یک فرایند تدریجی و تکاملی ناشی می گردد یا تحت تاثیر یک رخداد ناگهانی تاریخی است؟

چرا پیشینیان ما 40 هزار سال پیش تصویر یک گاو را برای نقاشی خانه خود انتخاب نموده اند؟ آیا این حیوان غذای آنها بوده است؟ آیا حیوان داستان ما ارزش خاصی برای اجداد ما داشته است؟

منبع: همگردی

به "کشف قدیمی ترین نقش های باستانی داخل غاری در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قدیمی ترین نقش های باستانی داخل غاری در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید